PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACA NA CZARNO

  • 1. Data: 2003-11-04 06:36:37
    Temat: PRACA NA CZARNO
    Od: "Krystian Labuda" <k...@w...pl>

    Wyjaśniam wątpliwości związabne z naszą ankietą (www.duet-mk.prv.pl).

    W naszym badaniu populację badaną stanowią wszyscy dorośli Polacy. A dobór
    losowy próby polega na wypełnieniu ankiety przez przypadkowych internautów.
    Informacje o naszej ankiecie umieszczone są już na kilku grupach
    dyskusyjnych, a ponad to na lokalnych stronach internetowych w naszym
    powiecie. Aby ankieta dotarła do jak największego grona użytkowników netu
    prosimy właśnie o jej rozpowszechnianie. Wiadomo to badanie jest dość
    uproszczone i prowadzone tylko wśród użytkowników netu. Ale dostęp do netu
    ma coraz więcej ludzi (wiadomo raczej młodsi niż starsi) a poza tym ankieta
    w necie daje jeszcze większą anonimowość bo nikt nie będzie śledził skąd
    zostało wysłane kilkaset czy więcej ankiet.
    Ankieta ma nam odpowiedzieć na pytanie jak duży odsetek Polaków, obecnie
    pracuje na czarno i jak dużo ludzi miało kontakt kiedykolwiek z pracą bez
    ubezpieczenia a poza tym co o tym myśli nasze społeczeństwo. Wiadomo dane te
    obdarzone będą pewnym błędem. Wydaje się nam jednak, iż ów odsetek jest tak
    duży, że warto to nawet w ten sposób badać i opisać. Nie stać nas zaś na
    profesjonalne badania ankietowe. Ankietę o bezrobociu i poziomie życia
    bezrobotnych w ogóle zrobiliśmy na terenie całego powiatu w którym
    mieszkamy. Wtedy dobór próby polegał na zaczepianiu przypadkowych
    przechodniów przed PUP. Ale tamta ankieta była rozbudowana na kilka stron i
    była przeznaczona tylko dla osób bezrobotnych. Wyobraź sobie jak dużo czasu
    zajmowało wypełnienie takiej ankiety przez osobę badaną i to przy pomocy
    ankietera.
    Ankieta w necie przeznaczona jest dla wszystkich (pracujących i
    bezrobotnych) i każdy wypełnia ją sam bo jest prosta. Więc wyniki przychodzą
    z terenu całej polski. A to też jest duży plus choć oczywiście nie daje to
    przekroju jak kształtuje się to zjawisko w różnych regionach kraju.
    Oczywiście można było to zrobić poprzez umieszczenie w ankiecie pytania o
    miejsce zamieszkania ale chcieliśmy aby ankieta była jak najprostsza a jej
    wypełnienie zajmowało jak najmniej czasu.
    Pozdrawiam
    KRYSTIAN

  • 2. Data: 2003-11-04 07:25:34
    Temat: Re: PRACA NA CZARNO
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystian Labuda" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > W naszym badaniu populację badaną stanowią wszyscy dorośli Polacy. A dobór
    > losowy próby polega na wypełnieniu ankiety przez przypadkowych

    A dobieraj sobie ludzi tak idiotycznie, jak tylko chcesz, ale bardzo Cię
    prosze: nie nazywaj tego doborem losowym, bo mi się moja wątroba statystyka
    zbuntuje.

    Sigurd Zniesmaczony

  • 3. Data: 2003-11-04 08:33:51
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Krystian Labuda wrote:
    > Wyjaśniam wątpliwości związabne z naszą ankietą (www.duet-mk.prv.pl).
    >a poza tym ankieta w necie daje jeszcze większą anonimowość bo
    > nikt nie będzie śledził skąd zostało wysłane kilkaset czy więcej ankiet.

    anonimowość ? haha kolejna meijska legenda....
    kilka tysiecy ankiet mozna przeskanowac w ciagu 5 minut.. zatem jak
    zabezpieczasz te dane? ;)
    Piotr Żebrowski
    studio Otwarte +48 12 431 09 84

  • 4. Data: 2003-11-04 09:37:31
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 4 Nov 2003 07:36:37 +0100
    "Krystian Labuda" <k...@w...pl> wrote:

    > Wyja?niam w?tpliwo?ci zwi?zabne z nasz? ankiet? (www.duet-mk.prv.pl).
    >

    > W naszym badaniu populacj? badan? stanowi? wszyscy doro?li Polacy. A
    > dobór losowy próby polega na wype?nieniu ankiety przez przypadkowych
    > internautów.

    To NIE JEST DOBOR LOSOWY.

    Przpomne, na czym rzeczony polega:

    dobor losowy to sposob zapewnienia reprezentatywnosci dla danej
    populacji wybranej do proby grupy osob gwarantujacy, ze kazda jednostka
    wchodzaca w sklad populacji ma taka sama szanse na pojawienie sie w
    probie.

    jakie w twoim wypadku sa ZMIENNE wazne do przeprowadzania tego badania?
    w jaki sposob je gwarantujesz?

    Przepraszam, ale z Twoich wyjasnien wynika, ze nie masz zielonego
    pojecia o statystyce i przeprowadzaniu ankiet.

    Nie wiem, kto jest promotorem Twojej pracy, ale powinien KONIECZNIE
    zainteresowac sie jej metodologia.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 5. Data: 2003-11-04 14:11:08
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    Krystian Labuda wrote:
> [...]
    > losowy próby polega na wypełnieniu ankiety przez przypadkowych internautów.
    wiec jest to test dobrowolny, a nie proba losowa, a wynik badania juz na
    tym etapie mozna wywalic do kosza.

  • 6. Data: 2003-11-04 15:02:53
    Od: "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031104013731.5d80c4bb.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    >Nie wiem, kto jest promotorem Twojej pracy, ale powinien KONIECZNIE
    >zainteresowac sie jej metodologia.

    Nie ma czasu. Prowadzi inne 80 prac.

    --
    pozdrawiam