PracaGrupypl.praca.dyskusje › Maszyny zastępują człowieka

  • 31. Data: 2009-07-11 18:05:55
    Temat: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    news:h38a3g$kus$1@news.onet.pl...

    > Temat stary, oklepany i skompromitowany. Już w XIXw. luddyści
    > niszczyli maszyny w proteście przeciw bezrobociu. Jak widać człowiek
    > XXIw. jest nadal tak samo głupi.

    :))) Nadinterpretacja.
    Czy z mojego postu wynika że należy się cofnąć w rozwoju?

    > Jak widać pomimo 200 lat rozwoju przemysłowego, nadal w wolnych
    > gospodarkach kto chce, ten pracuje, co wyraźnie świadczy o tym, że
    > wzrost "umaszynowienia" nie powoduje trwałego wzrostu bezrobocia.

    Znowu jesteś w błedzie.
    Nie wszyscy pracują pomimo że chcą.
    "Umaszynowienie" powoduje wzrost bezrobocia!
    (ciach)
    >Celem gospodarki jest zmniejszanie zatrudnienia. Jeśli do wykonania jakiejś
    > rzeczy zamiast 10 ludzi, potrzebuje tylko 5, to jest to dla gospodarki
    > zysk.

    O ile "celem gospodarki jest zmniejszenie zatrudnienia" to już wykazanie
    że jest to dla gospodarki(makro) zyskiem jest nieprawdziwe.

    > Czasem jeszcze istnieje pogląd, iż tylko 20% ludzkości ma szansę na
    > pracę w przyszłości. Jak naiwny jest to pogląd świadczy choćby fakt, że
    > ca. połowa ludzkości zawsze będzie miała zajęcie przy zmienianiu pieluch
    > i oporządzaniu dzieci, chyba że uznamy, że ludzkość nie będzie się
    > rozmnażać, niemniej jednak wtedy powinniśmy mówić o końcu ludzkości, a
    > nie "końcu pracy".

    Bardzo odważne stwierdzenie, powiedziałbym prorocze.

    > --
    > Liwiusz

    Pozdrawiam
    Józek

  • 32. Data: 2009-07-11 20:24:22
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 10, 10:42 am, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nawet nie próbuje się zrozumieć że technika i technologia już dziś
    > wyeliminowała pracownika (człowieka).

    Może sekret tkwi w tym, by być bardziej sprytnym niż te maszyny?

    --
    mihau

  • 33. Data: 2009-07-11 20:59:34
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Ja rozumiem Twoja ironie.
    > Tylko dlaczego Ty nie rozumiesz tych co wyprodukowali i nie mogą sprzedać?

    Bo nie ma co próbować zrozumieć głupca. Sztuką jest sprzedać a nie
    produkować. Jeżeli wyprodukowali i nie mogą sprzedać oznacza to jedną z
    trzech ewentualności:
    - nie ma popytu na produkt, nie jest nikomu potrzebny - produkowali sobie a
    muzom
    - nie są konkurencyjni, taki sam lub ekwiwalentny produkt można kupić na
    lepszych warunkach (cenowych, jakościowych, innych)
    - nie potrafią sprzedawać, np źle wybrali ocelowy segment rynku

    > Nawet nie próbujesz zrozumieć tych którzy nie mogą, którym się nie pozwala
    > zarobić na swoje utrzymanie.

    chłopie nie chrzań tylko weź się do roboty, kup coś tanio, sprzedaj drożej -
    będziesz mieć zysk. Ktoś ci tego broni ???
    --
    Jackare

  • 34. Data: 2009-07-11 20:59:52
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]

    > wyeliminowała pracownika (człowieka).

    Może sekret tkwi w tym, by być bardziej sprytnym niż te maszyny?

    Sekret tkwi w tym aby dać prace wszystkim kto chce pracować!

    Józek

  • 35. Data: 2009-07-11 22:19:35
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lepszych warunkach (cenowych, jakościowych, innych)
    > - nie potrafią sprzedawać, np źle wybrali ocelowy segment rynku

    Pewnie masz racje!
    Tylko że parę milionów ludzi jakoś nie potrafi sie znależ na rynku.

> [...]
    drożej -
    > będziesz mieć zysk. Ktoś ci tego broni ???

