PracaGrupypl.praca.dyskusje › Maszyny zastępują człowieka

  • 21. Data: 2009-07-10 20:54:42
    Temat: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h37ts6$jci$1@news.onet.pl...

    > Nie słyszałem aby komuś płacono za założenie DG ( pomijając przekręty).

    Genialne odkrycie!
    Za siedzenie na dupie też się nikomu nie płaci.
    Może z wyjątkiem modela.

  • 22. Data: 2009-07-10 20:59:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:
    > Nawet nie próbuje się zrozumieć że technika i technologia już dziś
    > wyeliminowała pracownika (człowieka).
    > I to właśnie pokazuje dzisiejszy kryzys.
    > Więc dlaczego mając wszystkiego pod dostatkiem cierpimy biedę?
    > Budżet państwa jest posty bo milionerzy nie płacą podatków i nie są w stanie
    > skonsumować wyprodukowanych dóbr!

    Temat stary, oklepany i skompromitowany. Już w XIXw. luddyści
    niszczyli maszyny w proteście przeciw bezrobociu. Jak widać człowiek
    XXIw. jest nadal tak samo głupi.

    Jak widać pomimo 200 lat rozwoju przemysłowego, nadal w wolnych
    gospodarkach kto chce, ten pracuje, co wyraźnie świadczy o tym, że
    wzrost "umaszynowienia" nie powoduje trwałego wzrostu bezrobocia.

    Dorożkaże przerzucili się na kierowców, pracownicy kolei pracują w
    liniach lotniczych. Być może jest więcej zawodów usługowych itd. Celem
    gospodarki jest zmniejszanie zatrudnienia. Jeśli do wykonania jakiejś
    rzeczy zamiast 10 ludzi, potrzebuje tylko 5, to jest to dla gospodarki
    zysk.

    Czasem jeszcze istnieje pogląd, iż tylko 20% ludzkości ma szansę na
    pracę w przyszłości. Jak naiwny jest to pogląd świadczy choćby fakt, że
    ca. połowa ludzkości zawsze będzie miała zajęcie przy zmienianiu pieluch
    i oporządzaniu dzieci, chyba że uznamy, że ludzkość nie będzie się
    rozmnażać, niemniej jednak wtedy powinniśmy mówić o końcu ludzkości, a
    nie "końcu pracy".

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-07-10 21:00:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakieś konkrety?

    > Jakim cudem?? Wytłumacz jak 5-latkowi tę genialną tezę.

    To proste. Jeśli do wytworzenia czegoś potrzeba 100 "osobogodzin", to
    więcej osób trzeba zatrudnić, jeśli wymiar etatu jest mniejszy.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-07-10 21:44:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To proste. Jeśli do wytworzenia czegoś potrzeba 100 "osobogodzin", to
    > więcej osób trzeba zatrudnić, jeśli wymiar etatu jest mniejszy.

    Tak, problem tylko w tym, że te więcej osób na skróconych etatach zarobi
    odpowiednio mniej i będzie zmuszone szukać kolejnego pół czy ćwierć etatu,
    oczywiście siłą rzeczy bez szans na powodzenie. Teoretycznie bezrobocie się
    zmniejszy, ale jedynie w sensie zmniejszenia liczby niezatrudnionych osób.
    Ale na tej zasadzie można zatrudnić 8 sekretarek na 1/8 etatu każda i też
    chwalić się, że się przyczyniło do zmniejszenia bezrobocia :) Tyle, że
    przecież nie o to chodzi.

  • 25. Data: 2009-07-10 21:52:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h38a60$kus$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > To proste. Jeśli do wytworzenia czegoś potrzeba 100 "osobogodzin", to
    > więcej osób trzeba zatrudnić, jeśli wymiar etatu jest mniejszy.
    To bez sensu. Zwiększając liczbę pracowników w wyniku zmniejszenia etatu
    jedynie wzrasta ryzyko zwiększenia kosztów.
    Rośnie bowiem ilość zwolnień lekarskich czy korzystania innych uprawnień
    pracowniczych, których koszty pokrywa pracodawca (wprawdzie najczęściej
    słusznie, ale jednak).
    Zasada jest prosta - im bardziej złożony mechanizm, tym bardziej awaryjny.

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2009-07-10 21:57:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    > na 1/8 etatu każda i też chwalić się, że się przyczyniło do zmniejszenia
    > bezrobocia :) Tyle, że przecież nie o to chodzi.

    Nie musisz mi tego tłumaczyć, ja wiem, że ten sposób nie działa.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-07-10 22:01:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h38a60$kus$2@news.onet.pl Liwiusz

    > To bez sensu. Zwiększając liczbę pracowników w wyniku zmniejszenia etatu
    > jedynie wzrasta ryzyko zwiększenia kosztów.

    Jasne, że bez sensu, jak większość pomysłów socjalistów.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-07-10 22:04:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h38do4$t46$3@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jasne, że bez sensu, jak większość pomysłów socjalistów.
    Ty znowu z tą swoja aberracją?

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-07-10 22:12:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h38do4$t46$3@news.onet.pl Liwiusz

    > Ty znowu z tą swoja aberracją?

    Tak, ja taki zboczony już jestem :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-07-10 22:35:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Nie musisz mi tego tłumaczyć, ja wiem, że ten sposób nie działa.

    Uff, bo już myślałem, że ktoś się pod Liwiusza podszywa.