PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedni absolwenci i studenci (LONG) › Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
  • Data: 2003-05-30 21:24:50
    Temat: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pokaż mi uczelnie uczącą Delphi. Bo ja miałem tylko programowanie dla DOS
    > (Pascal 7.0 i C, nawet nie C++). A SQL? :-)))))
    > A studiowanie skończyłem dwa lata temu.

    Na mojej uczelni z jezykow programowania byly:

    - C++ (podstawa, trzeba bylo umiec bardzo dobrze - potrzebny do
    wielu innych przedmiotow),
    - Builder (czyli C++ w okienkach) - do dyspozycji mamy Buildera 5
    - PHP+HTML (zaliczenie bylo ciezkie),
    - JAVA (dosc latwo, ale cos tam pamietam),
    - PROLOG (programowanie w logice - koszmar, zdalem za 3-cim podejsciem, tez
    potrzebny do kilku innych przedmiotow),
    - VHDL (programowanie rownolegle - uklady scalone, jak ktos chcial to mogl
    sie nauczyc)

    I to by bylo na tyle. Kiedys ta uczelnia wylkadala Delphi ale stwierdzili
    ze to niezbyt rozwojowe i zaczeli uczyc Buildera C++ (wszak to rownowazne
    produkty).
    I niech nikt nie mowi ze ucza teorii. Na zaliczeniach ZAWSZE trzeba bylo
    zrobic cos praktycznego wiec sie nie dalo zbytnio zlewac.
    Niektore jezyki bylo latwo zaliczyc, inne trzeba bylo po prostu
    dobrze umiec. Np. Taki C++ trzeba bylo dobrze znac bo byl potrzebny
    do takich przedmiotow jak: metody numeryczne, badania operacyjne,
    metody optymalizacji itp... Bez jego znajomosci nie mozna bylo
    ich zaliczyc.

    > Piszesz, jakbyś nie wiedział, że uczelnie uczą przede wszystkim teorii.

    Wszystko zalezy od uczelni. Patrz wyzej. Podstawowym zalozeniem
    uczelni na ktorej obecnie studiuje jest to, ze ucza tylko praktycznych
    rzeczy. Taki np AGH czy ATH w Bielsku-Bialej co roku wypuszczaja
    studentów którzy nie bardzo znaja nawet windows'a a za to
    super licza rownania rozniczkowe 19'go stopnia.

    > W ten sposób Ty będziesz miał swoich programistów, a oni będą wdzięczni za
    szansę jaką im dałeś

    Taaaa... w jakim swiecie ty zyjesz? Ja ich wyszkole, naucze ich, dam
    im praktyke i wpis do CV a potem mnie oleja...
    Nie. Nie dam szansy takim którzy nic nie umieja. Wole zaplacic
    wiecej za ludzi z praktyka i ustabilizowana pozycja zawodowa.

    > Jak ktoś płacił 2k zł za semestr to dziwisz sie?

    Ja place 750zl miesiecznie i nie mam takich wymagan.

    FX