PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 51. Data: 2006-10-19 07:26:55
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > Ty, ale to nie jest tak, że jak sobie panowie w rządzie powiedzą,
    > że od dzisiaj wszyscy zarabiają min. 2000 zł, to te pieniądze się
    > magicznie znajdą.

    Te pieniądze najzwyczajniej w świecie są, tylko w kieszeniach różnej maści
    presesów, dyrektorów czy "managerów", podwyższenie minimalnej zmusi ich od
    dzielenia się zyskami z pracownikami, a wzrost płac, zwłaszcza tych
    najniższych spowoduje wzrost wpływów z podatków, i znajdą się także
    pieniądze na podwyżki w sektorze państwowej administracji i reszty tzw.
    sfery budżetowej.

    > Jeszcze. Nie zauważyłem, żeby trend się zmienił. Co 3 mój znajomy planuje
    > takowy wyjazd zaraz po zakończeniu studiów.

    No to niech jadą, co ich trzyma. Znaczy, że tym co nie wyjada wzrosną płace
    o 50%. Co na przykład mi by się bardzo podobało.

    > I rozpieprzenie gospodarki nierealnymi zasiłkami na niesamowicie wysokim
    > poziomie ma jakoś pomóc?

    Jakimi nierealnymi. Chciałbyś zarabiać 800zł. Jakieś 550 po odjęciu składek
    i podatków. Na co ci to starczy na wegetację ??

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 52. Data: 2006-10-19 07:31:22
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:43:57 +0200, Michał napisał(a):

    > Z jednej strony oczywiście paranoja, ale z drugiej ? Dzisiaj rozmawiałem z
    > dziewczynami które pracują jako szwaczki za 3.70 netto ...obiekt
    > monitorowany więc jak klacze z klapkami na oczach są wpatrzone w maszyny
    > nawet odwrócić się nie można. Oczywiście obsadzonych jest tylko 3/4 etatów
    > bo chętnych nie ma - facet pojechał na Ukraine i tam szuka niewolników.

    bucheche, można gościowi życzyć powodzenia :P

    > Czy
    > znając polską mentalność prywaciarzy dojdzie do zadawalającego wzrostu płac
    > innym sposobem ??

    będzie tak jak z przydrożnymi barami, te gorsze pobańczyły a te lepsze
    poprawiły standard

    tu będzie tak samo, ci którzy potrafią ludziom zabulić to będą się
    trzymać, a reszta pójdzie do przysłowiowego piachu

    > Wątpię, bo w mojej miejscowości nie jest o odosobniony
    > przypadek. Polak ta ma że woli wyrzucić niż dać, a jak ma podnieść płace to
    > lepiej maznąć firmę.

    gospodarka nie lubi próżni

  • 53. Data: 2006-10-19 07:34:11
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 Oct 2006 19:27:27 +0200, Nixe napisał(a):

    > Ustawowowe podwyższenie płacy minimalnej poskutuje tym, iż wielu
    > (małych/średnich) przedsiębiorstw nie będzie stać na takie wynagrodzenia dla
    > najniżej opłacanych dotąd pracowników. Ergo - albo będą zwolnienia (i plajty
    > zarazem) albo próby zatrudnienia na czarno. Obie te sytuacje na dłuższą metą
    > ponownie grozić będą kolejną falą emigracyjną.

    A czy owa fala emigracyjna nie wziela sie min. stad ze duza czesc firm
    oferowala i oferuje prace za minimalna krajowa? :>
    Moi znajomi ktorzy wyjechali, w zasadzie bez wiekszych problemow mogli
    znalezc prace tutaj, ale za tyle nie chcieli pracowac.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 54. Data: 2006-10-19 07:38:34
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 19:07:59 +0200, Włodi napisał(a):

    > Na mój rozum podwyzszenie płacy minimalnej będzie krokiem raczej
    > zapobiegającym ucieczce za granice,

    owszem o ile nie będzie się to wiązało z koniecznością ponoszenia
    większych kosztów przez pracodawców

  • 55. Data: 2006-10-19 07:38:36
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > jestes czlowiekiem pracujacym? nie widzisz nic zlego w tym, ze bedziesz
    > musial placic wieksze podatki (zarabiac mniej) aby oplacic te zasilki dla

    Masz chyba problem z umiejetnością liczenia.
    Mały przykład
    2kzł brutto - 1350 netto
    3kzł brutto - 2100 netto
    jak widać wzrost zarobków brutto przekłada się na wzrost netto. Podatki są
    istotnie wyższe, ale to chyba sprawiedliwe, że jak się więcej zarabia to sie
    i wieksze podatki płaci. chyba nigdzie na świecie tak nie ma, że większe
    zarobki są niżej opodatkowane.

