PracaGrupypl.praca.dyskusjeNarezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow" › Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
  • Data: 2004-03-21 21:42:07
    Temat: Re: Narezcie wzieli sie za przedsiebiorczych "rolnikow"
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote:
    > Rolnicy płacą składki na ubezpieczenie zdrowotne i emeryturę. O ile
    > dobrze pamiętam to podatki też płacą, chleb i kiełbasa kupowana przez
    > rolnika chyba nie jest zwolniona od podatku.

    Placa ubezoieczneie? Nie badz smieszny. Po pierwsze porownaj stawki. Po
    drugie zobacz kogo moze objac to ubezpieczneie - okazuje sie ze bardzo duza
    liczbe oosb. Po trzecie wiesz, ze dotacja budzetowa do KRUS wynosi az 95%?
    Jesli wszyscy jestesmy rowni wobec prawa itp - to nie widze powodu dlaczego
    miastowy ma placic duzo wiecej niz ten ze wsi.
    Co do VATu. Owszem placa - ale ich silanabywcza jest mala (nie licze roznych
    bonow na paliwo itp). Ale juz np podatku dochodowego nie placa - a miastowy
    placi.
    Najgrosze w tym, ze to obejmuje wszystkich - bogatch, miastowych itp. Nie
    widze ZADNEGO powodu, dlaczego rolnik o dochodach duzo powyzej przecietnych
    nie mialby placic normalnych podatkow/ Ty widzisz jakies?

    > Zmniejszyć podatki można poprzez zwolnienie stada urzędników, po
    > przeprowadzeniu reformy w systemie podatkowym. Zabierzmy
    > administracji, dlaczego chcesz zabierać akurat rolnikom?

    Bo wydatki socjalne to 39% budzetu, a na cala administraje 5%.
    A rolnikom nic nie chce zabierac. Jak ma byc sprawiedliwie - to niech kazdy
    placi. Nawet rolnicy. A bogaci rolnic powinni placic takk jak miastowi i
    tyle.
    Czy nie widzisz, ze obecna sytuacja, gdy dzielisz kase zabrana miastowym
    niczego nie poprawia, tylko konserwuje obcny uklad?

    > A ty byś sobie pozwolił zabrać śniadanie, bo ktoś wprowadził nowy
    > podatek śniadaniowy? Opór jest naturalny.

    Nie rozmieszaj mnie. Jesli bogaty ma sie skladac na biednego - dlaczego to
    nie dotyczy rpolnikow? Bogady chlop moze skladac sie na biednego - a nie jak
    teraz niezaleznie od dochodu placa tyle samo, co w powornaniu z ZUSem jest
    wrecz smieszne.
    Po drugie jesli sniadanie pochodzi prawie wylacznie z podatkow innych grup
    spolecznych, to moim zdaniem nawet jak jest jakis opor - to dla dobra ogolu
    powinnno sie to "sniadanie" zabrac.

    > Uszczelnienie? Masz na myśli podwyższenie haraczu. Zresztą wciąż nie
    > rozumiem dlaczego sądzisz, że nowy podatek np. od sprzedanego wieprza
    > zapłacą wyłącznie rolnicy. Ten podatek zapłacę ja i ty kupując
    > kiełbasę. Nie mam żadnego interesu w tym, by płacić więcej za
    > kiełbasę.

    I tak jest podaz zbyt duza. Zarabiaja posrednicy a nie rolnicy. Poza tym y
    placisz - chociazby fundujac KRUS.
    (rolnik niezlaeznie od dochdou placi 73 zl a ty za ZUS 511 zl).
    Jednym slowem to TY fundujsze rolnikowi ze swojej kasy to, ze on moze tak
    malo placic. Jak tak chcessz - to twoja sprawa- mozesz ich dotowac. Al
    dlaczego zmuszasz innych?

    > We wcześniejszej wypowiedzi wspomniałeś o normalnym ZUSie. Ja uważam,
    > że wysokość składki zusowskiej jest nienormalna, a krusowska jest ok -
    > pewnie stąd ta różnica w poglądach :-)

    Ale nie masz pojecia skad ta skladka jest tak niska i DLACZEGO moze byc tak
    niska.
    Poczttaj sobie wiecej o KRUSIe i przekretach - to moze pomyslisz, dlaczego
    TY tak duzo placisz.
    Ot i tyle