PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 81. Data: 2004-09-03 11:52:47
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 08:52:39 GMT, Piotr Neil Gawronski

    > n...@h...pl (Nina Liedtke) wrote:
    > Tak, tak. Najważniejsze FAQ polskiego Usenetu, wysyłane przez samego
    > TS w osobie jego bota, ukazuje się na szacownej pl.answers BEZ
    > DEKLARACJI CHARSETU. Ale też i chyba bez polskich liter. Więc
    > technicznie jest (o ile dobrze kojarzę) poprawne.
    > No... chyba miało polskie znaki. Także robi się ciekawie Gawron

    cytat z 3 czesci FAQ :))))

  • 82. Data: 2004-09-03 19:33:05
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 10:18:19 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote in article <ch99ja$7at$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "Nina Liedtke" <n...@h...pl> napisał w wiadomości

    > I nie zawiera też polskich znaków, przez co nie może w żaden sposób, jaki
    > potrafię sobie wyobrazić, komukolwiek sprawić kłopotu.

    Faul! ;> ,,Kłopot'' a ,,niezgodność z zasadami'' to przecież dwie
    całkiem różne rzeczy (o czym wiesz doskonale, i wiesz, że ja wiem, że Ty
    wiesz... czemu zmuszasz mnie, żebym strzępiła klawiaturę po próżnicy,
    co?).

    Oczywiście, że nie sprawia kłopotu. A komu by sprawiło kłopot, gdyby
    post nie zawierający polskich znaków ukazał się na ppo bez deklaracji
    charsetu? ;> Komu są potrzebne takie cuda na kiju:

    Hę? ;> :)))

    > Tu mnie zagięłaś, przyznaję. Nie wiem, w jaki sposób powstało FAQ grupy, nie
    > było mnie tu wtedy. Przypuszczam, że jak to zwykle, faq został poddany
    > dyskusji na liście (późniejsze zmiany były tej dyskusji poddawane).

    Cóż, może do tego dojdziemy... :)

    > Ja bym jednak nalegał na oddzielenie dwóch funkcji: moderatora i maintainera
    > FAQ, nawet jeśli akurat fizycznie pełni te role ta sama osoba.

    Amen. I żeby każdy -- i maintainer i moderator -- był podpisany. Zwróć
    uwagę, że byle ałtlukowiec podpisujący się ksywką, przy byle okazji może
    za tę ksywkę ciężko oberwać -- że tchórz, że wstydzi się swojego
    nazwiska, że nie bierze odpowiedzialności za swoje słowa, itd. A tu
    *takie* FAQ -- w ogóle bez podpisu? No jak to tak? No choćby jakieś
    ,,Kali'' na końcu by się przydało ;)

    > I ja nadal
    > uważam, że psim obowiązkiem moderatora jest przestrzeganie opisu grupy i
    > FAQ. Kwestia tego, czy FAQ jest dobry. Jeśli nie - to przecież można
    > proponowac zmiany (I hope).

    W dawnych, dobrych czasach (chlip), w ogóle nie było FAQ-ów ani
    spisanych zasad moderowania; wystarczyło, że moderator ,,czuł ducha''
    grupy. W dzisiejszych czasach... cóż, wciąż się to zdarza.
    Gdzieniegdzie. Na bardzo kameralnych grupach, np. na przywoływanej już
    tu pl.comp.dtp.tex.gust.

    Dlatego nie zgodzę się z Tobą na płaszczyźnie ogólnej. Natomiast jeśli
    doprecyzujemy, że mowa o tej konkretnej grupie -- ppo -- to pełna zgoda.

    > Na moje oko to jest tak: są zasady ogólne polskiego usenetu, tych zmienić
    > praktycznie wcale nie można.

    Tak. Ale one wcale nie są tak restrykcyjne, jak mogłoby się wydawać. Np.
    nic tam nie ma o obowiązku deklarowania charsetu gdy w postingu nie ma
    polskich znaków.

    > Są zasady w opisie grupy - i tych zmienić nie
    > można inaczej niż przez głosowanie.

    Racja. Ale nie ma takiej potrzeby, bo w opisie ppo nie ma nic o
    odrzucaniu postingów z błędnym/niezdeklarowanym kodowaniem.

