PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moderowanie

  • 21. Data: 2003-08-27 15:49:04
    Temat: Re: Moderowanie
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Konrad Inglot wrote:

    > Czy reklama dołączona do postu powodowała że usenet stawał się bezpłatny? Bo
    > nie bardzo łapię o co Ci chodzi. Bo że jest komercyjny to chyba nie wątpisz,
    > prawda? Jeśli jednak wątpisz - spójrz co jest pod moim podpisem. Widzisz
    > jakąś różnicę?

    oj ..widzisz zostalo to doklejone do POSTA NAPISANEGO PRZEZ CIEBIE !!!!
    jako user zgadasz sie. a moderot rozsyla CUDZE posty ZMIENIAJAC TRESC !

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 22. Data: 2003-08-27 15:50:49
    Od: "Robert \"Filar\"" <r...@w...pl>

    > Uwarł król, niech żyje król ?

    Ja osobiście, jak na razie, zadowolony jestem ze zmiany moderatora. Posty "pojawiają"
    kilka razy dziennie, a nie dwa
    razy jak u poprzedniego moderatora ( oczekiwanie na posty około 18).

    pozdrawiam, Robert

  • 23. Data: 2003-08-27 17:01:54
    Od: r...@r...pl

    > 2. Czy zmiana moderatora była "przyjazna" czy "wroga".
    Z mojej strony wyglada to nastepujaco:

    nie zrezygnowalem z tej funkcji. mowilem o tym, ze chodzi mi to czasem
    po glowie - a ktoremu moderatorowi nie chodzi?
    ale de facto nigdy tez nie zostalem ,,prawdziwym'' moderatorem.
    nikt (poza Samotnikiem) mnie nie wybral. Zastepowalem Samotnika
    i troche sie to przeciagnelo ;-).

    odmowilem wykonanie rozkazu polaczonego z grozba
    *przede wszystkim* dlatego, ze nie zwyklem reagowac na ten sposob
    odnoszenia sie do mnie (i wlasciwei na tym powinienem skonczyc ten punkt,
    ale s ai inne _drugorzedne_ powody:)
    po wtore dlatego, ze powowlywanie sie na nieprecyzyjne prawa, ktorych
    sie wskazac nie potrafi (a sugeruje sie, ze gdzies mozna je znalesc)
    nie jest dla mnie wystarczajacym powodem, zeby sie do nich stosowac.
    dalsze kretactwa pt. moze jednak nie da sie znalesc? moze to jednak
    sprawa ,,oczywista dla kazdego porzadengo moderatora'', a moze to
    zawartoc punktu ,,sa i inne obostrzenia, ale spisze je kiedy indziej''
    sa dla mnie wlasnie kretactwem.
    Mozna bylo mnie spokojnie oswiecic, cos mi uswiadomic, ale nikt nawet
    nie probowal - skoro mnie nie raza reklamy, to jestem zly, glupi i klamie,
    trzeba mnie straszyc - moze sie ugne. skoro SAM nie rozumiem?
    po trzecie dlatego, ze nonsensem jest zarzut pt.
    MODERATOR dokleja. potem dopowiadanie ze posrednio czy bezposrednio
    to bez znaczenia - ma znaczenie. Bardzo duze. (imho naturalnie)
    i wreszcie, bo nikt nie probowal ze mna _porozmawiac_ o problemie
    calkiem nie wnikajac w to czy jest to gdzies zapisane, czy nie,
    czy powinienem w sposob samodzileny na to reagowac czy nie - zgadzam sie,
    ze reklamy sa _zbedne_, tego mi tlumaczyc nie trzeba.
    inicjujace watek raczej ironiczne pytanie zostalo przeze mnie
    potraktowane powaznie - odpowiedzilaem _dokladnia na zadane pytanie_
    to co ktos tam wyczytal, jak to zinterpretowal i co z tym zrobil
    dziwi mnie. Nie zauwazylem tam najnormalniej w swiecie zgloszenia
    problemu przez zatroskanego usera. Jesli mialoby tym byc, mialoby
    forme maila do mnie (skoro problem zglasza admin, a nie przypadkowy user
    - powinien bez trudu namierzyc osobe wlasciwa do rozmawiania
    o rozwiazaniu tego problemu)
    gdyby chodzillo o prosty w gruncie rzeczy problem nie dostalbym niemal
    natychmiast rozkazu polaczonego z grozbami.
    rozumiem, ze dla niektorych osob te doklejki to sprawa zycia albo smierci.
    Niestety dla mnie jest to problem banalny i takim pozostanie.
    TAKIE reklamy - w takiej formie i tresci. I prosze tego nie uogulniac.
    odmowilem wykonania tego nakazu _swiadomy_ tego kto go wydaje, i ze
    jest w stanie zrealizwoac grozby. Nie mam o to zalu.
    Tak jak ja prowadzilem p.p.o. zgodnie ze *swoim* rozumieniem dobrej roboty
    na tym ,,stanowisku'' (o czym mogl sie bolesnie przekonac leszek),
    tak admini robia swoje. Nie zgadzam sie z ich ocena sytuacji, absolutnie nie
    zgadzam sie z ich metodami reagowania. Ale nie kwestionuje ich prawa
    pilnowania porzadku w usenecie zgodnie z _ICH_ przekonaniemi i _ICH_
    interpretacja przepisow pisanych, niepisanych i wymyslanych na biezaco ;-).

