PracaGrupypl.praca.dyskusjeMaszyny zastępują człowieka › Re: Maszyny zastępują człowieka
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Date: Sun, 12 Jul 2009 13:01:50 +0200

    news:h3b69g$sdn$1@news.onet.pl...

    > Jakoś nie wyobrażam sobie kogoś, kto chciałby pracować, a nie może.
    > Często co prawda wynagrodzenie za pracę jest na tyle niskie, że ktoś
    > woli nie pracować, niemniej jednak jest to jego wolny wybór.

    > Nieprawda, ponieważ z biegiem lat umaszynowienie postępuje, a
    > bezrobocie wzrasta lub maleje, osiągając w zdrowych gospodarkach
    > naturalny kilkuprocentowy poziom.

    I tak w tak rozwiniętym kraju jak Niemcy mam ponad 8 milionów bezrobotnych.

    > Mistrzu, wykaż, że prowadzenie autobusu przez 10 osób, podczas gdy
    > może to robić 1 osoba, jest dla gospodarki korzystne...

    W zakładzie pracy zatrudniającym powiedzmy 1000 osób
    właściciel kupuje maszynę, linie produkcyjną, robota i zwalnia
    999 osób bo do obsługi tychże, tej maszyny wystarczy 1 (jedna)
    osoba teoretycznie, przyjmując średnia płace 2 tys. zł, oszczędza 2 miliony
    ale problem leży w tym że na te, te produkty kupuje tylko 1 osoba,
    reszta nie ma pieniędzy, jest bezrobotna.;
    ZUS jest nie odprowadzany, NFZ nie otrzymuje składek, budżet państwa
    podatków.
    Od prawie 20 lat około 3 milionów ( a nawet 5 milionów) nie ma szans
    aby przyczynić się do rozwoju kraju! A autostrad jak nie było tak niema.

    > Oby nie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Źle się wyraziłem, przepraszam.
    Miałem na myśli że w przyszłości opiekę nad dziećmi
    też mogą , przejmą maszyny.

    Józek