PracaGrupypl.praca.dyskusjePPO musi byc moderowana?!!! › Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Date: Sat, 4 Sep 2004 11:19:54 +0000 (UTC)

    n...@h...pl (Nina Liedtke) wrote:

    [...]

    > 2. Nie mam pojęcia, jakie dokumenty ustalają, że ,,...zawsze powinna
    > być deklaracja...''. Pewnie któreś RFC. Ja przeczytałam o tym
    > ,,kiedyś, gdzieś na newsach'' (czyli, jak przypuszczam, na którejś z
    > grup pl.news.*).

    No właśnie ja się spotkałem z opinią, że brak zadeklarowanego nagłówka
    oznacza właśnie niejawną deklarację us-ascii. :) Źródło mojej wiedzy,
    to przede wszystkim pl.news.czytniki i wskazywany przez nich w dyskusji
    RFC 2045

    http://www.faqs.org/rfcs/rfc2045.html
    Z tego drugiego pozwolę sobie na cytat:

    #v+
    5.2. Content-Type Defaults

    Default RFC 822 messages without a MIME Content-Type header are taken
    by this protocol to be plain text in the US-ASCII character set,
    which can be explicitly specified as:

    This default is assumed if no Content-Type header field is specified.
    #v-

    > Jak to nie jest niezbity dowód ,,psychozy nagłówkowej'',

    A to-to ja wiem skąd się bierze. To-to jest właśnie wytworem dobrze
    skonfigurowanego OE, tzn. takiego który wyświetla nagłówki, w przypadku gdy
    w 'body' nie znajdzie polskich liter. Spotykałem się z tym czasem na
    pl.test (czytuję i pisuję tamże dość regularnie od kilku lat :) jak ludzie
    piszący po 'polskawemu' usiłowali uzyskać

    > to ja już nie wiem, co mogłoby nim być ;>

    Zachowanie czytnika jest trochę dziwaczne, to prawda (za co odpowiedzialni
    są jednak IMHO programiści MS), jednak jak czytam w RFC 2046 (też wylurkane
    na pl.news.czytniki)

    #v+
    In general, composition software should always use the "lowest common
    denominator" character set possibleFor example, if a body contains
    only US-ASCII characters, it SHOULD be marked as being in the US-
    ASCII character set, not ISO-8859-1, which, like all the ISO-8859
    family of character sets, is a superset of US-ASCII.
    #v-

    główny nacisk jest na 'powinno', a nie na 'musi'. :)
    Więc przy odrobinie upartości teza o poprawności takiego nagłówka może być
    do obronienia. :)

    > A daj se spokój... mało płacą ;)

    Wiem. I że niewdzięczna czasem to robota, to też wiem. :)

    Tym niemniej pomóc Salowi bym chciał, bo on mi już wielokrotnie pomagał
    w przypadku innej grupy moderowanej. A czy moje kwalifikacje okażą się
    wystarczające, to już inna rzecz i nie do mnie należy tu ocena. Maila
    na adres ppo#h*.pl w każdym razie wysłałem.

    --
    Wojciech Bańcer