PracaGrupypl.praca.dyskusje › NIP ????

  • 1. Data: 2005-11-25 09:08:00
    Temat: NIP ????
    Od: "cheetah\(BArTi\)" <c...@o...pl>

    Od poniedziałku zaczynam moją pierwszą prace :-)))
    Mam pytanie co do NIP-u, czy o NIP występuje pracodawca czy musze to zrobić
    sam, czy potrzebuje jakiś kwitek od pracodawcy żeby o niego występić ?? i
    jak to jest z OFE kiedy go wybieram??
    Bedzie to praca na umowe zlecenie.

    --
    ===============
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-25 09:12:06
    Temat: Re: NIP ????
    Od: Emi <e...@c...pl>

    cheetah(BArTi) napisał(a):
> [...]
    > sam, czy potrzebuje jakiś kwitek od pracodawcy żeby o niego występić ?? i

    ja musiałam sama wystepowac o NIP w urzędzie do którego należę...

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 3. Data: 2005-11-25 09:17:33
    Od: "Ice" <b...@t...pl>

    Użytkownik "cheetah(BArTi)" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić sam, czy potrzebuje jakiś kwitek od pracodawcy żeby o niego
    > występić ?? i jak to jest z OFE kiedy go wybieram??

    google.pl padło????
    http://www.google.com/search?hs=SNE&hl=pl&client=ope
    ra&rls=pl&q=nadanie+NIP&btnG=Szukaj&lr=

    na wybranie OFE masz bodajze pół roku. Później losują za ciebie....

  • 4. Data: 2005-11-25 11:35:42
    Od: g e y b <g...@p...com>

    Ja sam wystąpiłem o NIP. Z internetu pobrałem sobie druczek o nazwie
    NIP-3 i złożyłem go w moim US. Potem dostałem pocztą świstek z moim
    numerkiem NIP (który to już numer związany z moją osobą?...)
    g.

  • 5. Data: 2005-11-25 12:54:07
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu g e y b porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ja sam wystąpiłem o NIP. Z internetu pobrałem sobie druczek o nazwie
    > NIP-3 i złożyłem go w moim US. Potem dostałem pocztą świstek z moim
    > numerkiem NIP (który to już numer związany z moją osobą?...)
    Tak, NIP dostajesz raz i jest wazny przez cale zycie (bez wzgledu na
    ilosc zmienianych prac)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-11-27 15:11:46
    Od: b...@m...pl

> [...]
    > sam, czy potrzebuje jakiś kwitek od pracodawcy żeby o niego występić ?? i
    NIP nadaje ZUS zwykle na podstawie zgłoszenia od pracodawcy, ale najlepiej
    wystąpić o niego samemu.

    Co do OFE, ustawa mówi o tygodniu, w praktyce dobrze jest po około miesiącu
    (żeby dane byŁy już zarejestrowane w ZUS); sankcjonowanie następuje 10 stycznia
    lub 10 lipca (w Pana przypadku najprawdopodobniej będzie to lipiec, otrzyma Pan
    wczesniej wezwanie od ZUS)- kiedy to jest ostatni moment na wybranie OFE dla
    osób, które w danym półroczu podjęły prace a nie wybrały OFE (później następuje
    losowanie).

    Więcej na te tematy w serwisue http://www.multiofe.pl

  • 7. Data: 2005-11-29 15:24:30
    Od: misiek <m...@p...onet.pl>

    b...@m...pl wrote:
    > NIP nadaje ZUS

    ZUS? A co ma ZUS do NIPu? A może chodziło o US?

    pozdrawiam
    misiek

  • 8. Data: 2005-12-01 06:36:53
    Od: "www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

    > ZUS? A co ma ZUS do NIPu? A może chodziło o US?
    Oczywiście że US:) przepraszam czytających za pomyłkę, ale ostatnio wypisywałem
    tyle razy ZUS w różnych odmianach że wkradł się automatyzm.

    NIP nadaje Urząd Skarbowy, można o niego wystapić samemu albo za posrednictwem
    pracodawcy (trzeba się dowiedzieć w kadrach).

    http://www.multiofe.pl