    /me 2. Dlatego tu jestem ;)

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 83. Data: 2004-09-03 19:37:08
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 03 Sep 2004 08:52:39 GMT, Piotr Neil Gawronski
    <rhWZc.24495$k4.475745@news1.nokia.com>:

    > No... chyba miało polskie znaki. Także robi się ciekawie :)

    Akurat FAQ TS-a polskich znaków nie ma. Ale niech żywi nie tracą nadziei
    i zajrzą tu:

    ...a ujrzą równie szacowny (choć nieco mniejszej wagi) document,
    wysyłany na pl.answers nie przez żadnego lamera-ałtlukowca, a przez
    samego Rafała Maszkowskiego, a mianowicie FAQ: ,,Witamy w pl.answers''.
    W owym FAQ polskie znaki występują nader licznie, a deklaracji kodowania
    brak.

    BTW :))) Śmiech pusty mnie ogarnia, jak pomyślę, ile widziałam połajanek
    i gromów słanych pod adresem biednych ałtlukowców-bez-charsetu. Jak
    widać, bezcharsetowość jest grzechem tylko u ałtlookowców (i tylko na
    jednej grupie -- śmiertelnym). Jak ktoś jest adminem, to brakujący
    charset nie znaczy więcej, niż pył u jego stóp...

    Nina

  • 84. Data: 2004-09-03 19:53:23
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 09:07:46 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote in article <0t41383329i401bn3e8%sal@hell.hell.pl>:

    > Użytkownicy grupy. Wymóg taki istniał w FAQ jeszcze zanim ja zacząłem mieć
    > coś wspólnego z moderowaniem ppo.

    To zdumiewające. Skąd wziął się akurat u grupowiczów ppo/ppd taki
    bezprecedensowy funadamentalizm? :-o Oczywiście nie omieszkam pogooglać
    za tym, ale gdybyś mógł podrzucić jakieś słowa kluczowe (oprócz ,,FAQ''
    i ,,charset'', które, obawiam się, spowodują wyszukanie ton
    ,,pyskusji''), byłabym wdzięczna (modem na łączu radiowym nie bardzo
    sprzyja długim poszukiwaniom on-line).

    > Zresztą wystarczy zerknąć w archiwum - ostatnie zmiany w FAQ były
    > wprowadzone po dyskusji na grupie, za namową użytkowników.
    > Niestety starałem się zacząć tego typu dyskusję tutaj (ponieważ wbrew temu
    > co myśli wielu nie jestem 'bezmózgim automatem') niestety za każdym razem
    > przeradzała się ona w 'pyskusję'.

    Niestety ;)

    > Dzisiaj zrobiłem mało statystykę i po wykreśleniu warunku o kodowaniu
    > przeszłoby na grupę ok. 10 ogłoszeń więcej.

    10 potencjalnych miejsc pracy...

    > Reszta niestety (z błędnym kodowaniem) odpadłaby na pozostałych warunkach
    > FAQ, które zostały do FAQ wprowadzone (lub tam były) po dyskusjach na ppd.

    Na Twoim miejscu zrobiłabym głosowanie na grupie nad tym, czy brak
    deklaracji charsetu powinien być powodem odrzucania postingów. Zero
    dyskusji, tylko pytanie, termin, podliczenie głosów. W przypadku
    podtrzymania tego (niewątpliwie kontrowersyjnego) wymogu -- link do
    postingu z wynikami w FAQ.

    Nina

  • 85. Data: 2004-09-03 20:04:27
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 07:49:36 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    > [...]
    >
    > Oczywiście. :)

    Niech Eris będzie z Tobą :)

    > Ale też i chyba bez polskich liter. :)
    > Więc technicznie jest (o ile dobrze kojarzę) poprawne.

    Ha! Do tego właśnie zmierzałam! :) Rozważmy tę kwestię nieco
    szczegółowiej:

    1. Nie jest poprawne. W nagłówku _zawsze_ powinna być deklaracja
    _używanego_ charsetu. Przy braku polskich znaków -- Content-Type:
    text/plain; charset="us-ascii" i Content-Transfer-Encoding: 7bit.

    2. Nie mam pojęcia, jakie dokumenty ustalają, że ,,...zawsze powinna być
    deklaracja...''. Pewnie któreś RFC. Ja przeczytałam o tym ,,kiedyś,
    gdzieś na newsach'' (czyli, jak przypuszczam, na którejś z grup
    pl.news.*).

