PracaGrupypl.praca.dyskusje › Logistyk, logistyka - warto?

  • 1. Data: 2007-04-23 18:39:39
    Temat: Logistyk, logistyka - warto?
    Od: "petronik" <p...@v...pl>

    Witam,

    rozważam studia podyplomowe z zakresu logistyki (WSL w Poznaniu), sam
    ukończyłem studia matematyczne (specjalność informatyczną), jednak ten temat
    mnie mocno zainteresował (nie mam wiedzy i doświadczenia praktycznego).

    Czy warto przy obecnych czasach i prognozach rynku
    + pracy decydować się na taki kierunek;
    + jakie jest (będzie za rok) zapotrzebowanie na logistyków;
    + wielkość zarobków i możliwości rozwoju (awansu) zawodowego;

    czytałem już:
    http://www.pracuj.pl/kariera-zarobki-raporty-placowe
    -2006_13907.htm#top

    może pomogą mi pracujący zawodowo w tej branży?

    liczę na wszelkie uwagi, spostrzeżenia i opinie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-23 21:22:52
    Temat: Re: Logistyk, logistyka - warto?
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

> [...]
    -2006_13907.htm#top

    > może pomogą mi pracujący zawodowo w tej branży?
    >
    > liczę na wszelkie uwagi, spostrzeżenia i opinie
    Pracuje w logistyce juz 8 lat (logistyk, kierownik logistyki, konsultant,
    planista, zakupowiec). Przeszedlem juz prawie wszystkie szczeble w
    logistyce, wiec troche doswiadczenia mam (lecz tylko kilka branz, glownie
    samochodowa) a wiec:
    Ad.1- decydowac sie, bo czemu nie
    Ad.2 - zapotrzebowanie jest zawsze, teraz jest mozna powiedziec ssanie na
    logistykow, a na logistykow z dobrym doswiadczniem jeszcze wieksze
    Ad.3 - zrobki, roznie, poczatkujacy ma 1,5-2 k netto, wraz z doswiadczniem
    dochodzi do 2,7 - 3 k,
    im wieksze doswiadcznie i jednoczesnie twoje zaangarzowanie, oraz
    "zobacznie" cie przez szefa - twoja pozycja mocno rosnie, ale roznie to
    bywa...

    Praca polega na analizie sytuacji praktycznie caly czas, bardzo czesto np.
    pozycja planisty to rowniez wyrabianie charakteru, bo od planisty zalezy
    praca calego zakladu, to on ustala rytm, wiec niekiedy musi bardzo pchac i
    rozwiazywac problemy. Rozwoj zawodowy ? Z matematyka ze specjalnoscia
    informatyczna to mozesz sie pokierowac np. na analityka biznesowego, lub
    konsulatanta systemu infor. Ale to rozwoj poziomy, przy dobrych
    umiejetnosciach moze to byc rozwoj pionowy, bo mozesz pojsc np. w kierownika
    projektu, lub w kierownika logistyki. A jesli ci sie podoba (a raczej w
    logistyce ludzie sie nie nudza) to mozesz zostac specjalista z dobra pensja
    np. 6-8 k brutto.
    Moze moj wywyod jest troche "mentorski" za co przepraszam, ale daje ci info
    jak to wyglada w rzeczywistosci.
    Cos jeszcze?

    pozdr
    nornk

  • 3. Data: 2007-04-24 09:34:36
    Od: "petronik" <p...@v...pl>

> [...]
    > logistykow, a na logistykow z dobrym doswiadczniem jeszcze wieksze
    > Ad.3 - zrobki, roznie, poczatkujacy ma 1,5-2 k netto, wraz z doswiadczniem

    w jakim województwie pracujesz? może jesteś zaorientowany jak "rozrośnięte"
    firmy potrzebują logistyków, specjalistów z doświadczeniem?

> [...]
    > rozwiazywac problemy. Rozwoj zawodowy ? Z matematyka ze specjalnoscia
    > informatyczna to mozesz sie pokierowac np. na analityka biznesowego
    tutaj jednak mile widziana byłaby wiedza ekonomiczna, tej niestety nie posiadam
    , lub
    > konsulatanta systemu infor.
    konsultant zazwyczaj ma juz za soba pewną ścieżkę pracy zawodowej jako
    informatyk-programista (różny poziom), zaś zapotrzebowanie na ifformatyków
    niby nadal spore (nawet coraz wieksze) lecz wynagrodzenie znacząco spadło
    (dobrze zarabiaja kierownicy projektów, managerowie), co zapewne spowodowane
    jest wysypem (wręcz wylewem) młodych informatyków

    Generalnie ja wolałbym uderzyć w węższą specjalizację, w której nie ma
    jeszcze tak wielu ludzi z potwierdzoną wiedza merytoryczną oraz praktyką, stąd
    m.in. myśl o logistyce
> [...]
    > np. 6-8 k brutto.
    > Moze moj wywyod jest troche "mentorski" za co przepraszam, ale daje ci info
    Jeśli chcę zdobyc dobre!!! prygotowanie merytoryczne, to studia podyplomowe?
    Poznań? (bo taka słyszałem opinię)

    Czy pracodawca poszukujący logistyka, zwróci uwage na osobę (mnie), który
    posiada ukończoną podyplomówkę i brak praktycznego doświadczenia (stąd
    chciałbym równolegle współpracować z jakaś firmą, gdzie nawet bezpłatnie
    mógłbym uczestniczyć w pracach działu logistycznego)

    > pozdr

    również pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas
    > nornk

    petronik

  • 4. Data: 2007-04-25 20:38:12
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    > w jakim województwie pracujesz? może jesteś zaorientowany jak
    "rozrośnięte"
    > firmy potrzebują logistyków, specjalistów z doświadczeniem?

    dolnoslaskie, tu ogloszenia sa prawie caly czas, tylko za jaka kase ?
    > tutaj jednak mile widziana byłaby wiedza ekonomiczna, tej niestety nie
    posiadam

    ekonomiczna, to jedynie przy finansach, a ja znam kupe ludzi nie po
    fiannsach a znajacych sie na temacie ...