    reasumujac uwazam, ze przejecie moderowania odbylo sie w sposob wysoce
    ,,wrogi'' i nie poczowam sie do winy za ten sposob realizajci tego procesu.
    Niemniej nie widze tu nigdzie miejsca na spisek w celu przejecie moderowania
    grupy - co to to nie.
    Po prostu moim zdaniem od poczatku admini popelniali bledy w kontaktach
    miedzyludzkich. Postawili mnie w kacie, poopluwali troche i sadzili, ze
    powiem ,,tak jest prosze pana''? Przykro mi, al enie.
    Ja nie jestem komputerem, nie slucham polecen, ja pytam
    dlaczego i na jakiej podstawie - nie uszanowano tego. Ultimatum padlo,
    konsekwencja nakazywala je zrealizowac. Zachowanie szacunku do samego
    siebie przeze mnie wymagalo nie ugiecia sie przed ultimatum postawionym
    w taki sposob, w takich warunkach i z takim brakiem szacunku do mnie.
    [to oczywiscie moj odbior tej sytuacji]
    To co zostalo powiedziane zostalo zrealizowane.

    Moderowanie to nie jest przyjemnosc tylko (na dluzsza mete) raczej
    uciazliwy obowiazek. Dlatego tez nie czuje sie poszkodowany w tym calym
    zajsciu i nie mam zalu do (prawie) nikogo.
    Ci do ktorych mioglbym miec zal, sa mi obcy i takimi pozostanal - nikomu
    istotna krzywda sie nie stala i nie stanie.

    Jak ktos slusznie zauwazyl, Przemek moderuje przez caly dzien, bo
    pozwala mu na to praca. Czyli moze nawet wyjdzie to grupie na zdrowie.
    Czego wszystkim zycze.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 24. Data: 2003-08-27 17:37:29
    Od: " leszke" <s...@N...gazeta.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > Jeśli moderator wyraża brak ochoty dalszego moderowania - należy uszanować
    > jego zdanie.

    Jest tu jakaś różnica zdań między tobą a Romkiem.
    Pozwól, że pominę poniższe kwestie.
    Jakoś uciekasz przed podstawowym pytaniem - mianowicie kto i na jakiej
    podstawie dymisjonuje moderatora. Ja, jako szary użytkownik, nie mógłbym
    tego zrobić, choćbym chciał. Więc jedni mogą, a inni nie.

    Mam prośbę - albo odpowiedz na moje pytanie, ale daj se spokój - nie
    ukrywam, że nie jestem zwolennikiem jałowego trzepania postów.

  • 25. Data: 2003-08-27 17:46:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    leszke <s...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Jest tu jakaś różnica zdań między tobą a Romkiem.

    Tak? Myślę, że w wątku wyżej/niżej znajdziesz wypowiedzi Romka.

    > Pozwól, że pominę poniższe kwestie.

    Ale dlaczego? Ja się opieram na tym co widzę/czytam. Ty masz jakieś inne
    źródła informacji?

    > Jakoś uciekasz przed podstawowym pytaniem - mianowicie kto i na jakiej
    > podstawie dymisjonuje moderatora. Ja, jako szary użytkownik, nie mógłbym
    > tego zrobić, choćbym chciał. Więc jedni mogą, a inni nie.