    3. Wiedzę z punktu 1. posiadam sama nie wiem skąd, spróbowałam więc
    odszukać ją w dokumentach opisujących zasady działania hierarchii pl.*.
    I tu niespodzianka...

    4. ...ani FAQ ,,Newsy w Polsce'' TS-a, ani ,,Mini netykieta grup news i
    list dyskusyjnych'' Marcina Dębowskiego nie wspominają o _obowiązku_
    umieszczania w nagłówku postingu deklaracji kodowania, gdy w body nie ma
    polskich znaków. Mowa jest o tych deklaracjach tylko w odniesieniu do
    postingów, w których polskie znaki są. Co ciekawe, FAQ ,,Newsy w
    Polsce'' cz. 1 porusza kwestię niemożności poprawnego skonfigurowania
    polskich znaków i jako ostateczny sposób na uniknięcie kłopotów z tym
    związanych proponuje rezygnację z używania polskich znaków. Nie ma przy
    tym mowy o konieczności podawania deklaracji charsetu

    5. Niejednokrotnie czytałam na ppd, że ogłoszeniodawcy mający problem z
    kodowaniem rezygnowali z używania polskich znaków -- czyli postępowali
    dokładnie tak, jak to doradza TS w w/w FAQ (najnowszy przykład:
    <ch42cr$207$1@nemesis.news.tpi.pl>) I nic im to nie dawało! Posty _bez
    polskich znaków_ i _bez deklaracji kodowania_ były odrzucane.

    6. Oczywiście nikt z nas nie urodził się wczoraj i wiemy, że oprócz
    braku deklaracji kodowania us-ascii odrzucone postingi mogły mieć jakieś
    inne wady. Nie widzieliśmy tych postów, więc nie wiemy.

    7. ...ale za to widzimy na ppo takie kwiatki:

    Jak to nie jest niezbity dowód ,,psychozy nagłówkowej'', to ja już nie
    wiem, co mogłoby nim być ;> Dla niezorientowanych: powyższe linie z
    nagłówka są dokładnym odpowiednikiem dowcipu z ,,Misia'': ,,I nie jest
    prawdą, że dach nad łóżkami przeciekał, szczególnie, że prawie nie
    padało!''.

    > Ech. To niedobrze, bo ja się o tę robotę staram... ;)

    A daj se spokój... mało płacą ;)

    Nina

  • 86. Data: 2004-09-03 20:15:56
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 21:53:23 +0200, Nina Liedtke <n...@h...pl> napisał:

> [...]
    > dyskusji, tylko pytanie, termin, podliczenie głosów. W przypadku
    > podtrzymania tego (niewątpliwie kontrowersyjnego) wymogu -- link do

    Brawo.
    mam nadzieje, ze to zostanie przeprowadzone.
    Dokaldnie tak samo chcialem przeprowadzic glosowanie - stad moje posty na
    png i pl.news.admin , dopytujace sie o mozliwosci zmainy FAQ i
    obowiazujace przy tym zasady, ale po cytowanym fragmencie dyskusji w
    ktorym pan Maciuszko kategorycznie stwierdzil, ze Pan Surmacz jest
    przeciwny zmianom w FAQ w czesci dotyczacej kodowania,co mu potiwierdzil
    po konsultacjach, wystosowalem list do Pana Surmacza z zapytaniem ( na
    adres podany w postach z FAQ), czy ma faktycznie takie kategoryczne zdanie
    nawet wobec prob przeglosowania zmian FAQ w czesci zwiazanej z kodowaniem.
    Poniewaz nie otrzymalem odpowiedzi glosowania nie przeprowadzalem a teraz
    jak najbardziej jestem za tym, aby zostalo przeprowadzone przez moderatora.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 87. Data: 2004-09-03 20:26:19
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:

    > dokładnie tak, jak to doradza TS w w/w FAQ (najnowszy przykład:
    > <ch42cr$207$1@nemesis.news.tpi.pl>) I nic im to nie dawało! Posty _bez
    > polskich znaków_ i _bez deklaracji kodowania_ były odrzucane.

    Nieprawda.

    > 6. Oczywiście nikt z nas nie urodził się wczoraj i wiemy, że oprócz
    > braku deklaracji kodowania us-ascii odrzucone postingi mogły mieć jakieś
    > inne wady. Nie widzieliśmy tych postów, więc nie wiemy.

