PracaGrupypl.praca.dyskusjeNarezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow" › Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
  • Data: 2004-03-21 14:04:43
    Temat: Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rolnicy nie placa praktycznie zadnych podatkow. Ich wklad do polskiego PKB
    > jest mniejszy niz transfery spoleczne.
    > Tylko rolnicy to nie jest jednorodna grupa. nie wiedze powodu, zeby oni nie
    > mieli placi podatkow - na swoje ubezpieczenie zdrowotne, na emeryture.

    Rolnicy płacą składki na ubezpieczenie zdrowotne i emeryturę. O ile
    dobrze pamiętam to podatki też płacą, chleb i kiełbasa kupowana przez
    rolnika chyba nie jest zwolniona od podatku.

    > Te systemy teraz sie nieszczelne.
    > Jesli chcesz zmniejszenia podatkow - to musisz zabrac rolnikom - inaczej sie
    > nie da. Musisz zabrac innym grupom spolecznym - inaczej sie nie da.

    Zmniejszyć podatki można poprzez zwolnienie stada urzędników, po
    przeprowadzeniu reformy w systemie podatkowym. Zabierzmy
    administracji, dlaczego chcesz zabierać akurat rolnikom?

    > I teraz - czy te grupy "pozwola sobie na to" ? Moim zdaniem nie - chyba ze
    > zaczniesz to wprowadzac po kroku.

    A ty byś sobie pozwolił zabrać śniadanie, bo ktoś wprowadził nowy
    podatek śniadaniowy? Opór jest naturalny.

    > Uszczelnienie dotychczasowego systemu traktuje wlasnie w takich kategoriach.
    > ty gadasz o teorii ja o p[raktyce - stad ta roznica.

    Uszczelnienie? Masz na myśli podwyższenie haraczu. Zresztą wciąż nie
    rozumiem dlaczego sądzisz, że nowy podatek np. od sprzedanego wieprza
    zapłacą wyłącznie rolnicy. Ten podatek zapłacę ja i ty kupując
    kiełbasę. Nie mam żadnego interesu w tym, by płacić więcej za
    kiełbasę.

    We wcześniejszej wypowiedzi wspomniałeś o normalnym ZUSie. Ja uważam,
    że wysokość składki zusowskiej jest nienormalna, a krusowska jest ok -
    pewnie stąd ta różnica w poglądach :-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse