PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od kiedy DG jest DG?

  • 1. Data: 2002-11-23 22:52:23
    Temat: Od kiedy DG jest DG?
    Od: Michał Muras <N...@w...pl>

    zastanawiam się nad taką sprawą:
    zgłaszam np dzisiaj działalność gospodarczą, we wniosku podaję datę rozpoczęcia
    działalności np 01 marca 2003.
    Czy od razu (po tych kilku tygodniach na rejestrację) mogę jako _firma_
    przygotowywać sobie pole pod przyszłą działalność (przedstawiać biznesplany,
    załatwiać kredyty, negocjować dzierżawę lokalu i może już zacząć go
    przystosowywać itd.), tak żeby w dniu rozpoczęcia DG móc zacząć już właściwą
    działalność?

    Innymi słowy, czy mogę od razu podejmować zobowiązania i podpisywać umowy, które
    wejdą w życie po oficjalnym rozpoczęciu DG?. Albo czy mogę chociaż w tym
    okresie ubiegać się o kredyt na rozpoczęcie działalności?

    PS sygnaturka nieprzypadkowa ;-)
    --
    ByE
    Michal Muras

    ************
    Michal Muras; mailto: muras(at)wcmp.pl (zamien "(at)" na "@"
    'Zeby nam sie tak chcialo robic, jak nam sie nie chce...'

  • 2. Data: 2002-11-24 08:01:36
    Temat: Re: Od kiedy DG jest DG?
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Michał Muras" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > załatwiać kredyty, negocjować dzierżawę lokalu i może już zacząć go
    > przystosowywać itd.), tak żeby w dniu rozpoczęcia DG móc zacząć już

    Oczywiście że możesz, ale z czego będziesz żył przez ten czas?

> [...]
    > wejdą w życie po oficjalnym rozpoczęciu DG?. Albo czy mogę chociaż w tym
    > okresie ubiegać się o kredyt na rozpoczęcie działalności?

    Umowy wejdą w życie z chwilą ich podpisania, chyba że będzie inny termin w
    nich zastrzerzony.
    A kredyt możesz dostac , jak Ci go ktoś da. Zazwyczaj warunkiem na
    otrzymanie kredytu na rozpoczęcie działalności jest brak zarejestrowanej
    działalności.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-11-24 22:29:16
    Od: Michał Muras <N...@w...pl>

    On Sun, 24 Nov 2002 09:01:36 +0100, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> wrote:

    <ciach>

> [...]
    >A kredyt możesz dostac , jak Ci go ktoś da. Zazwyczaj warunkiem na
    >otrzymanie kredytu na rozpoczęcie działalności jest brak zarejestrowanej

    chodzi mi o to, czy w okresie przejściowym to jest pomiędzy deklarowaną datą
    rozpoczęcia DG a datą jej zarejestrowania jestem już postrzegany jako
    przedsiębiorstwo i mogę podejmować zobowiązania w imieniu firmy.
    Czy mogę podpisać jakąkolwiek umowę, mimo że jeszcze nie rozpocząłem
    działalności, a dopiero ją zarejestrowałem?
    (Oczywiście wszelkie przepływy gotówkowe dopiero po oficjalnym rozpoczęciu DG)
    --
    ByE
    Michal Muras

  • 4. Data: 2002-11-25 08:04:58
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > działalności, a dopiero ją zarejestrowałem?
    > (Oczywiście wszelkie przepływy gotówkowe dopiero po oficjalnym rozpoczęciu

    Oczywiście że tak (pisałem). Zrobisz sobie jeszcze na podstawie
    zaświadczenia o działalności porzadną pieczątkę (lub dwie) i umowy będą że
    hoho :-)

    Wiesiek