PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja

  • 61. Data: 2003-11-20 13:00:08
    Temat: Re: Nowy FAQ pl.praca.oferowana - propozycja
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Artur wrote:

    > bzdury takie gadasz, ze sie sluchac nie chce - ja na samym poczatku
    > zadnej firmy nie mialem, ale szukalem programistow (i znalazlem) - nie
    > podawalem zadnych namiarow na firme (hint: nie bylo jej) i posilkowalem
    > sie darmowym kontem i jakos czlowiek pracujacy u mnie zdolal zarobic
    > troche grosza

    Fajnie, tylko że to wiesz Ty, a nie Ci, którzy czytają Twoje ogłoszenie.

    > mysl zanim cos napiszesz

    Hmmmm ... I vice versa ? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 62. Data: 2003-11-20 13:07:00
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    wm wrote:

    > Jeżeli jesteś osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej nie
    > możesz nikogo zatrudnić nawet na umowę o dzieło. Jedyna możliwość to na
    > czarno, ale ja tego nie popieram i zapewne większość osób czytających p.p.o

    Aha. WM, To okupant naszej Repbliki Bananowej co chwila określa co raz
    to kolejne rzeczy, że są warunkowo legalne, a jak nie - to jesteś
    brzydal i "na czarno". I skala tego i trynd są już takie, że coraz mniej
    osób stać na _uczciwą_ zasadniczość w tej materii. Mam wrażenie, że Ci
    jeszcze ani gestapo skarbowe, ani tzw. "Zakład" tzw. "Ubezpieczeń" tzw.
    "Społecznych" nie dobrał się nigdy do pupy ani nie zrobił Cię na szaro.
    I wcale Ci tego nie życzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 63. Data: 2003-11-20 13:11:13
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    wm wrote:

    > Czyli kombinowałeś. Ponieważ uczciwość mam we krwi to kończy dyskusję z
    > mojej strony.
    >

    > Krętaczy/kombinatorów/oszustów nie pozdrawiam

    Zaraz, zaraz ... Skąd wywnioskowałeś, że krętaczy itd nuie pozdrawiasz ?
    Kolega użył sformułowania, że "podpiął", co może oznaczać różne rzeczy.
    Mógł na przykład rozszerzyć zakres działalnoci firmy swojego Ojca o coś
    tam - i to robić.

  • 64. Data: 2003-11-20 13:46:30
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > a to powiedz mi w takim razie, co ja podpisuje, jak wynajmuje sobie
    > ekipe do remontu?
    > umowe.

    Jasne i zapewnie odprowadzasz za nich ZUS i podatek. Zanim cos napiszesz to
    zachecam do myslenia.

    > w tej umowie stoi, ze oni sie zobowiazuja wykonac to-i-to a ja, ze im za
    > to place okreslona sume.

    > czy to NIE JEST zlecenie komus pracy?

    Jest tyle tylko ze firmie, a nie osobie fizycznej szukajacej pracy, a dla
    takich jest ta grupa.

    > jesli nie, to co to jest?
    > czym sie rozni od innych zlecen pracy?

    Jak zaczna sie pojawiac na grupie takie ogloszenia to zrozumiesz o co mi
    chodzi.
    Ja nie chcialbym przekopywac sie do ofert pracy przez sterte ogloszen typu:
    "zatrudnie ekipe do remontu mieszkania z wlasnymi narzedziami, cykliniarka
    itp" czy "zatrudnie mechanika z wlasnym warsztatem do naprawy samochodu" bo
    sa to ogloszenia dla firm a nie dla pracowników poszukujacych pracy.
    Uwazam, ze do tego typu ogloszen sluzy grupa np. pl.biznes lub inne do
    zamieszczania ogloszen.

    Poniewaz ty i kilka innych osób jednak ma problemy ze zrozumieniem i
    wlasciwym zdefiniowaniem prostych pojec wiec...cóz, to juz wasz problem.

    PS. Poniewaz i tak moje zdanie jest w mniejszosci wiec spijcie spokojnie,
    moderator FAQ-a nie zmieni i beda mogly sie pojawiac ogloszenia tego typu.
    Ja ze swej strony dodam, ze zanim zaczne wspólprace to mam zwyczaj sprawdzac
    wiarygodnosc firmy. Jezeli jest to post ze szkrzynki darmowej i nie
    zawierajacy nazwy i adresu firmy to takie ogloszenie mnie nie interesuje, bo
    najczesciej taka "oferte pracy" zamieszcza studencina, który chce sie
    zorientowac w cenach na rynku - szczególne nasilenie takich pseudoofert jest
    w wakacje. Widac jednak, ze wiekszosci to nie przeszkadza, wiec po co sie
    tak pieklic?

    wm

  • 65. Data: 2003-11-20 14:03:57
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Wiesz, to takie całkiem proste nie jest. Co do sensu, to z tego co wiem
    > firmy czasem wolą zachować anonimowość, żeby nie wywoływać zamieszania u
    > siebie - dajmy na to w firmie jest 5 handlowców i nagle ta firma chce
    > zatrudnić 3 handlowców dająć ogłoszenie. Tamtych 5-ciu wie, że firma nie
    > stoi tak dobrze, żeby do-zatrudnić jeszcze trzech, więc wnioskują, że
    > będą zwolnienia. Inna sprawa to to, że konkurencja też czyta ogłoszenia.

