PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce › Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
  • Data: 2004-12-23 22:09:01
    Temat: Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
    news:cqdul6$g0a$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Cam" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    [ciach...]

    > Przykro mi, ale tak właśnie jest świat stworzony.
    > Były już w historii próby zakwestionowania tego i żadna nie wytrzymała
    > próby czasu z bardzo prostego powodu, ponieważ ktoś zawsze musiał pracować
    > na tych którym się wydawało, że są ponad wolny rynek.

    Wszystko to nie jest takie proste, wydaje mi się, że wszyscy zabierający
    głos w tej dyskusji macie trochę racji. Z jednej strony jest człowiek jako
    jednostka żyjąca w państwie, które po to drze z nas kasę, aby zapewnić jakiś
    byt na minimalnym poziomie i ochronę socjalną. Jest układ
    pracodawca-pracownik i w idealnym przypadku pracownik powinien zarobić
    minimum tyle, aby zapewnić sobie godne życie bez zastanawiania się, że w
    połowie miesiąca pieniądze się skończą i że będzie stawał przed wyborem -
    zjeść śniadanie czy kolację bo na oba posiłki brakuje pieniędzy. Praca na
    pełny etat powinna zapewnić godny byt niezależnie od zawodu. Tutaj można by
    oczekiwać od pracodawców uczciwości i niewykorzystywania sytuacji na runku
    pracy, zwłaszcza w niektórych regionach kraju. Z drugiej strony należałoby
    oczekiwać od pracowników uczciwości w stosunku do pracodawcy, czyli brak
    lewych zwolnień, należyte wykonywanie swoich obowiązków itp. Niestety,
    natura ludzka jest bardzo ułomna i zarówno wśród jednych (pracodawców) jak i
    drugich (pracowników) trafiają się cwaniaki i kombinatorzy, którzy tylko
    czekają na to, aby oszukać drugą stronę... i dlatego jest tak jak jest...
    ale "kto jest bez winy nich pierwszy rzuci kamieniem"...
    świat nie jest idealny... inna sprawa, to że pieniądz potwornie
    demoralizuje, sam znam kilka przypadków, gdzie na przestrzeni 8 lat ludziom
    odebrało rozum bo szybko dorobili się dużej kasy i niestety TYLKO JEDENĄ
    osobą, która mimo, że z pieniędzmi nie ma co robić, to zachowała zdrowy
    rozsądek i najwyższy szacunek dla drugiego człowieka...

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł