PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE! › Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
  • Data: 2002-10-19 18:35:29
    Temat: Re: Moje ulunione zajęcie to BEZROBOCIE!
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracujesz w Opiece Społecznej?...Jak pracujesz i wydajesz decyzje o
    > przyznaniu zasiłku dla bezrobotnego,to może Ty (jak wiesz na 100%,że
    > jest alkoholikiem)załatw temu człowiekowi jakieś leczenie,pomóż mu.
    > A może ktoś z Twojej rodziny jest alkoholikiem na zasilku i stąd
    > wiesz???

    Znam paru alkoholikow. Problemem jest nie tylko leczenie jako takie, ale
    srodowisko w ktore wchodza popadajac w alkoholizm oraz zanik "sily woli"
    bedacy posrednio i przyczyna i efektem popadniecia w alkoholizm. Samo
    leczenie bez zmiany srodowiska (czyli np przeprowadzki do innego miasta
    polaczonej z otrzymaniem tam naturalnie pracy.........juz widac tego absurd
    w obecnej sytuacji...kto mu to zorganizuje i kto da prace alkoholikowi majac
    na to miejsce kilkudziesieciu bez tego problemu....to musialaby byc
    organizacja o wiele mocniejsza niz np Monar) rzadko daje efekty.
    Przy pierwszych problemach "zyczliwi" wyciagaja na wodke, ktora sami funduja
    (taka solidarnosc w sciaganiu w dol). Dwa, trzy, cztery miesiace bez
    kieliszka....i powrot do nalogu. Praktycznie nie widze metody na skuteczne,
    w dodatku przymusowe (na jakiej podstawie prawnej?), leczenie alkoholika.
    Nawet esperal w momencie deprasji potrafia sobie sami usunac.
    Monisia sobie nie zdaje calkiem sprawy co to alkoholizm i myli alkoholika ze
    "statystycznym Polakiem" wypijajacym rocznie wiadro wodki w wekendy i
    popoludniami po pracy.
    Osobiscie nie widze zadnego sensownego sposobu na rozwiazanie
    sygnalizowanego problemu. Dac umrzec pod plotem albo rzucac dalej ochlapy
    aby mogli przezyc wraz z rodzinami kosztem innych. Na program skutecznego
    leczenia panstwa nie stac i nie ma co sie oszukiwac w tym wzgledzie.

    > --
    > Kaja

    Pozdrawiam
    Krzysztof