PracaGrupypl.praca.dyskusjeNarezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow" › Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
    Date: Sun, 21 Mar 2004 11:15:32 +0100

    napisał w wiadomości news:c3fkvt$156$1@news.onet.pl...
    > Rolnikow? Mowisz o tych cwaniakach co poletko kupili i nie placa ZUSu? toz
    > to nieuczicwa konkurencja i tyle.
    > A rolnicy i tak ssa ile moga - poczytaj sobie w ostatniej bodaj Polityce

    Bez wwzgledu na to czy mamy do czynienia z cwaniakiami,
    czy z rolnikami, hutnikami itp - zasada jest taka:
    podatki powinni oni wszyscy placic jak najmniejsze.
    Bo tak jest korzystniej dla polskiego podatnika.
    A panstwo jest dla wygody podatnika - nie na odwrot.
    Jesli jest wiec jaka grupa ktora placi mniej,
    to nie trzeba jej podnosic podatkow, tylko obnizyc
    reszcie. Rozszerzac dobre rozwiazania, a niszczyc
    zle rozwiazania. I wtedy ten kraj bedzie sie zmienial
    na lepsze.

    > A tu widzisz nie masz racji. Po pierwsze za to, ze oni placa nizsza stawke
    > sklada sie reszta spoleczenstwa - m,.in. ci ktorzy placa normalny ZUS.

    Obawiam sie, ze mam racje.
    Bardzo czesto bowiem mozna spotkac sie z zarzutem
    nieuczciwej konkurencji. Wyglada to tak: jest sklep
    ktory placi potezny haracz na biurolandie. I jest
    jakis facet (czesto emeryt, rencista) ktory sprzedaje
    na ulicy i nie placi haraczu na biurolandie.
    Typowa rekacja Polaka, polskiego sklepikarza to:
    wymusic na facecie by rowniez placil haracz. Wtedy zapanuje
    sprawiedliwosc, szczescie itp. Bo wtedy on bedzie mial
    tak samo ciezko jak ja.
    A dlaczego, pytam sie, taki durny sklepikarz
    nie pomysli kategoriami: skoro ten facet nie placi haraczu
    i moze handlowac, to moze ja rowniez moglbym handlowac nie
    placac haraczu?
    Jesli komus zaszkodzimy, to nie bedziemy z tego powodu
    ani bogatsi ani szczesliwsi.

    I na koniec anegdota, ilustrujaca polska zawisc.
    Rybak zlowil zlota rybke.
    - Pusc mnie, a spelnie Twoje zyczenie - mowi rybka
    Rybak zastanowil sie i powiedzial:
    - OK. Widzisz rybko moją marną chatkę?
    - Widze - mowi rybka
    - A widzisz ta bogata wille z basenami? To willa
    moje sasiada.
    - Rozumiem - mowi rybka - Chcialbys miec taka wille?
    - Nie - odpowiada rybak
    - A co bys chcial?
    - Chcialbym bys zamienila jego wille w taka chatke,
    jak moja.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl