PracaGrupypl.praca.dyskusje › MLM - powiadomienie o popełnieniu przestępstwa, żadanie odszkodowania

  • 1. Data: 2005-11-25 09:25:49
    Temat: MLM - powiadomienie o popełnieniu przestępstwa, żadanie odszkodowania
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Dostałem (już nie pierwszy raz zresztą0 na mojego maila zaproszenie do MLM-
    sciema z raportami.
    Jako że ta forma to piramida finansowa ktora jest w Polsce nielegalna (vide:
    Bluesky), uważam że zproszenie do nielefalnej działalności to nakłanianie do
    przestępstwa.
    Co sądzicie o zamiarze poinofrmowania o tym prokuratury i żadaniu
    odszkodowania finansowego?
    Czy ktos już tego próbował ?
    Co sądzicie o tym aby żądać tylko odszkodowania od nakłaniającego ?
    --
    Jackare
    Bytom

  • 2. Data: 2005-11-25 10:00:39
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 25 lis 2005 w liście [news:dm6lfc$npk$2@nemesis.news.tpi.pl]
    Jackare [j...@i...pl] napisał(a):

    > Co sądzicie o tym aby żądać tylko odszkodowania od nakłaniającego?

    Odszkodowania za co? Doznałeś jakiejś straty ze strony tego spamera?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2005-11-25 10:13:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Odszkodowania za co? Doznałeś jakiejś straty ze strony tego spamera?

    Za straty niematerialne-moralne- zostałem uznany za potencjalnego
    przestępcę, za osobę chętna do popełniania przestępstw. Pieniactwo za
    pieniactwo.
    Przeciętny prawnik bedzie w stanie odpowiednio sformułować odpowiedni
    wniosek.
    Jeżeli zadeklaruję że większą część lub całość ewentualnego odszkodowania
    przeznaczę na cele charytatywne/społeczne Intencje sprawy bedą tym bardziej
    klarowne.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2005-11-25 10:34:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Przeciętny prawnik bedzie w stanie odpowiednio sformułować odpowiedni
    > wniosek.

    Czy Tobie aby przypadkiem kraje się nie pomyliły?

    j.

  • 5. Data: 2005-11-25 10:47:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czy Tobie aby przypadkiem kraje się nie pomyliły?

    Czy uważacie że w Polsce można ubiegać się o odszkodowanie tylko i wyłącznie
    za straty materialne, czy chodzi tylko o to piramida finansowa w opinii
    wielu osób to w gruncie rzeczy nic złego i uważacie ją tylko i wyłącznie za
    prywatna sprawe jej uczestników?
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2005-11-25 11:15:00
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > wielu osób to w gruncie rzeczy nic złego i uważacie ją tylko i wyłącznie za
    > prywatna sprawe jej uczestników?

    Oczywiscie, że to ich prywatna sprawa.
    Piramidy mi się nie podobaja podobnie jak palenie papierów. Zarówno o rozumie
    palaczy jak i uczestników MLM mam podobne zdanie, ale to nie znaczy, że chce im
    tego zabronic. Oczywiscie pod warunkiem, że sami sie bedą w to bawić i nie
    wciagać innych.

    vertret

  • 7. Data: 2005-11-25 11:15:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

> [...]
    > wielu osób to w gruncie rzeczy nic złego i uważacie ją tylko i wyłącznie za

    Uważam, że nie mam zielonego pojęcia o co pytasz. Możesz *się ubiegać* o
    co tylko chcesz, nawet w Polsce. Twoja wolna wola. Musisz tylko przekonać
    Sąd, do swoich racji. A to moim zdaniem, wedle tego jak zdefiniowałeś
    w poprzednim poście jest w naszym kraju nie możliwe. W Polsce trudno uzyskać
    odszkodowanie np za to, że chirurg obciął nie tą kończynę, którą powinień... ;)

    j.

  • 8. Data: 2005-11-25 11:25:22
    Od: "piart" <p...@o...pl>

> [...]
    > odszkodowania finansowego?
    > Czy ktos już tego próbował ?
    > Co sądzicie o tym aby żądać tylko odszkodowania od nakłaniającego ?

    W stanach może coś byś zdzialal, ale w Polszcze nikt nie zwraca uwagi na
    tego typu sprawy.
    Mozliwy jest rowniez proces pokazowy, ale musialbys dac duza zaliczke
    prawnikowi.

  • 9. Data: 2005-11-25 11:49:04
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > W Polsce trudno uzyskać
    > odszkodowanie np za to, że chirurg obciął nie tą kończynę, którą
    powinień... ;)

    Myślę że to bedzie się powoli zmieniać. Póki co mam wrażenie że ludzie po
    prostu wiele odpuszczają - byc może uważają że ubieganie się o odszkodowanie
    za różne (w tym i drobne) sprawy jest czymś niegodnym lub wstydliwym.
    Dlatego m.in. jest tak wiele przekrętów gospodarczych, gdyby było wiecej
    wystąpień o odszkodowanie, "przedsiębiorcy" mysleliby więcej nad swoim
    postępowaniem, a tak są niemal pewni że wszystko im wolno.
    Osobiście uważam, że ubieganie sie o odszkodowanie za źle wykonaną usługę, i
    inne przekręty gospodarcze nie jest niczym wstydliwym, szkodliwym i
    uwłaczającym. Pecunia non olet et carpe diem jak mawiali starożytni
    Rosjanie.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2005-11-25 12:12:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

> [...]
    > inne przekręty gospodarcze nie jest niczym wstydliwym, szkodliwym i
    > uwłaczającym. Pecunia non olet et carpe diem jak mawiali starożytni

    A koszta użycia do roztrzygnięcia sporu narzędzia zwanego prawem to co?

    j.