PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE! › Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    Date: Thu, 17 Oct 2002 12:47:14 +0000 (UTC)

    W artykule <aom87m$3j5$1@news.gazeta.pl> Monisia_ napisał(a):

    > Jesli mamusia z tatusiem na takiego lenia pracuja, to i jemu dobrze.
    > Mamusia jedzonko da, tatus kieszonkowe...

    Niestety, pracujemy na takich wszyscy. Obok pewnej grupy osób intensywnie szukających
    pracy, jest cały tłum ludzi traktujących zasiłek jako kiepskie, ale jednak stałe
    źródło dochodu pozwalającego egzystować (z ew. kłopotliwymi przerwami, w których, o
    niedolo, trzeba trochę popracować, żeby odzyskać do niego prawo). Dlaczego tak w
    ogóle zasiłek dla bezrobotnych dają za darmo, a mamy zasyfione ulice? Ja tego nie
    rozumiem. Chociaż i tak dobrze, że zasiłki są u nas na tyle niskie, że jednak ludzie
    z minimalnymi chociaż ambicjami nie rezygnują z szukania pracy - w Niemczech sprawa
    wygląda znacznie gorzej pod tym względem.

    Jedna z dużych spółdzielni mieszkaniowych w Bielsku-Białej zrobiła swego czasu taki
    eksperyment - dłużnikom zaproponowała umożenie długu za każdą godzinę odśnieżania
    osiedla (całkiem sporo ta godzina była warta - chyba -15 zł od zaległości, w każdym
    razie wynajętym robotnikom zapłaciłoby się 1/3 z tego). Przyszła jedna osoba.
    --
    Samotnik
    Zapisz się na listę 'Radio z Twarzą' - codziennie świeże nowinki z