PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 91. Data: 2004-09-03 20:46:57
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdrqjhic4iukdk@krzysztofc...

    > potrzebne)glosowaniem wg zasad proponowanych przez Paia Nine - chocby

    To ktoś z Portugalii? ;-)

    Sigurd
    PS. Wiem, wiem, że znowu sie poczujesz głęboko obrażony i szykanowany, ale
    ja po prostu nie mogłem się nie podzielić pierwszym skojarzeniem.

  • 92. Data: 2004-09-03 20:50:17
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 21:53:23 +0200, Nina Liedtke <n...@h...pl> napisał:

    > To zdumiewające. Skąd wziął się akurat u grupowiczów ppo/ppd taki
    > bezprecedensowy funadamentalizm?

    W 2000 roku w FAQ jeszcze nei bylo wzmianki o kodowaniu

    http://groups.google.com/groups?q=praca+oferowane&hl
    =pl&lr=&ie=UTF-8&selm=8qacib%243n3%241%40news.tpi.pl
    &rnum=1

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 93. Data: 2004-09-03 20:58:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2004 22:46:57 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > ale
    > ja po prostu nie mogłem się nie podzielić pierwszym skojarzeniem.

    Ha!!! Nie:)
    Nie ma ani jednej polskiej literki a poza tym moge sie wylegitymowac
    zaswiadczeniem o dyslekcji do 5-o pokolenia wstecz i wprzod.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 94. Data: 2004-09-03 21:12:52
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 22:50:17 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    > W 2000 roku w FAQ jeszcze nei bylo wzmianki o kodowaniu
    >
    > http://groups.google.com/groups?q=praca+oferowane&hl
    =pl&lr=&ie=UTF-8&selm=8qacib%243n3%241%40news.tpi.pl
    &rnum=1

    W czerwcu 2003 nie wiem, czy bylo kodowanie zapisane w FAQ, poniewaz jest
    link do uaktualnianych wersji, ale moderator wspomina wylacznie o postach
    w HTML, nie piszac o dyskryminacji kodowania.

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&t
    hreadm=bbsc6c%24ciq%241%40okapi.ict.pwr.wroc.pl&rnum
    =4&prev=/groups%3Fas_q%3Dpraca%2520oferowane%2520faq
    %26ie%3DUTF-8%26as_ugroup%3Dpl.praca.dyskusje%26as_s
    coring%3Dd%26lr%3D%26hl%3Dpl

    "Nie odpisuje na oferty zupelnie bez sensu (nie zwiazane z grupa),
    na wielokrotnie ponawiane oferty od firm, ktorym juz odpisalem
    (zwykle kilkakrotnie) na temat powodow odrzucenia,
    oraz na oferty typu ,,klikajac w banery zarobisz 3, 5, 25 tys zaleznie od
    tego
    ile czasu bedziesz klikal''.
    Aha. HTMLe ogladam tylko jak mam wyjatkowo dobry dzien. Zwykle trafiaja
    do kosza (i archiwum) przed przeczytaniem. Ale jest ich bardzo malo.

    Jesli oferta jest oferta pracy, jesli jest *z grubsza* zgodna z FAQ
    (http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ) i nie ukazala sie
    w ciagu dnia-dwu, oraz nie ma na nia odpowiedzi [na adres podany we From:
    obrany z nospamow!!!], to nalezy atakowac mnie mailem, wyslac przez inny
    NEWSserver a najlepiej jedno i drugie ;-).

    pozdrawiam

    romekk"

    Lza sie w oku kreci....Jak sie czyta o traktowaniu ogloszeniodawcow przez
    moderatora

    ": > a dostales informacje o odrzuceniu twojej oferty?
    :
    : A od kiedy to coś takiego jest praktykowane?
    : Jeszcze się nie spotkałem na pl.praca.oferowana...

    Tak jest na pl.praca.oferowane. Np gdy w temacie wiadomosci nie podales
    rodzaju pracy lub lokalizacji (np szczecin / zdalna)
    wowczas taka wiadomosc wroci do Ciebie za jakis czas ze stosownym
    komentarzem. Znam problem z doswiadczenia"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 95. Data: 2004-09-03 21:27:09
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 23:12:52 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    Poprzedni moderator zamiszczal ogloszenia wg takich kryteriow:
    http://groups.google.com/groups?q=+%22faq%22+group:p
    l.praca.oferowana&start=50&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&scorin
    g=d&selm=bg6hh3%24nlh%241%40okapi.ict.pwr.wroc.pl&rn
    um=55

    Zasady grupy i zamieszczania ofert na grupie opisane są na stronach:
    http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana
    http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ

