PracaGrupypl.praca.dyskusjePPO musi byc moderowana?!!! › Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Date: Fri, 03 Sep 2004 23:38:11 +0200
    <ch7hqu$dtb$1@news.onet.pl> <opsdpmfx0y4iukdk@krzysztofc>
    <ch7lud$flm$1@news.onet.pl> <opsdpoapw24iukdk@krzysztofc>
    <ch7nlb$ehv$1@news.onet.pl> <c...@b...prasowe.ksi>
    <opsdpy4ile4iukdk@krzysztofc> <ch87l0$3g3$1@news.onet.pl>
    <c...@b...prasowe.ksi>
    <0t41383329i401bn3e8%sal@hell.hell.pl>
    <c...@b...prasowe.ksi>
    <2t4138d350i3bc8n3e8%sal@hell.hell.pl>

    On Fri, 3 Sep 2004 20:32:12 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote in article <2t4138d350i3bc8n3e8%sal@hell.hell.pl>:

    > Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:
    [...]
    > Poszukam w wolnej chwili.

    Dzięki.

    > Dobrze wiemy, że znowu najbardziej będzie słychać niezadowolonych. Jeśli
    > już, to jakiś formularz na WWW, chociaż wynik jestem w stanie przewidzieć.

    Odradzam. Wyniki z formularza przyjdą tylko do Ciebie, nie da się więc
    uniknąć posądzeń o manipulacje. Głosowanie na grupie jest o tyle lepsze,
    że głosy są jawne i każdy niedowiarek sam może je policzyć.

    > Pomysł (podsunięty zresztą przez Tomka Surmacza) był inny.
    > Stworzyć automat dopisujący brakujące nagłówki, ale jednocześnie
    > odpowiadający autorowi, że miał błędne kodowanie i jak poprawić.

    Bardzo chwalebne... Proponuję wdrożyć to przede wszystkim na pl.answers
    i pl.internet.komunikaty -- z powodów chyba oczywistych. Potem na
    pl.internet.polip, pl.irc i innych grupach moderowanych służących
    dyskusji, gdzie błędne charsety (zwłaszcza egzotyczne) stanowią realny
    problem, skutkując ,,kaskadami'' nieczytelnych odpowiedzi. I dopiero w
    ostatniej kolejności na ppo. Bo po co ,,wychowywać'' ogłoszeniodawców,
    którzy najprawdopodobniej tylko okazjonalnie korzystają z Usenetu? A
    szukający pracy w znakomitej większości zapewne nawet nie zauważą
    problemu (ciężko go zauważyć gołym okiem nie tylko pod windows, ale --
    jak niedawno mieliśmy okazję się dowiedzieć -- także pod linuxem. A że
    unixowy tin bez problemów pokazuje polskie znaczki w postach z Outlooka
    pozbawionych charsetu, to wiem z własnego doświadczenia).

    > Zapis w FAQ by został, ogłoszenia by się ukazywały.
    > Jeśli coś byłoby maksymalnie skaszanione (Google niestety psuje 3/4
    > ogłoszeń, wstawiając ISO w nagłówkach, a kodując w treści sam nie wiem w
    > czym), to by odpadało z informacją do autora.
    > Wilk syty i owca cała.

    I ,,rozeszło się po kościach'', jak przypuszczam? ;)

    > Jednakże jak znam życie zaraz by się okazało, że niepotrzebne jest podawanie
    > nazwy stanowiska albo formy zatrudnienia

    Czemu każdy zainteresowany szukaniem pracy nie miałby mieć szansy ocenić
    tego we własnym zakresie?

    Blisko półtora roku temu (kiedy szacowna firma państwowa, w której
    pracowałam, wywaliła mnie na bruk w ramach ,,restrukturyzacji'' tzn.
    konieczności zwolnienia kilku etatów dla ,,krewnych i znajomych
    królika'') odpowiedziałam na trzyzdaniowe ogłoszenie, podpisane ksywką,
    wysłane z darmowego konta, bez nazwy stanowiska, bez formy zatrudnienia,
    bez nazwy/adresu/telefonu firmy, bez deklaracji kodowania i bez polskich
    znaków ;) Oczywiście nie ukazało się na ppo, bo w życiu nie miałoby
    szans się tam przebić. Znalazłam je na grupie tematycznej. Współpracuję
    z tą firmą do dziś, ku zadowoleniu obu stron.

    > (afair to zostało wprowadzone do
    > FAQ kilka miesięcy temu, po dyskusji tutaj).

    Zdziwniej i zdziwniej. Zaczynam się zastanawiać, czy nie warto by
    napisać formalnego RFD nt. zmiany opisu grupy i w opisie zawrzeć
    kryteria moderowania. W końcu ppo jest/może być potrzebna każdemu z nas,
    w zupełnie nieprzewidywalnym momencie. Dobrze by było, gdyby mogła się
    wówczas przydać nie tylko fanatykom charsetów i zdeklarowanym
    formalistom.

    Nina
    --