    Znam sie na wielu rzeczach, tylko nie na naciągani.
    Inne propozycje?

    Pozdrawiam
    Józek

  • 36. Data: 2009-07-11 22:54:46
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Pewnie masz racje!
    > Tylko że parę milionów ludzi jakoś nie potrafi sie znależ na rynku.

    I co w związku z tym?
    Co proponujesz?

    > Znam sie na wielu rzeczach, tylko nie na naciągani.
    > Inne propozycje?

    Zacznij robić choć jedną z nich dużo lepiej, niż robią to inni.

  • 37. Data: 2009-07-11 23:12:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:

    > Znowu jesteś w błedzie.
    > Nie wszyscy pracują pomimo że chcą.

    Jakoś nie wyobrażam sobie kogoś, kto chciałby pracować, a nie może.
    Często co prawda wynagrodzenie za pracę jest na tyle niskie, że ktoś
    woli nie pracować, niemniej jednak jest to jego wolny wybór.

    > "Umaszynowienie" powoduje wzrost bezrobocia!

    Nieprawda, ponieważ z biegiem lat umaszynowienie postępuje, a
    bezrobocie wzrasta lub maleje, osiągając w zdrowych gospodarkach
    naturalny kilkuprocentowy poziom.

    > (ciach)
    >>
    > O ile "celem gospodarki jest zmniejszenie zatrudnienia" to już wykazanie
    > że jest to dla gospodarki(makro) zyskiem jest nieprawdziwe.

    Mistrzu, wykaż, że prowadzenie autobusu przez 10 osób, podczas gdy
    może to robić 1 osoba, jest dla gospodarki korzystne...

    Oby nie.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2009-07-12 01:11:22
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 11, 10:59 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Sekret tkwi w tym aby dać prace wszystkim kto chce pracować!

    No to daj i rozwiążesz problem ludzkości.

    --
    mihau

  • 39. Data: 2009-07-12 09:47:13
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Józek napisał:

    > Sekret tkwi w tym aby dać prace wszystkim kto chce pracować!

    No to zakładaj działalność i zatrudniaj.
    Na tym to właśnie polega. Ci którzy dają pracę to nie są jacyś mityczni
    obcy z innej planety ani bezosobowy rząd czy też inne dziwadła.
    To normalni ludzie, mają dwie ręce, dwie nogi, głowę i dylemat w życiu -
    z czego i w jaki sposób chcę żyć. Jedyna różnica między Tobą a nimi to
    to odpowiedź jakiej udzielili sobie na ostatnie pytanie.
    Ty czekasz aż ktoś (ale nie wiesz kto) ci da. A oni sobie biorą i przy
    okazji dają innym.

  • 40. Data: 2009-07-12 11:01:50
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nieprawda, ponieważ z biegiem lat umaszynowienie postępuje, a
    > bezrobocie wzrasta lub maleje, osiągając w zdrowych gospodarkach

    I tak w tak rozwiniętym kraju jak Niemcy mam ponad 8 milionów bezrobotnych.

    > Mistrzu, wykaż, że prowadzenie autobusu przez 10 osób, podczas gdy
    > może to robić 1 osoba, jest dla gospodarki korzystne...

    W zakładzie pracy zatrudniającym powiedzmy 1000 osób
    właściciel kupuje maszynę, linie produkcyjną, robota i zwalnia
    999 osób bo do obsługi tychże, tej maszyny wystarczy 1 (jedna)
    osoba teoretycznie, przyjmując średnia płace 2 tys. zł, oszczędza 2 miliony
    ale problem leży w tym że na te, te produkty kupuje tylko 1 osoba,
    reszta nie ma pieniędzy, jest bezrobotna.;
    ZUS jest nie odprowadzany, NFZ nie otrzymuje składek, budżet państwa
    podatków.
    Od prawie 20 lat około 3 milionów ( a nawet 5 milionów) nie ma szans
    aby przyczynić się do rozwoju kraju! A autostrad jak nie było tak niema.

    > Oby nie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Źle się wyraziłem, przepraszam.
    Miałem na myśli że w przyszłości opiekę nad dziećmi
    też mogą , przejmą maszyny.

    Józek