PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce › Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    From: "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Date: Thu, 23 Dec 2004 13:50:15 +0100

    > Informacja o placach jest traktowana w Polsce jako tajemnica firmowa ze
    > wzgledu na to, ze jest widziana jako cos waznego dla konkurencyjnosci
    firmy.
    > W skrocie: przy stanowiskach specjalistycznych - konkurencja wie, za ile
    > mozna "podkupic" pracownika z danej firmy. Przy stanowiskach
    niskoplatnych -
    > firma zdradzajac fakt niskich pensji zaszkodzilaby swojemu image wsrod
    > klientow/kontrahentow, ktorzy tez przegladaja ogloszenia.

    wiesz - w mojej tajemnica firmowa jest struktura organizacyjna - ale to
    wszystko o czyms swiadczy...

    W srodowisku i tak u nas najczesciej wiadomo ile firma komu placi. Niby
    firma w ogloszeniu nie poda ale wszyscy dookola bez problemu moga sie
    dowiedziec. A na zachodzie podaja w ogloszeniu ile oferuja ale za ile
    pracownik pracuje tak naprawde sie nie dowiesz (i gadanie ze u nas
    stanowiska sa zroznicowane zaleznie od firmy jest bez sensu - na zachodzie w
    tej samej firmie na tym samym stanowisku moga pracowac osoby rozniace sie
    pensjami o 100%) Wiec to nie argument!!
    A jak ktos wycenia pracownika ponizej jego wartosci to potem ma problem ze
    ktos go probuje podkupic (no bo sorry ale nie mozna podkupic pracownika
    500zl wieksza podstawa - przynajmniej ja sobie tego nie wyobrazam)

    > Roznica miedzy PL a tym "bardziej cywilizowanym swiatem" wynika w czesci
    > tego, ze w Polsce place na tych samych stanowiskach bywaja bardzo
    > zroznicowane zaleznie od firmy - z bardzo duzym rozziewem w zaleznosci od
    > np. tego, czy firma jest polska, czy zagraniczna, jaka jest strategia
    > wlascicieli, jaka jest sytuacja finansowa firmy. Na Zachodzie stawki na te
    > same stanowiska sa dosc wyrownane i powszechnie znane.

    Znane sa minima ponizej ktorego nikt nie weznie tej pracy. A u nas jak ktos
    nie ma to i kierwnicze weznie

    JW