    I miały. Jeśli spełniały pozostałe punkty FAQ, to były umieszczane.

    > 7. ...ale za to widzimy na ppo takie kwiatki:

    Dlaczego kwiatki?

    Zdarza się. Niektóre czytniki ustawiają kodowanie jak wyżej, ale w przypadku
    braku 8-bitowych znaków, ustawiają 7-bitowe kodowanie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 88. Data: 2004-09-03 20:30:55
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Sep 2004 21:37:08 +0200, Nina Liedtke <n...@h...pl> napisał:

    > Akurat FAQ TS-a polskich znaków nie ma.

    Ma
    Trzeci post z FAQ

    "Posted-By: auto-faq 3.1.1.2
    Archive-name: news-pl-faq/part3

    W tej części FAQ zawarte są opisy grup news znajdujących się w hierarchii
    pl.* oraz fragment pliku 'active' zawierający definicje wszystkich grup
    pl.*"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 89. Data: 2004-09-03 20:32:12
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:

    > To zdumiewające. Skąd wziął się akurat u grupowiczów ppo/ppd taki
    > bezprecedensowy funadamentalizm? :-o Oczywiście nie omieszkam pogooglać

    Nie mnie pytaj.

    > za tym, ale gdybyś mógł podrzucić jakieś słowa kluczowe (oprócz ,,FAQ''
    > i ,,charset'', które, obawiam się, spowodują wyszukanie ton

    Szczerze? Nie mam pojęcia. Zakładam, że poprzedni moderator konsultował
    zmiany w FAQ z użytkownikami. Ergo - zapis taki istniał kiedy ja
    przejmowałem moderowanie.

    > ,,pyskusji''), byłabym wdzięczna (modem na łączu radiowym nie bardzo
    > sprzyja długim poszukiwaniom on-line).

    Poszukam w wolnej chwili.

    > Na Twoim miejscu zrobiłabym głosowanie na grupie nad tym, czy brak
    > deklaracji charsetu powinien być powodem odrzucania postingów. Zero

    Dobrze wiemy, że znowu najbardziej będzie słychać niezadowolonych. Jeśli
    już, to jakiś formularz na WWW, chociaż wynik jestem w stanie przewidzieć.

    > dyskusji, tylko pytanie, termin, podliczenie głosów. W przypadku
    > podtrzymania tego (niewątpliwie kontrowersyjnego) wymogu -- link do
    > postingu z wynikami w FAQ.

    Pomysł (podsunięty zresztą przez Tomka Surmacza) był inny.
    Stworzyć automat dopisujący brakujące nagłówki, ale jednocześnie
    odpowiadający autorowi, że miał błędne kodowanie i jak poprawić.
    Zapis w FAQ by został, ogłoszenia by się ukazywały.
    Jeśli coś byłoby maksymalnie skaszanione (Google niestety psuje 3/4
    ogłoszeń, wstawiając ISO w nagłówkach, a kodując w treści sam nie wiem w
    czym), to by odpadało z informacją do autora.
    Wilk syty i owca cała.
    Jednakże jak znam życie zaraz by się okazało, że niepotrzebne jest podawanie
    nazwy stanowiska albo formy zatrudnienia (afair to zostało wprowadzone do
    FAQ kilka miesięcy temu, po dyskusji tutaj).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 90. Data: 2004-09-03 20:43:55
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2004 20:32:12 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> napisał:

    > Stworzyć automat dopisujący brakujące nagłówki, ale jednocześnie
    > odpowiadający autorowi, że miał błędne kodowanie i jak poprawić.

    czy do czasu az stworzysz taki automat (co moze potrwac do czasu gdy
    bezrobocie w Polsce spadnie ponizej 5%) moglbys jednak przepuszczac posty
    moderujac ich tresc a nie naglowki?
    Poprzedzajac to ( jesli jest Ci to do podjecia decyzji
    potrzebne)glosowaniem wg zasad proponowanych przez Paia Nine - chocby
    zaczynajac jutro, zeby ten tydzien na zebranie glosow jak najszybciej
    uplynal.
    Bo od konsultacji z TS uplynelo juz ze dwa tygodnie a dalej mowisz o
    planach. Masz jakis termin na ktory bedziesz mial ten program?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##