PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ostrzezenie -Badmor (dlugie)

  • 11. Data: 2003-01-13 17:47:34
    Temat: Re: Ostrzezenie -Badmor (dlugie)
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Mon, 13 Jan 2003 18:33:49 +0100, neelix wrote:
    >No właśnie. Czyli nic przez te ostatnie 10 lat nie zmieniło się. Dalej
    >prywaciarze stosują cwaniackie metody wyzysku. Jak znajdzie się pracownik,
    >który dużo wyrobi, bo w tym czasie nie je, nie pije i nie oddycha, to
    >podnosi się załodze normę i obniża stawkę. Cierpią na tym ci normalni,
    >którzy nie są siłą od pługa oderwani i uważają, że jaka płaca, taka praca,
    >bo przez jednego narwańca muszą potem zapieprzać jak dziki osioł lub szukać
    >nowej pracy. No i te godziny(overlimit) !!!

    Zapominasz o drugiej stronie. Jak sie spieszyc nie beda, kawka,
    plotki, kawka, duza pensja ... a potem na bezrobocie, bo inna
    firma robi to taniej ...

    J.

  • 12. Data: 2003-01-13 19:46:25
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    (...)
    > którzy nie są siłą od pługa oderwani i uważają, że jaka płaca, taka praca,
    > bo przez jednego narwańca muszą potem zapieprzać jak dziki osioł lub szukać
    > nowej pracy. No i te godziny(overlimit

    Pomylilo ci sie - poprawne zdanie brzmi 'jaka praca taka placa'

    Pzdr,
    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 13. Data: 2003-01-14 11:53:56
    Od: "Piotr Wyderski" <p...@h...pl>

    Leszek Olszewski wrote:

    Pomylilo ci sie - poprawne zdanie brzmi 'jaka praca taka placa'

    W niektorych sytuacjach warto jednak zastosowac wersje odwrotna. :-)

    Pozdrawiam
    Piotr Wyderski

  • 14. Data: 2003-01-15 17:10:01
    Od: "neelix" <n...@w...pl>

    Użytkownik J.F. <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3e23faca.1287734@nt...
    > Zapominasz o drugiej stronie. Jak sie spieszyc nie beda, kawka,
    > plotki, kawka, duza pensja ... a potem na bezrobocie, bo inna
    > firma robi to taniej ...

    Znam jedną sprawę z bliska. Ewidentne przeginanie pały przez pracodawcę.
    Kombinował, aż przekombinował. Zakładu już nie ma, ale przez dłuższy czas
    rolował pracowników. Ludzie generalnie mało zarabiają. Nie wolno dać
    zarobić, bo skoczy inflacja, a prywaciarzowi w to graj.

  • 15. Data: 2003-01-15 18:32:55
    Od: "neelix" <n...@w...pl>

    Użytkownik Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...onet.pl...
    > (...)
    >
    > Pomylilo ci sie - poprawne zdanie brzmi 'jaka praca taka placa'

    A znasz powiedzenie: punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ?

    n...@w...pl

  • 16. Data: 2003-01-16 06:54:17
    Od: "Włodek" <1...@h...pl>

    Macie stare komunictyczno-socjalictyczne podejście do życia. Jak zresztą
    wielu starszych Polaków. Wam się tak naprawdę nic nie należy. Pracodawca
    płaci tyle ile wymusza na nim rynek pracy. Nikt prywatny nie zapłaci więcej
    niż musi. A jeśli nie chcesz pracować to nie musisz !!! Chcesz zarabiać
    więcej ? Mało Ci ? To ucz się ale w tych dobrych szkołach. Na pewno (i tu z
    pewnością wielu się wzburzy ale taka jest prawda) nie nauczysz się niczego w
    szkołach za 1k....5k za semestr. Takie szkoły powstały tylko po to by wydoić
    kasę. TYLKO PO TO. Mam tu również na myśli szkolenie zaoczne. Bo ile poziom
    dzienny w wielu szkołach państwowych jest niezły to już poziom zaoczny czy
    wieczorowy jest nic nie warty. Sam nie zatrudniłbym takich osób po takich
    szkołach. Z definicji odpadają !!!