    Najwazniejsze (choć nie wszystkie!!!) z zasad to:
    - w __tytule__ TY-TU-LE (!!!) muszą być zawarte informacje o:
    * miejscu _pracy_ [miejscowość, jeżeli poza Polska to kraj, ew.
    coś w stylu ,,praca w domu'']
    * stanowisku pracy (lub informacja ekwiwalentna)
    - post nie może zawierać załączników, musi być wiadomością jednoczęściową
    w formacie plain/text.
    - nie można zbyt często powtarzać tych samych ogłoszeń - zasada działania
    newsów jest taka, że każdy, kto czyta grupę zobaczy Twoją ofertę
    czy to czyta newsy co 5 minut, czy co tydzień, czy nawet co 2 miesiące...
    - na grupę trafiają WYŁĄCZNIE oferty pracy - żadne odpowiedzi, dopiski
    itp. Tak więc jeśli oferta jest ważna 3 dni, należy tą informację od razu
    w niej zamieścić. Jednak jeśli po 5 dniach będzie oferta ważna znowu 3
    dni,
    to uznam ją za powtórzenie poprzedniej!!!
    - oferta pracy to informacja o poszukiwaniu pracownika.
    Jeśli szukasz pracy, to nie oferujesz _pracy_!!! Oferuje się coś, co się
    ma.
    Ty oferujesz czas, umiejętności, doświadczenie, kontakty - a pracy
    _szukasz_.
    Dla Ciebie jest zatem grupa pl.praca.szukana.
    - nie można podawać w polu From: adresów z nieistniejących serverów,
    bo nie dotrą one na grupę z przyczyn technicznych. Tak więc nie można
    zabezpieczać się przed spamem tak: k...@N...adres.
    Można natomiast tak: kontoNOSPAM@adres.

    Nietrudno zrozumieć dlaczego, na tej grupie najcenniejsze są oferty
    pracy etatowej. W natłoku ofert współpracy, zleceń i pracy za prowizje
    _atrakcyjny_ etat będzie lepiej widoczny, jeśli zaznaczysz to w tytule:
    Tytuł: ETAT / Miasto / Stanowisko. Piękny tytuł!

    Jeśli chcesz podnieść wiarygodność swojej oferty, podaj wiele danych
    na temat firmy którą reprezentujesz. Darmowy e-mail jako jedyny kontak
    nie budzi zaufania!!!

    Moderowanie wiadomości odbywa się mniej więcej codziennie. Po poludniu,
    bo poza moderowaniem pracuje też zarobkowo na pełnym etacie.
    Mniej lub bardziej sensowne posty są albo zamieszczane na grupie,
    albo ich autor dostaje jakąś odpowiedź odmowną. Do odpowiedzi brany jest
    adres z pola From: (adres nadawcy). Potrafię usunąć z niego słowo NOSPAM
    lub inne podobne, ale nie lubię szukać po całym poście adresu zwrotnego.

    Jeśli wysyłasz ofertę zgodną z FAQ (a więc i powyższymi zasadami),
    a nie pojawia się ona na grupie w ciągu kilku dni, choć inne oferty
    pojawiają się, to napisz do mnie o tym.
    Zdarzają się problemy z serverami news powodujące, że nadawca nie jest
    informowany o problemach z postem, a do mnie oferta nie dochodzi.
    Jeśli nie ma Twojej oferty, ale i nie pojawiaja sie żadne oferty, to pewnie
    problem mam ja/server news i nie ma co do mnie o tym pisać - raczej wiem
    o problemie :-), tylko pewnie nie jestem w stanie nic na niego poradzić.
    Na pewno staram się.

    Jeśli wysyłasz spam [wiele, wiele razy to samo - nie ważne, czy to poprawna
    oferta czy nie], oferty ,,zarobienia milionów w kilka dni przy pomocy
    magicznych metod'' [np. klikania w banerki] lub posty zupelnie nie zwiazane
    z tematyka grupy, to nie dostaniesz żadnej odpowiedzi!
    Podobnie jeśli wysyłasz bardzo dużo, bardzo podobnych ofert z kilku
    darmowych
    kont.
    Z reguły nie odpowiadam też na posty osób wzburzonych wyładowujących na
    mnie
    swoje frustracje (słuszne, czy nie - nie ma znaczenia).

    Grupy spokrewnione z pl.praca.oferowana to:
    pl.praca.dyskusje
    pl.praca.szukana

    pozdrawiam

    --
    Roman Kubik [moderator p.p.o.]
    r...@r...pl

  • 96. Data: 2004-09-03 21:38:11
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 20:32:12 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote in article <2t4138d350i3bc8n3e8%sal@hell.hell.pl>:

    > Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:
    [...]
    > Poszukam w wolnej chwili.

