PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nauka programowania -- czy będą chętni?

  • 11. Data: 2004-09-27 18:04:24
    Temat: Re: Nauka programowania -- czy będą chętni?
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Użytkownik "Fan Rozpuszczalnej" napisał w wiadomości

    > Z waszego odzewu widzę, że nauka programowania nie jest zbyt
    > intratnym zajęciem i chyba lepiej zająć się normalnym, przemysłowym
    > kodowaniem.

    A ja nie bardzo rozumiem. Jeśli chciałeś zakładać działalność gospodarczą
    to faktycznie dobrze najpierw zrobić rozpoznanie. Jeśli jednak chodzi o to,
    aby czasem wpadło parę grosza to czemu nie rozesłać wici? Daj w opis na gg
    na kilka dni, wrzuć info na jakąś stronę www, powiedz znajomym (niech
    przekażą dalej), przywieś z jedno ogłoszenie na jakiejś tablicy. W tym
    czasie rób swoje. Jeśli nikt się nie zgłosi to trudno. Jeśli jednak
    znajdzie się chociaż jeden chętny a Ty będziesz mieć czas to wzgardzisz
    dodatkowym groszem?

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2004-09-27 20:49:52
    Od: Fan Rozpuszczalnej <f...@g...pl>

    Pawel Jakusz wrote:
    > A dajesz jakies certyfikaty ??

    Jak zarobię w ten sposób na papier i tusz do drukarki, to będą i
    certyfikaty :). Ale ogólnie przedni dowcip :).
    Certyfikat dostaje się za wykazane umiejętności, a nie odbyty kurs.
    Przynajmniej tak jest z certyfikatami, które coś znaczą i są powszechnie
    uznane (językowe na przykład).

    > Bo jak dajesz tylko troche wiedzy to taniej jest jakas ksiazke sobie kupic

    Analogicznie możnaby powiedzieć, że jakiekolwiek korepetycje można
    zastąpić książkami.

    --
    E-mail: f...@g...pl
    Jabber: f...@c...pl

  • 13. Data: 2004-09-28 08:41:32
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Jackare wrote:

    > Chyba nie tedy droga.
    > 1. Ludzie ucza sie programowac w konkretnych srodowiskach i na konkretnych
    > narzedziach

    Z tym punktem zdecydowanie się nei zgodzę. Najpierw trzeba się nauczyć
    programować, a dopiero później poznawać srodowisko. Bo odwrotnie to
    powstają programiści "tego się nie da zrobić w tym języku bo tu nie ma
    takiego komponentu".

    [ ... ]

    > Na czysto matematyczna nauke programowania chyba chetnych nie znajdziesz.
    > Ludzie maja przewaznie konkretne problemy do zrealizowania/rozwiazania.

    Ano właśnie. Kursów potrzebują ludzie którzy czystą teorię, algorytmy, i
    ogólne zasady porogramowania maja już opanowane. Na nic im nauka
    podstaw. Co innego specjalistyczne kursy np. Borlanda, często dotyczące
    właśnie nowego produktu, biblioteki lub techniki programowania z nowym
    narzędziem. Ale prowadzenie takich kursów to chyba nie jest praca dla
    jednej osoby. Zresztą, ktoś z wystarczającą wiedzą nie chciałby się
    bawić w takie drobiazgi.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 14. Data: 2004-09-28 08:48:18
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Fan Rozpuszczalnej wrote:

> [...]
    > Certyfikat dostaje się za wykazane umiejętności, a nie odbyty kurs.
    > Przynajmniej tak jest z certyfikatami, które coś znaczą i są powszechnie

    Zakładasz że po Twoim kursie ludzie nie będą posiadać odpowiednich
    umiejętności żeby dostać certyfikat ?
    Nie wiem czemu wzmiankę o certyfikacie traktujesz jako żart. Myślałęm że
    podchodziłbyś do prowadzenia kursów poważnie, a wtedy jakikolwiek
    certyfikat byłby dużym atutem. Generalnei jeśli takiej szkoleniowej
    działalności nie traktujesz perspektywicznie i planujesz utrzymać poziom
    "korepetycji dla uczniaków", to nie ma sensu zakładać DG. Można w to
    wchodzić jeśli to jest tylko pierwszy krok, a w planach nawiązanie
    współpracy z ośrodkami szkoleniowymi, producentami narzędzi, etc. A
    wtedy certyfikaty staną się niezbędne.

    Większość można. Językowych nie można.

  • 15. Data: 2004-09-28 15:45:04
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl> wrote:
> [...]
    > programować, a dopiero później poznawać srodowisko. Bo odwrotnie to
    > powstają programiści "tego się nie da zrobić w tym języku bo tu nie ma
    Albo tacy, co zadają pytania:
    "jak zrobić w tabeli klucz obcy do innej bazy?"
    lub mają pomysły:
    "ponieważ wszystkie dane wrzucane do bazy mają być pisane wielkimi literami,
    to zrobię do tego trigger˝

    > Co innego specjalistyczne kursy np. Borlanda, często dotyczące
    > właśnie nowego produktu, biblioteki
    Co akurat powinno być dostępne w dokumentacji.

    > lub techniki programowania z nowym narzędziem.
    A, rozumiem. Programuję pod linuksem i używam do tego celu klawiatury.
    Gdybym chciał programować w Visual Basicu musiałbym nauczyć się techniki
    sprawnego posługiwania się myszą. ;>

    A poważniej... Gdybym faktycznie chciał zacząć pisać coś pod win i chciał
    uzyskać od kogoś pomoc na początku, to oczekiwałbym przede wszystkim
    szybkiego szkolenia pt. gdzie czego szukać w MSDNie :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.21

  • 16. Data: 2004-09-28 15:56:30
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <s...@b...hell.pl>, Artur R. Czechowski wrote:
    > "jak zrobić w tabeli klucz obcy do innej bazy?"

    No powiedzmy, że w to to jeszcze uwierzę...

    > "ponieważ wszystkie dane wrzucane do bazy mają być pisane wielkimi literami,
    > to zrobię do tego trigger˝

    .. ale to to już zmyślasz, prawda? ;-))
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 17. Data: 2004-09-28 16:28:41
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> wrote:
    > No powiedzmy, że w to to jeszcze uwierzę...

    > .. ale to to już zmyślasz, prawda? ;-))
    Chciałbym... Jedno i drugie to ten sam człowiek...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://42.pl/url/813 - uaktualniane: 2004.09.21