PracaGrupypl.praca.dyskusjeNo wiec co zrobic?? › Re: No wiec co zrobic??
  • Data: 2003-01-29 13:22:22
    Temat: Re: No wiec co zrobic??
    Od: "Jarek Czyrko" <kadron[spam_killer]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem absolwentem, tak się składa, iż informatyki, ale przez małe "i" bo
    > tylko technik informatyk. Nie pracuje, nie mam stażu. Mimo, iż w tym
    czasie
    > opanowałem wiele rzeczy, których nie uczono w szkole to nie moge tego w
    > sposób (jaki oczekują pacodawcy - papier, doświadczenie zawodowe)
    udowodnić.
    > Największą barierą w moim (choć za pewne nie tylko) przypadku jest brak
    > doświadczenia zawodowego. Tylko gdzie mam je zdobyć skory wszyscy chcą
    abym
    > je miał?? Polska to taki trochę dziwny kraj. :( Tylko nie pisz proszę, iż
    > powinienem iść na studia, bo niestety na takowe w chwili obecnej mnie nie
    > stać, a tego co wiem (choć mogę się mylić) i posiadanie wyższego pracy nie
    > gwarantuje.
    > Jak więc nakłonić pracodawcę, aby dał szansę i przynajmniej w formie testu
> [...]

    Portfolio, Kochany, Portfolio

    Weź pod uwage, że większość pracodawców to tzw. managment. Załóż, że albo są
    bardzo zajęci, albo chcą za takich uchodzić. Nie mają więc czasu, żeby setki
    kolesi, którzy twierdzą, że coś umieją sadzać do komputera. Natomiast gdy
    przyjdziesz i powiesz: "Nie mam papierów ale zrobiłem: taką stronę,
    napisałem taki program", mało tego jak to pokażesz co chyba nie jest trudne
    to myślę, że szanse wzrosną. Oczywiście musisz też nauczyć się celować w
    odpowiednie segmenty przedsiębiorstw. Nie możesz wymagać aby zainteresował
    sie Tobą szef małego sklepu obuwniczego gdy pokażesz mu aplikację liczącą
    płace dla dużego przedsiębiorstwa.

    Pozdrawiam Jarek

    P.S. Więcej wiary w siebie.