    Dzięki.

    > Dobrze wiemy, że znowu najbardziej będzie słychać niezadowolonych. Jeśli
    > już, to jakiś formularz na WWW, chociaż wynik jestem w stanie przewidzieć.

    Odradzam. Wyniki z formularza przyjdą tylko do Ciebie, nie da się więc
    uniknąć posądzeń o manipulacje. Głosowanie na grupie jest o tyle lepsze,
    że głosy są jawne i każdy niedowiarek sam może je policzyć.

    > Pomysł (podsunięty zresztą przez Tomka Surmacza) był inny.
    > Stworzyć automat dopisujący brakujące nagłówki, ale jednocześnie
    > odpowiadający autorowi, że miał błędne kodowanie i jak poprawić.

    Bardzo chwalebne... Proponuję wdrożyć to przede wszystkim na pl.answers
    i pl.internet.komunikaty -- z powodów chyba oczywistych. Potem na
    pl.internet.polip, pl.irc i innych grupach moderowanych służących
    dyskusji, gdzie błędne charsety (zwłaszcza egzotyczne) stanowią realny
    problem, skutkując ,,kaskadami'' nieczytelnych odpowiedzi. I dopiero w
    ostatniej kolejności na ppo. Bo po co ,,wychowywać'' ogłoszeniodawców,
    którzy najprawdopodobniej tylko okazjonalnie korzystają z Usenetu? A
    szukający pracy w znakomitej większości zapewne nawet nie zauważą
    problemu (ciężko go zauważyć gołym okiem nie tylko pod windows, ale --
    jak niedawno mieliśmy okazję się dowiedzieć -- także pod linuxem. A że
    unixowy tin bez problemów pokazuje polskie znaczki w postach z Outlooka
    pozbawionych charsetu, to wiem z własnego doświadczenia).

    > Zapis w FAQ by został, ogłoszenia by się ukazywały.
    > Jeśli coś byłoby maksymalnie skaszanione (Google niestety psuje 3/4
    > ogłoszeń, wstawiając ISO w nagłówkach, a kodując w treści sam nie wiem w
    > czym), to by odpadało z informacją do autora.
    > Wilk syty i owca cała.

    I ,,rozeszło się po kościach'', jak przypuszczam? ;)

    > Jednakże jak znam życie zaraz by się okazało, że niepotrzebne jest podawanie
    > nazwy stanowiska albo formy zatrudnienia

    Czemu każdy zainteresowany szukaniem pracy nie miałby mieć szansy ocenić
    tego we własnym zakresie?

    Blisko półtora roku temu (kiedy szacowna firma państwowa, w której
    pracowałam, wywaliła mnie na bruk w ramach ,,restrukturyzacji'' tzn.
    konieczności zwolnienia kilku etatów dla ,,krewnych i znajomych
    królika'') odpowiedziałam na trzyzdaniowe ogłoszenie, podpisane ksywką,
    wysłane z darmowego konta, bez nazwy stanowiska, bez formy zatrudnienia,
    bez nazwy/adresu/telefonu firmy, bez deklaracji kodowania i bez polskich
    znaków ;) Oczywiście nie ukazało się na ppo, bo w życiu nie miałoby
    szans się tam przebić. Znalazłam je na grupie tematycznej. Współpracuję
    z tą firmą do dziś, ku zadowoleniu obu stron.

    > (afair to zostało wprowadzone do
    > FAQ kilka miesięcy temu, po dyskusji tutaj).

    Zdziwniej i zdziwniej. Zaczynam się zastanawiać, czy nie warto by
    napisać formalnego RFD nt. zmiany opisu grupy i w opisie zawrzeć
    kryteria moderowania. W końcu ppo jest/może być potrzebna każdemu z nas,
    w zupełnie nieprzewidywalnym momencie. Dobrze by było, gdyby mogła się
    wówczas przydać nie tylko fanatykom charsetów i zdeklarowanym
    formalistom.

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 97. Data: 2004-09-03 22:01:38
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 20:26:19 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote in article <1t4138d1d3i3bc8n3e8%sal@hell.hell.pl>:

    > Nieprawda.

    > I miały. Jeśli spełniały pozostałe punkty FAQ, to były umieszczane.

    OK, masz rację. Przepraszam. Posty bez polskich znaków i bez deklaracji
    charsetu są na ppo.

    > Dlaczego kwiatki?

    A jak upchasz charset iso-8859-2 w 7 bitach? Nijak, czyli jest to zapis
    bezsensowny.

    > Zdarza się. Niektóre czytniki ustawiają kodowanie jak wyżej, ale w przypadku
    > braku 8-bitowych znaków, ustawiają 7-bitowe kodowanie.