    Przy wysyłaniu poczty wytnij '123' z adresu (antyspam).

  • 17. Data: 2003-01-16 07:19:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b05ksj$63v$1@news.tpi.pl>, Włodek wrote:
    > Macie stare komunictyczno-socjalictyczne podejście do życia. Jak zresztą

    A ty masz nowe, dosyc typowe charakteryzujace tzw drapiezny kapitalizm we
    wczesnym stadium rozwoju :)

    > wielu starszych Polaków. Wam się tak naprawdę nic nie należy. Pracodawca

    To prawda, ale jak zapewne wiesz, funkcjonuje gdzieniegdzie taki truizm
    jak ten ze ludzie nie sa maszynami.

    > płaci tyle ile wymusza na nim rynek pracy. Nikt prywatny nie zapłaci więcej
    > niż musi. A jeśli nie chcesz pracować to nie musisz !!! Chcesz zarabiać

    Hmmmm, a mnie sie tam zawsze wydawalo ze jest wiecej elementow tej
    ukladanki jak np. motywowanie pracownikow do lepszej roboty, zwiazania ich
    z firma etc. Jak ktos chce sobie hodowac tumiwisistow od 7 do 16tej na
    odwal i nic wiecej to faktycznie, twoja recepta jest ta wlasciwa. Ale taka
    firma nigdy nie bedzie oferowala dobrej jakosci produktu, czegokolwiek by
    nie produkowala.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2003-01-16 08:11:13
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

> [...]

    Ja tylko nie rozumiem, po co facet najpierw obiecuje, zlote gory, pyta ze
    znajomosci Protela itp. a jak dowiaduje sie ze juz rozwiazalem umowe z
    poprzednim pracowdawca, to mowi ze pare dni bede robil na czarno itp. Pomimo
    ze na poczatku mu wspominalem ze nie nadaje sie do pracy tasmowej typu
    wkladanie rezystorow, to najpierw mowi, ze wszystko jest juz zmontowane, a
    potem kaze to robic. PO CO mu ktos kto ma pewne pojęcie o elektronice do
    wbijania bergerowek. chyba, zeby potem na www napisac, "zatrudniamy wysokiej
    klasy fachowcow"

  • 19. Data: 2003-01-16 08:28:15
    Od: "Vetch" <p...@w...pl>

    Hej !

    Użytkownik "Jan" <p...@o...pl> napisał
> [...]
    > znajomosci Protela itp. a jak dowiaduje sie ze juz rozwiazalem umowe z
    > poprzednim pracowdawca, to mowi ze pare dni bede robil na czarno itp.

    Bo najpierw podpisuje się umowę z nowym pracodawcą na konkretny
    termin, a dopiero potem rozwiązuje ze starym w trybie porozumienia
    stron lub bez zachowania okresu wypowiedzenia, albo przez zwykłe
    porzucenie. W żadnym z tych wypadków nic ci nie grozi, jeśli masz
    już spisaną umowę z nowym pracodawcą.

    --
    Pozdrówka

  • 20. Data: 2003-01-16 10:04:55
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

    Włodek wrote:
> [...]
    > płaci tyle ile wymusza na nim rynek pracy. Nikt prywatny nie zapłaci więcej
    > niż musi. A jeśli nie chcesz pracować to nie musisz !!!

    Przecież chciał. Gdyby mu pracodawca od razu
    powiedział, czego oczekuje, nie podjąłby facet
    zatrudnienia.

> [...]
    > dzienny w wielu szkołach państwowych jest niezły to już poziom zaoczny czy

    A skąd wiesz?
    Poza tym, o ile się orientuję, nie samo
    wykształcenie...

    Sam nie zatrudniłbym takich osób po takich
    > szkołach. Z definicji odpadają !!!

    To fatalnie swiadczy...