PracaGrupypl.praca.dyskusje › W pracy, mimo zwolnienia lekarskiego - jak to jest?

  • 1. Data: 2003-01-08 21:35:33
    Temat: W pracy, mimo zwolnienia lekarskiego - jak to jest?
    Od: "bendik" <bendik@_usun_gazeta.pl>

    Proszę o informację, czy wymagana jest jakaś zgoda pracodawcy, gdy
    pracownik, który ma zwolnienie lekarskie np. 10 dni, po 5 dniach chce podjąć
    pracę (w zaleceniach lekarskich pisze, że może chodzić), jakie przepisy
    regulują tę kwestię. Dalej sytuacja się bardziej komplikuje, bo ten
    pracownik, w drodze z pracy (pracę podjął) ulega wypadkowi, czy można będzie
    to uznać za wypadek, zrównany z wypadkiem w pracy?

    --
    bendik

  • 2. Data: 2003-01-08 21:45:57
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Proszę o informację, czy wymagana jest jakaś zgoda pracodawcy, gdy
    > pracownik, który ma zwolnienie lekarskie np. 10 dni, po 5 dniach chce
    podjąć
    > pracę

    Ozdrowienia sie zdarzaja.
    W takiej sutuacji pracodawca powienien zarzadac od pracownika
    zaswiadczenia lekarskiego o tym ze pracownik jest zdolny do pracy. Jesli
    pracownik takiego zaswiaczenia nie przedstawi nie powinien dopuscic go
    do pracy.

    Dalej sytuacja się bardziej komplikuje, bo ten
    > pracownik, w drodze z pracy (pracę podjął) ulega wypadkowi, czy można
    będzie
    > to uznać za wypadek, zrównany z wypadkiem w pracy?

    IMO tak, ale sprawa nie jest klarowna, a wiedzac ze wypadki sa
    nielubiane przez pracodawcow mozna przypuszczac ze sprawy moga sie
    roznie ulozyc.
    svobo

  • 3. Data: 2003-01-08 21:56:48
    Od: "bendik" <bendik@_usun_gazeta.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@n...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaswiadczenia lekarskiego o tym ze pracownik jest zdolny do pracy. Jesli
    > pracownik takiego zaswiaczenia nie przedstawi nie powinien dopuscic go
    To tak na zdrowy rozum, ale czy to wynika z jakichś przepisów, bo w tym
    przypadku, to właściwie pracodawca nie wiedział nic o zwolnieniu, jakie ma
    pracownik, bo otrzymał je on przebywając na szkoleniu, na które były przez
    tego pracodawcę wydelegowany do odległego miasta, a w tym przypadku chodziło
    o to, że mając zwolnienie, przystąpił jedynie do egzaminu końcowego na tym
    kursie, który chciał mieć za sobą, po czym wracał do domu i wtedy był ten
    wypadek. Widać tu dobrą wolę pracownika - chciał zakończyć kurs, za który
    pracodawca przecież płacił.

    --
    bendik

  • 4. Data: 2003-01-08 22:06:11
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    Jesli to zwolnienie lekarskie nie zostalo przedstawione przez pracownika
    pracodawcy to je podrzec i zglaszac wypadek.
    I zwróc uwage,czy środek transportu (ze szkolenia do domu) byl zgodny z
    podanym na poleceniu wyjazdu sluzbowego (czy innym dowodem
    dokumentujacym wyjazd na szkolenie).
    (jesli to o to chodzi bo sie troche domyslam sytuacji)

  • 5. Data: 2003-01-08 22:24:13
    Od: "bendik" <bendik@_usun_gazeta.pl>

    > Jesli to zwolnienie lekarskie nie zostalo przedstawione przez pracownika
    > pracodawcy to je podrzec i zglaszac wypadek.
    Niestety przedstawił juz to pracodawcy, nie pomyślał po prostu wcześniej o
    konsekwencjach.

    > I zwróc uwage,czy środek transportu (ze szkolenia do domu) byl zgodny z
    > podanym na poleceniu wyjazdu sluzbowego (czy innym dowodem
    > dokumentujacym wyjazd na szkolenie).
    Tą kwestię już wyjaśniłem, gdyż tutaj mają zastosowanie przepisy wewnętrzne
    (rzecz ma miejsce w służbach AP - mundurowych) i nie musi tu być zgodności
    środka transportu, z tym wpisanym w delegacji, ma to znaczenie jedynie dla
    określenia wysokości zwrotu za przejazd.

    --
    bendik

  • 6. Data: 2003-01-08 22:44:10
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    Platnikiem wszelkich naleznych kwot zwiazanych z wypadkiem w pracy i
    zwiazanych z praca jest zus. IMO pracodawca powinien zajac stnowisko
    korzystne dla Ciebie w przygotowaniu dokumentacji powypadkowej. Nawet
    jesli byles chory i zdawles ten egzamin, to i tak w koncu szkolenie sie
    skonczylo a Ty musiales wrocic do domu. Uwazam ze jest to wypadek
    zwiazany z wykowywaniwm pracy, czyli zrownany z wypadkiem przy pracy
    Nie zajmuje sie bezposrednio wypadkami (jestem tylko obsluchany w tym
    temacie) tak ze w tym momencie skoncze swe wypowiedzi.
    Ale wypadek w pracy to "dobra sprawa" (o zgrozo !!!!!!!!!!!!!!!!!) i
    trzeba to wykorzystac jak sie da.
    svobo

  • 7. Data: 2003-01-08 22:59:55
    Od: "bendik" <bendik@_usun_gazeta.pl>

    > Nie zajmuje sie bezposrednio wypadkami (jestem tylko obsluchany w tym
    > temacie) tak ze w tym momencie skoncze swe wypowiedzi.
    Dziękuję za zajęcie stanowiska i ciekawe spostrzeżenia.

    --
    Pozdr.
    bendik