PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedni absolwenci i studenci (LONG) › Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Date: 30 May 2003 14:06:49 -0700

    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > <cut>
    >
    > To TYLKO bywa wieksze niz czesne - np ja za studia place 470 miesiecznie, a
    > za pokoj 600 mieisecznie, ze o zarciu przezmiesiac nie wspomne. Oplacalby mi
    > sie dojazd i studia zaoczne, nie?

    teoretycznie tak.

    ja jednak poszlabym w innym kierunku (i tak kiedys zrobilam): redukcji
    kosztow utrzymania na dziennych plus prace dorywcze/zlecone.

    czasami warto sobie np. zalatwic akademik albo nawet waletowac albo
    wynajmowac mieszkanie do spolki z kolegami/kolezankami z roku (bedzie
    taniej o wiele) i podjac jakas prace, a zostac na dziennych.
    czemu? bo z takich studiow na ogol (poza nielicznymi zaprawde
    wyjatkami) sie wiecej wyniesie.

    i tutaj nikt mnie nie przekona. na dziennych ma sie o wiele wiecej
    godzin zajec, lepszy dostep do biblioteki, kosultacji etc.;
    na dziennych mozna spedzic w pracowni (np. komputerowej) wiele godzin,
    na ktore w wypadku zaocznych nie ma sie szans, chyba ze posiada sie
    taki sprzet w domu.

    ba, niektore ciezsze studia w ogole w formie zaocznych nie wystepuja,
    bo sie nie da wyrzucic z nich dlugich godzin cwiczen praktycznych,
    labow i tym podobnych.

    i to stad bierze sie przekonanie pracodawcow o tym, zeby bardziej
    cenic kogos po studiach dziennych niz po zaocznych.
    moze wiec jednak warto powalczyc o te dzienne?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net