PracaGrupypl.praca.dyskusje › Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"

  • 1. Data: 2004-03-18 16:33:12
    Temat: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040318/e
    konomia/ekonomia_a_16.html

    Co prawda idealem byloby, zeby byly takie stawki jak w KRUSie dla
    wszystkich - ale to co proponuje jest alkiem ok. Nie wiedze powodu, zeby 100
    tysiecy cwaniakow zylo kosztem tych, korzy musza placic tak duza kase.
    Miejmy nadzieje ze po uszczelnieniu systemu, nastepnym krokiem bedzie
    obnizenie skladek!

  • 2. Data: 2004-03-18 17:21:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:c3cj05$mvq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > tysiecy cwaniakow zylo kosztem tych, korzy musza placic tak duza kase.
    > Miejmy nadzieje ze po uszczelnieniu systemu, nastepnym krokiem bedzie

    Żartujesz......... wiesz jaki mamy deficyt...........

    a jak się już znajdzie trochę dodatkowych pieniędzy
    to się i nowe wydatki znajdą.

    np nowe samochody dla rządu z radarami przeciwuderzeniowymi
    względnie budowa sieci specjalnych dróg strategicznych przeznaczonych dla
    wadzy.......

  • 3. Data: 2004-03-18 20:27:30
    Od: Paweł Cytat <i...@i...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński:

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040318/e
    konomia/ekonomia_a_16.ht
    ml

    eee, takie zabawy, moze to uderzy obecnych przedsiebiorcow, ale przyszlych
    juz nie - co to za problem wygenerowac koszty i miec dochod 1 tys zl brutto?

    --
    PC

  • 4. Data: 2004-03-19 08:13:39
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Paweł Cytat napisał(a):

    > eee, takie zabawy, moze to uderzy obecnych przedsiebiorcow, ale przyszlych
    > juz nie - co to za problem wygenerowac koszty i miec dochod 1 tys zl brutto?
    musi jeszcze obnizyc przychod

    "wystarczy, by miesięczny dochód z działalności gospodarczej brutto w 2003
    roku
    wyniósł 1,1 tys. zł, albo by przychód sięgnął 7 tys. zł"
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 5. Data: 2004-03-19 15:52:30
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > tysiecy cwaniakow zylo kosztem tych, korzy musza placic tak duza kase.
    > Miejmy nadzieje ze po uszczelnieniu systemu, nastepnym krokiem bedzie

    Jednoczesnie piszesz, ze chcesz by stawki podniesiono oraz obnizono :)

    Pamietaj.
    Stawki nalezy obnizac!!! I jesli rolnikom sie pogorszy, bo beda
    placili wiecej niz teraz, to Tobie z tego powodu sie nie polepszy.
    Jesli oni maja lepiej od nas, to nalezy rownac do nich
    a nie do tych co maja gorzej.

    Dlaczego wielu Polakow to "psy ogrodnika".?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 6. Data: 2004-03-19 15:59:25
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    napisał >
    > Żartujesz......... wiesz jaki mamy deficyt...........

    Celem finansow panstwoych nie jest maksymalizacja
    wplywow, likwidacja budzetu tylko maksymalne bogacenie
    sie podatnikow, ktorzy to panstwo finansuja.

    Oczywiscie w naszym kraju brzmi to jak abstrakcja,
    a urzednikom panstwoywm czesto sie wydaje , ze sa
    po to by gnebic podatnikow. I dlatego mamy to co mamy.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 7. Data: 2004-03-19 18:23:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a urzednikom panstwoywm czesto sie wydaje , ze sa
    > po to by gnebic podatnikow. I dlatego mamy to co mamy.

    a co myślisz ze ja tego nie wiem.............. :)

  • 8. Data: 2004-03-19 20:25:26
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > placili wiecej niz teraz, to Tobie z tego powodu sie nie polepszy.
    > Jesli oni maja lepiej od nas, to nalezy rownac do nich

    Rolnikow? Mowisz o tych cwaniakach co poletko kupili i nie placa ZUSu? toz
    to nieuczicwa konkurencja i tyle.
    A rolnicy i tak ssa ile moga - poczytaj sobie w ostatniej bodaj Polityce

    > Dlaczego wielu Polakow to "psy ogrodnika".?

