PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca - umowa zlecenie i zus zdrowotny

  • 1. Data: 2003-08-27 09:08:14
    Temat: praca - umowa zlecenie i zus zdrowotny
    Od: "SneeR" <s...@s...uci.agh.edu.pl>

    Czy da sie jakos tak zalatwic by pracujac na umowe zlecenie miec placomy ZUS
    zdrowotny, by np w przypadku zajscia w ciaze pozniej bylo wyplacone za czas
    gdy zona nie bedzie mogla pracowac? i ew. jakie to sa koszty takiego zusu?
    Lukasz

  • 2. Data: 2003-08-27 09:45:03
    Temat: Re: praca - umowa zlecenie i zus zdrowotny
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "SneeR" <s...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czas
    > gdy zona nie bedzie mogla pracowac? i ew. jakie to sa koszty takiego zusu?

    Co do wielkosci to nie wiem jak to jest (jaka kwota) ale co to tej ciazy i
    placenia przez ZUS to chyba trzeba tak pracowac conajmniej przez 6 miesiacy
    u jednego pracodawcy (ale moze sie myle).

    CU Janet

  • 3. Data: 2003-08-27 10:28:11
    Od: "SneeR" <s...@s...uci.agh.edu.pl>

> [...]
    > placenia przez ZUS to chyba trzeba tak pracowac conajmniej przez 6
    miesiacy
    > u jednego pracodawcy (ale moze sie myle).

    to OK, ale jak jest umowa zlecenie to ponoc nie placony jest caly ZUS - tzn
    nie ma tej zdrowotnej czesci, ze jakby sie rozchorowala to by jej placili za
    to ze nie moze przyjsc do pracy, bo to umowa zlecenie - czyli normalnie nie
    musi bbyc w pracy, a praca ma byc wykonana....
    wiec czy jakos da sie to doplacic to zdrowotne...

    Lukasz

  • 4. Data: 2003-08-27 16:53:41
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    nie
    | musi bbyc w pracy, a praca ma byc wykonana....
    | wiec czy jakos da sie to doplacic to zdrowotne...

    Z ubezpieczenia zdrowotnego masz świadczenia zdrowotne: lekarz, szpital,
    ulgowe lekarstwa.
    Aby otrzymać zasiłek chorobowy trzeba opłacać ubezpieczenie chorobowe (razem
    z wszystkimi społecznymi).
    Jeśli ubezpieczenie emerytalne z tytułu wykonywania umowy zlecenia jest
    dobrowolne (np. zleceniodawca pracuje gdzie indziej i otrzymuje co najmniej
    minimalne wynagrodzenie) - nie ma możliwości objęcia ubezpieczeniem
    chorobowym.

    Jeśli ubezpieczenie emerytalne z tytułu wykonywania umowy zlecenia jest
    obowiązkowe - można przystąpić dobrowolnie do ubezpieczenia chorobowego i
    generalnie po 6 miesiącach trwania ubezpieczenia uzyskuje się prawo do
    zasiłku chorobowego

    Andrzej K.