    W tym wypadku administrator zdymisjonował się sam. Oczywiście taka
    odpowiedź Cię nie zadowoli.
    A skoro obydwoje nie lubimy bić piany, a moje odpowiedzi Cię nie
    zadowalają/nie wystarczają, to chyba należy zapytać kogo innego. Może np.
    Tomka Surmacza?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 26. Data: 2003-08-27 17:52:41
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl> napisał(a):

    > gdzie nie spojrze widze korupcje, pieniactwo itp. tez z tym musze zyc
    > ale mi przeszkadza

    A co ma piernik do wiatraka. Ja nie jestem wrogiem reklam - jestem tylko
    wrogiem spamu. Nie mam nic przeciwko reklamom - w odróżnieniu od korupcji i
    pieniactwa. Coś chyba kiepsko trafiłeś z tym argumentem.

    > chryste. ty chyba nie rozumiesz czegos ? dodawane byly do postow
    > CUDZYCH! C U D Z Y C H! moderator ma puscic post NIE ZMIENIONY.
    >
    > naprawde nie widzisz roznicy ?

    Nie widzę - ma nie ingerować w treść postów. To że dopisywanie jakiś
    durnych, reklamowych linijek przez operatora ISP na końcu jest "ingerowaniem
    moderatora w treść postów" jest to jakaś twoja, ortodoksyjna interpretacja.

    > to ja chyba jestem wyjatkiem i nie jestem przyzwyczajony.

    > nie pisalem ze doklejki sa spamem. sa podobne.
    > wiec nie przeszkadzaloby ci rowniez jesli news server "doklejaby" je na
    > poczatku ?

    Zlituj się. Przecież doklejał na końcu, a nie na początku. Więc skąd taki
    argument.

    > czemu 1 post to nie reklama ?

    Daruj sobie, przecież tak można klepać bez końca. Pierwszy jest raczej
    informacją - ale nie chcę dyskutować co jest, a co nie jest reklamą.

    Podsumowywując:

    Jakoś to wszystko nie bardzo wam wyszło. Co ciekawe, nawet nie wiem komu i
    na jakich zasadach, bo cięzko coś z was wydusić.

    I tak na marginesie - dość paskudnie potraktowaliście faceta, który w końcu
    bardzo rzetelnie moderował grupę. To naprawdę można było inaczej załatwić.

    Nie mniej jednak - jak rozumiem ty zostałeś moderatorem - życzę jak
    najlepiej. Obyś sam tak nie skończył.

  • 27. Data: 2003-08-27 18:13:07
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Robert "Filar"" <r...@w...pl> napisał
    > Ja osobiście, jak na razie, zadowolony jestem ze zmiany moderatora. Posty
    "pojawiają" kilka razy dziennie, a nie dwa
    > razy jak u poprzedniego moderatora ( oczekiwanie na posty około 18).

    Rzeczywiście, jest to duży plus całego zamieszania - oby utrzymało się tak
    dalej! Dla porówniania - w moderowanej grupie pl.comp.security posty
    pojawiają się prawie na bieżąco :)))

    Iza

  • 28. Data: 2003-08-27 18:37:35
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

    >Użytkownik "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> Nieprawidłowy adres
    >To trochę tak jak narzekanie na telewizje komercyjne że puszczają
    reklamy w trakcie filmu. Ale nikomu nie przychodzi do głowy że za ten
    film i możliwość jego emisji TV płaci mnóstwo kasy, którą musi jakoś
    zdobyć.
    Masz wszystkich za idiotów ?
    >I wolę żeby w takim wypadku zarabiały na reklamach niż na dotacjach
    z budżetu na przykład.
    A gdyby zarabiały na przykład na opłatach abonamentowych to co
    wolałbyś ?

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 29. Data: 2003-08-27 21:07:18
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:
    > Można tak powiedzieć.

    Jaki Ty skromny ;-)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10404 dzień życia, sprawność

  • 30. Data: 2003-08-27 21:16:30
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    leszke <s...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Jakoś uciekasz przed podstawowym pytaniem - mianowicie kto i na jakiej
    > podstawie dymisjonuje moderatora. Ja, jako szary użytkownik, nie mógłbym
    > tego zrobić, choćbym chciał. Więc jedni mogą, a inni nie.

    Właściciel hierarchii pl.* ? Naprawdę tak trudno się tego domyślić?
    Poza tym zapomniałeś się przedstawić.