    Ja kiedyś kilkakrotnie wysłałem do firmy HH swoją ofertę na zamieszczone
    ogłoszenie w którym nie podali nazwy firmy dla której poszukiwali pracownika
    i pomimo że spełniałem wymagania w 100% nie zostałem zaproszony na rozmowę.
    Stąd wnioskuję, że takie ogłoszenia to lipa, ale inni moga mieć inne
    doświadczenia i zdanie na ten temat. Ja w każdym razie sie nie upieram przy
    tym.

    Pozdrawiam
    wm

  • 66. Data: 2003-11-20 17:42:39
    Od: "Artur" <j...@j...pl>

    Piotr Hosowicz wrote:

    > Hmmmm ... I vice versa ? ;-)

    hehe, no dobra :D

  • 67. Data: 2003-11-20 21:49:20
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 20 Nov 2003 14:46:30 +0100
    "wm" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Jasne i zapewnie odprowadzasz za nich ZUS i podatek. Zanim cos
    > napiszesz to zachecam do myslenia.

    ja rowniez. firma, np. budowlana, sama jest firma i odprowadza za siebie
    podatek i ZUS ;)
    z wypracowanych zyskow. i jeszcze mi fakture wystawi ;)

    zachecam do myslenia ;)

    > Jest tyle tylko ze firmie, a nie osobie fizycznej szukajacej pracy, a
    > dla takich jest ta grupa.

    no popatrz, a twierdziles, ze to osoba fizyczna NIE MOZE KOMUS zlecic
    pracy.

    teraz raptem odwrociles kota ogonem.

> [...]
    > poszukujacych pracy. Uwazam, ze do tego typu ogloszen sluzy grupa np.
    > pl.biznes lub inne do zamieszczania ogloszen.

    ah, gryzie cie w oczka, ze na grupie moga sie pojawiac ogloszenia nie
    tylko oferujace prace na etat, ale tez zlecenia i inne formy
    zarobkowania?

    > Poniewaz ty i kilka innych osób jednak ma problemy ze zrozumieniem i
    > wlasciwym zdefiniowaniem prostych pojec wiec...cóz, to juz wasz
    > problem.

    a nie przyszlo ci do glowy, ze skoro wsyscy ktorzy tutaj zabrali glos w
    tym watku zrozumieli cie zle - ze to moze TY masz problemy z jasnym
    formulowaniem mysli?

    > PS. Poniewaz i tak moje zdanie jest w mniejszosci wiec spijcie
    > spokojnie, moderator FAQ-a nie zmieni i beda mogly sie pojawiac
    > ogloszenia tego typu.

    i bardzo dobrze, bo moze sa ludzie, ktorzy nie szukaja pracy na etat.

    kto tu sie piekli?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 68. Data: 2003-11-21 00:58:01
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > Stąd wnioskuję, że takie ogłoszenia to lipa, ale inni moga mieć inne
    > doświadczenia i zdanie na ten temat. Ja w każdym razie sie nie upieram

    Logika zawarta w Twoich wypowiedziach jest, lekko mowiac, nieco pokretna ;-)
    Wskazuje ona na to, ze pracodawcy z jakiegos blizej nieokreslonego powodu
    (moze ONI mu kaza?) musza co jakis czas dawac oferty zatrudnienia, nawet
    lipne, bo jak nie to.... No wlasnie - co?
    To mi pachnie Kafka ;-)

    A nie przyszlo Ci do glowy, ze kandydatow bylo zbyt wielu i po prostu czesc
    musiala zostac odrzucona?
    Firma, w ktorej pracuje, dala kiedys ogloszenie ze poszukuje asystentki do
    dzialu handlowego. Dostalismy ponad 130 CV, z tego prawie polowa
    spelniala wymagania. Myslisz ze jest realna mozliwosc odbycia 60
    rozmow kwalifikacyjnych? Przygotowanie sie do rozmowy, rozmowa,
    zanotowanie wnioskow - 2...3 godziny. To zajecie na 3 tygodnie, a jeszcze
    pracowac trzeba...
    Poniewaz asystentka miala byc zatrudniona tylko jedna, wiec z tych 60-ciu
    dobrych CV 48 zostalo odrzuconych na podstawie malo merytorycznych
    kryteriow: uklad dokumentu, bledy i literowki, losowanie itp. Zostalo 12.

    Tak wiec fakt, ze spelniajac wymagania nie jestes zaproszony na rozmowe,
    nie ma nic wspolnego z lipa, natomiast wskazuje najprawdopodobnie na to,
    ze bylo b. duzo ofert, a wiec:
    1. jest wiele osob spelniajacych te wymagania
    2. pracodawca wie to co powyzej, wiec nie bedzie sklonny placic duzo.

    Z uwagi na wniosek 2. chyba lepiej, ze nie zostales zaproszony, nie?

    PiotrG

  • 69. Data: 2003-11-25 11:32:53
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > Witam.
    > Umieściłem wstępną wersję nowego FAQ grupy pl.praca.oferowana
    > http://hell.pl/sal/pl.praca.oferowana.FAQ
    > Proszę o komentarze i ewentualne uwagi.

    Jeszcze jedna kwestia. Jak podchodzić do ogłoszeń firm, szukających innych
    firm do współpracy?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 70. Data: 2003-11-25 11:36:43
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze jedna kwestia. Jak podchodzić do ogłoszeń firm, szukających innych
    > firm do współpracy?

    A dużo tego przyłazi? Bo w zasadzie najlepiej by było, jakby istniała
    moderowana grupa pl.biznes.ogloszenia, ale skoro jej nie ma...

    Sigurd