    > bezrobotnych? jesli wzrosna place to wzrosnie tez inflacja czyli zysk
    > bedzie
    > iluzoryczny... takimi urzedowymi decyzjami to w latach 50tych w PRL
    > budowalo
    > sie dobrobyt... jak wyszlo chyba kojarzysz?

    Widzę do czego zmierzasz i nie mam ochoty na jałową dyskusję na tematy
    poglądów politycznych.

    > masz ochote oplacac te dodatkowe kontrole? bo ja np wole pojsc do kina za
    > te
    > pieniadze...
    Też chciałbym więcej zarabiać i nie płacić podatków, ale zdaję sobie sprawę,
    ze to niemożliwe :)

  • 56. Data: 2006-10-19 07:58:00
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2006 16:42:26 +0000, Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Tylko nas na taki prezent nie stać.

    tylko nas się nikt o zdanie nie będzie pytał

  • 57. Data: 2006-10-19 08:38:57
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
    > Z jednej strony oczywiście paranoja, ale z drugiej ? Dzisiaj rozmawiałem z
    > dziewczynami które pracują jako szwaczki za 3.70 netto ...obiekt

    za godzine ? dziwne, szwaczkom na ogol placi sie na akord

  • 58. Data: 2006-10-19 09:09:29
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 19 Oct 2006 09:38:36 +0200, "Włodi" wrote:

> [...]
    >istotnie wyższe, ale to chyba sprawiedliwe, że jak się więcej zarabia to sie

    Dlaczego sądzisz że jest to sprawiedliwe?

    >chyba nigdzie na świecie tak nie ma, że większe
    >zarobki są niżej opodatkowane.

    I to jest głupota. Powinno być tak, że im więcej zarabiasz tym wpadasz
    w niższe stawki podatkowe. Takie rozwiązanie zmusiłoby co niektórych
    do zastanowienia się nad tym co zrobić by zarabiać więcej.
    Spowodowałoby to również że wpływy do budżetu by się zwiększyły.

    (...)
    >Też chciałbym więcej zarabiać i nie płacić podatków, ale zdaję sobie sprawę,
    >ze to niemożliwe :)

    Ależ możliwe. Gdybyś zarabiał dużo, to stać Cię by było na użycie
    instrumentów chroniących przed płaceniem podatków. W sumie płaciłbyś
    bardzo niskie podatki lub nie płacił ich wcale.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 59. Data: 2006-10-19 10:12:39
    Temat: Re: [OT]Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 paź o godzinie 08:39, na pl.praca.dyskusje, Przemek napisał(a):

    > Tia a ci ktorzy wzieli odprawy zahibernowali sie z zaleceniem rozmrozic
    > kiedy kopalnie beda znow przyjmowac.

    Nie - podpisywali umowy z których wynika że z chwilą kiedy otrzymali
    odprawę nie mogą *nigdy* wrócić do sektora górniczego. Nawet gdyby chcieli.

    > Ci ludzie wyjechali pracowac za granice , przekwalifikowali sie czy
    > otworzyli wlasne biznesy wiec musialbys zaoferowac
    > im atrakcyjne warunki aby wrocili do kopalni.Poza tym odprawy sa wyplacane
    > juz chyba ponad 10lat wiec pewnie duza czesc z pierwszych
    > "odprawowiczow" jest juz zwyczajnie za stara zeby wrocic do kopalni.

    Dokładnie.
    Odpraw nie brali ci co mieli kilak lat do "emerytury dołowej" - tylko ci co
    mieli kilka lat stażu.

    > Czy tego chcesz czy nie polska energetyka i cieplownictwo opiera sie na
    > weglu i bynajmniej na razie nic nie zapowiada aby sie to zmienilo-
    > przestawienie sie na gaz czy rope spowodowaloby ze ceny poszybowalyby
    > radykalnie w gore .

    Dlaczego tak cicho jest o osłonach socjalnych i odprawach dla "energetyki"
    w etapie konsolidacji, prywatyzacji itp itd?
    To co otrzymywali górnicy to jest pryszcz na dupie maryni w porównaniu z
    energetykami - poczytajcie, poszukajcie - to się dopiero zdziwicie.

    --
    Herbi
    19-10-2006 12:12:33

  • 60. Data: 2006-10-19 10:24:38
    Od: m...@g...com

    Herbi wrote:

    > Nie - podpisywali umowy z których wynika że z chwilą kiedy otrzymali
    > odprawę nie mogą *nigdy* wrócić do sektora górniczego. Nawet gdyby
    > chcieli.

    Ale chyba taniej by było rozwiązać taką umowę za porozumieniem stron, niż
    kształcić nowego górnika, a potem mieć kłopot co będzie jak węgiel się
    znowu stanie nieopłacalny?

    p. m.