    Czyli niepoprawne ;> No to jak jest dopuszczona jedna niepoprawność,
    powinny być też dopuszczone wszystkie inne i zastosowane inne kryterium.
    Tym innym kryterium mogłoby być np. ,,posty bez ustawionego kodowania,
    zawierające polskie znaki kodowane w ISO-8859-2, zawierają krzaczki w
    następujących czytnikach [tu lista]''.

    Nina

  • 98. Data: 2004-09-04 11:19:54
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    n...@h...pl (Nina Liedtke) wrote:

    [...]

    > 2. Nie mam pojęcia, jakie dokumenty ustalają, że ,,...zawsze powinna
    > być deklaracja...''. Pewnie któreś RFC. Ja przeczytałam o tym
    > ,,kiedyś, gdzieś na newsach'' (czyli, jak przypuszczam, na którejś z
    > grup pl.news.*).

    No właśnie ja się spotkałem z opinią, że brak zadeklarowanego nagłówka
    oznacza właśnie niejawną deklarację us-ascii. :) Źródło mojej wiedzy,
    to przede wszystkim pl.news.czytniki i wskazywany przez nich w dyskusji
    RFC 2045

    http://www.faqs.org/rfcs/rfc2045.html
    Z tego drugiego pozwolę sobie na cytat:

    #v+
    5.2. Content-Type Defaults

    Default RFC 822 messages without a MIME Content-Type header are taken
    by this protocol to be plain text in the US-ASCII character set,
    which can be explicitly specified as:

    This default is assumed if no Content-Type header field is specified.
    #v-

    > Jak to nie jest niezbity dowód ,,psychozy nagłówkowej'',

    A to-to ja wiem skąd się bierze. To-to jest właśnie wytworem dobrze
    skonfigurowanego OE, tzn. takiego który wyświetla nagłówki, w przypadku gdy
    w 'body' nie znajdzie polskich liter. Spotykałem się z tym czasem na
    pl.test (czytuję i pisuję tamże dość regularnie od kilku lat :) jak ludzie
    piszący po 'polskawemu' usiłowali uzyskać

    > to ja już nie wiem, co mogłoby nim być ;>

    Zachowanie czytnika jest trochę dziwaczne, to prawda (za co odpowiedzialni
    są jednak IMHO programiści MS), jednak jak czytam w RFC 2046 (też wylurkane
    na pl.news.czytniki)

    #v+
    In general, composition software should always use the "lowest common
    denominator" character set possibleFor example, if a body contains
    only US-ASCII characters, it SHOULD be marked as being in the US-
    ASCII character set, not ISO-8859-1, which, like all the ISO-8859
    family of character sets, is a superset of US-ASCII.
    #v-

    główny nacisk jest na 'powinno', a nie na 'musi'. :)
    Więc przy odrobinie upartości teza o poprawności takiego nagłówka może być
    do obronienia. :)

    > A daj se spokój... mało płacą ;)

    Wiem. I że niewdzięczna czasem to robota, to też wiem. :)

    Tym niemniej pomóc Salowi bym chciał, bo on mi już wielokrotnie pomagał
    w przypadku innej grupy moderowanej. A czy moje kwalifikacje okażą się
    wystarczające, to już inna rzecz i nie do mnie należy tu ocena. Maila
    na adres ppo#h*.pl w każdym razie wysłałem.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 99. Data: 2004-09-05 09:30:51
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia, a był to 2 wrzesień (czwartek) 2004, osobnik ukrywający się
    pod pseudonimem Daniel Rychcik w wiadomości
    <news:slrncje42n.1d2.muflon@devil.hell.org> napisał/a:

    > Czy powyższe może w końcu przemówi do zwolenników moderowania i
    > trzymania się z niemiecką precyzją wszystkich możliwych RFC?

    Przemowil, leniwym potencjalnym pracodawcom mowie nie. Jesli tu nie stosuje
    sie do zasad, to moze i do KP nie bedzie sie chcial stosowac.

    --
    Przemek
    http://photo.morsik.net

  • 100. Data: 2004-09-06 11:45:51
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Idąc dalej tym tropem - jeśli usuniemy wymagania innych rzeczy, to
    > ilość ogłoszeń pewnie wzrośnie. Pewnie nawet o więcej niż 40
    > tygodniowo. Natomiast jeśli usuniemy w ogóle wszelkie wymagania,
    > to będzie tych ogłoszeń już tyle, że hoho.

    idac tym tropem - jesli usuniemy moderatorow to juz w ogole bedzie
    wielka radosc...

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,

    alt.pl.comp.wyszukiwarki - pozycjonowanie, wiedza tajemna