    A tu widzisz nie masz racji. Po pierwsze za to, ze oni placa nizsza stawke
    sklada sie reszta spoleczenstwa - m,.in. ci ktorzy placa normalny ZUS.

  • 9. Data: 2004-03-21 10:15:32
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:c3fkvt$156$1@news.onet.pl...
    > Rolnikow? Mowisz o tych cwaniakach co poletko kupili i nie placa ZUSu? toz
    > to nieuczicwa konkurencja i tyle.
    > A rolnicy i tak ssa ile moga - poczytaj sobie w ostatniej bodaj Polityce

    Bez wwzgledu na to czy mamy do czynienia z cwaniakiami,
    czy z rolnikami, hutnikami itp - zasada jest taka:
    podatki powinni oni wszyscy placic jak najmniejsze.
    Bo tak jest korzystniej dla polskiego podatnika.
    A panstwo jest dla wygody podatnika - nie na odwrot.
    Jesli jest wiec jaka grupa ktora placi mniej,
    to nie trzeba jej podnosic podatkow, tylko obnizyc
    reszcie. Rozszerzac dobre rozwiazania, a niszczyc
    zle rozwiazania. I wtedy ten kraj bedzie sie zmienial
    na lepsze.

    > A tu widzisz nie masz racji. Po pierwsze za to, ze oni placa nizsza stawke
    > sklada sie reszta spoleczenstwa - m,.in. ci ktorzy placa normalny ZUS.

    Obawiam sie, ze mam racje.
    Bardzo czesto bowiem mozna spotkac sie z zarzutem
    nieuczciwej konkurencji. Wyglada to tak: jest sklep
    ktory placi potezny haracz na biurolandie. I jest
    jakis facet (czesto emeryt, rencista) ktory sprzedaje
    na ulicy i nie placi haraczu na biurolandie.
    Typowa rekacja Polaka, polskiego sklepikarza to:
    wymusic na facecie by rowniez placil haracz. Wtedy zapanuje
    sprawiedliwosc, szczescie itp. Bo wtedy on bedzie mial
    tak samo ciezko jak ja.
    A dlaczego, pytam sie, taki durny sklepikarz
    nie pomysli kategoriami: skoro ten facet nie placi haraczu
    i moze handlowac, to moze ja rowniez moglbym handlowac nie
    placac haraczu?
    Jesli komus zaszkodzimy, to nie bedziemy z tego powodu
    ani bogatsi ani szczesliwsi.

    I na koniec anegdota, ilustrujaca polska zawisc.
    Rybak zlowil zlota rybke.
    - Pusc mnie, a spelnie Twoje zyczenie - mowi rybka
    Rybak zastanowil sie i powiedzial:
    - OK. Widzisz rybko moją marną chatkę?
    - Widze - mowi rybka
    - A widzisz ta bogata wille z basenami? To willa
    moje sasiada.
    - Rozumiem - mowi rybka - Chcialbys miec taka wille?
    - Nie - odpowiada rybak
    - A co bys chcial?
    - Chcialbym bys zamienila jego wille w taka chatke,
    jak moja.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 10. Data: 2004-03-21 12:18:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> wrote:
    > Jesli komus zaszkodzimy, to nie bedziemy z tego powodu
    > ani bogatsi ani szczesliwsi.

    Rolnicy nie placa praktycznie zadnych podatkow. Ich wklad do polskiego PKB
    jest mniejszy niz transfery spoleczne.
    Tylko rolnicy to nie jest jednorodna grupa. nie wiedze powodu, zeby oni nie
    mieli placi podatkow - na swoje ubezpieczenie zdrowotne, na emeryture. Te
    systemy teraz sie nieszczelne.
    Jesli chcesz zmniejszenia podatkow - to musisz zabrac rolnikom - inaczej sie
    nie da. Musisz zabrac innym grupom spolecznym - inaczej sie nie da.
    I teraz - czy te grupy "pozwola sobie na to" ? Moim zdaniem nie - chyba ze
    zaczniesz to wprowadzac po kroku.
    Uszczelnienie dotychczasowego systemu traktuje wlasnie w takich kategoriach.
    ty gadasz o teorii ja o p[raktyce - stad ta roznica.