PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: venioo <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Tue, 17 Feb 2009 11:38:59 +0100

    Jotte pisze:

    > Napisałem wcześniej i to całkiem jasno.

    No raczej niezbyt jasno. Ja odnosze wrazenie, ze sam nie wiesz o co Ci
    chodzi - raz jako przyklad podajesz nature i zwierzeta, zaraz pozniej
    piszesz o niezbednym interwencjonizmie... Zdecyduj sie na cos.
    A ze czlowiek jest bardziej rozwiniety od zwierzat pod wzgledem
    komunikacji i zdolnosci umyslowych, to stworzyl takie abstrakcyjne
    pojecia jak rynek. Nie dziw sie, ze nie stosuje sie tego pojecia w
    odniesieniu do zwierzat (no chyba ze nimi handlujesz)

    No to zalezy od pojecia normy. To co nazywasz "wadliwym dzialaniem
    mechanizmu" dla natury jest wlasnie mechanizmem naprawczym w drodze do
    powrotu do stanu rownowagi. A kazda ludzka interwencja to wtykanie kija
    w mrowisko, a nie zadna naprawa.

    > Chyba strasznie wąsko patrzysz.
    > O sterowaniu mechanizmami i interwencjonizmie także pisałem wcześniej,
    > po co miałbym się powtarzać?

    Poniewaz to co dla Ciebie jest oczywiste, dla kogos o innych pogladach
    jest nie do konca zrozumiale i nalezaloby to w prostszy sposob wytlumaczyc?
    Interwencjonizm panstwowy jest do d..y, rozleniwia i przyzwyczaja do
    sytuacji jaka mielismy przez ostatnie pare lat: rolnicy nic nie
    ubezpieczali, a w razie jakiejkolwiek kleski i tak panstwo wyplacalo
    odszkodowania, zapomogi, spladcalo raty kredytow, i inne swiadczenia.
    Bo "po co placic, jak w razie wypadku i tak dostane?"

    --
    venioo