> [...]
    spowodowane
    > jest wysypem (wręcz wylewem) młodych informatyków

    Ja bylem konsultantem nic nie znajacym programowania, ale mozna sie tego
    nauczyc bo zazwyczaj wystarczy sql - do potrzebnych raportow,

    > Generalnie ja wolałbym uderzyć w węższą specjalizację, w której nie ma
    > jeszcze tak wielu ludzi z potwierdzoną wiedza merytoryczną oraz praktyką,
    stąd
    > m.in. myśl o logistyce

    Bardzo waska specjalizacje, w logistyce ?, tu dobrze miec wiedze na calosc
    "lancucha logistycznego" czyli co i jak ma wplyw dalej ...
    Wydaje mi sie zeby trudno ustawic sie na jakas specjalizacje waska i tylko
    tam sie odszukac w firmach (tzn. zeby cie zatrudnili),
    W firmach jesli potrzebuja czlowieka w logistyce to najczesciej jest to
    osoba ktora ma sie znac na swojej "dzialce", a dobrze jest i mile widzane
    jesli zna sie na innych dzialkach... ale za to ci najczesciej nie zaplaca.
    Jesli potrzebuja czlowieka, specjalisty z bardzo waskiego wycinka, to wtedy
    zatrudniaja czlowiek z firmy zewnetrznej, traktuja nowe zadanie jako projekt
    i po skonczeniu projektu mowia, pa., pa
    W logistyce masz kilka najczesciej stanowisk:
    - specjaliste od klientow / ---- on kontaktuje sie z klientami, ustala
    kiedy i co
    - planiste - zakupowca/ --- on kupuje potrzebne surowce itd do produkcji
    - planiste - produkcji / --- on ustala kiedy wyprodukowac aby pokryc
    potrzeby klienta
    - spec. wysylek, cla/ --- wszelka dokumentacja transportowa, ustalanie
    wysylek, optymalizacja kosztow, tras itd

    I powiem ci ze nie ma tu jakiejs glebszej specjalizacji, bo praktycznie w
    kazde to stanowiska wejdziesz, w wielu firmach specyfika jest bardzo
    podobna, z czasem zdobywasz wiedze ale zeby sie jakosc bardzo
    wyspecjalizowac to potrzeba 5-10 lat, np. w planowaniu produkcji.
    W przypadku planownaiu produkcji (to co aktualnie robie, i lubie robic) jest
    duze pole do popisu, i rozne drogi rozwoju ....

    > Jeśli chcę zdobyc dobre!!! prygotowanie merytoryczne, to studia
    podyplomowe?
    > Poznań? (bo taka słyszałem opinię)

    Raczej podyplo,owe to tylko papierek, niektore firmy moze i na to patrza,
    moj kolega skonczyl to i raczej mu jekos nie pomoglo, wicej przygladali sie
    temu co robil w jakiej firmie i jak dlugo. W wielu firmach, gdzie jest
    wdrozony MRP2, lub ERP system z automatu wylicza duzo rzeczy, i zawsze jest
    dobrze wiedziec jak to wylicza, ale do tego to podyplomowe nie jest
    potrzebne. Podyplomowe napewno pokaza ci wiele mozliwosci w logistyce, i
    tylko mala czesc z tego bedziesz mogl zastosowac (bo, np. koszty, bo takie
    rozwiaznie nie jest przyjete w naszych firmach, lub sie nie sprawdza)

> [...]
    > chciałbym równolegle współpracować z jakaś firmą, gdzie nawet bezpłatnie
    > mógłbym uczestniczyć w pracach działu logistycznego)

    Mysle ze tak, u mnie tak zostaly przyjete 3 osoby, z ktorych wyrosli
    logistycy. Ale mieli sie od kogo uczyc.
    Wiesz, pracodawca cie moze zatrudnic bo bedziesz miec papier, ze ukonczyles
    podyplomowke i bedzie cie to wyrozniac, To zawsze bedzie twoj atut, ale
    jesli bedziesz mial konkurencje w postaci dowiadczonego logistyka ale bez
    papieka to przegrasz, chyba ze firmie zalezy zaplacic ci marne pieniadze,
    dac malo odpowiedzialna prace i powoli przyuczac, bo to bedzie "zyska" dla
    firmy bo bedziesz tanszy od logistyka z doswiadczeniem.
    Wszystko zalezy od tego co bedziesz musial robicm jakie beda twoje zadania

    jesli masz pytania to pytaj

    pozdr
    nornik

  • 5. Data: 2007-04-26 09:56:41
    Od: "petronik" <p...@v...pl>

    > dolnoslaskie, tu ogloszenia sa prawie caly czas, tylko za jaka kase ?

    jakie kwoty (netto) są oferowane w dolnośląskim za "młodzika" w logistyce
    posiadającego tylko papierek (podyplomówka przypuśćmy)

    > ekonomiczna, to jedynie przy finansach, a ja znam kupe ludzi nie po
    > fiannsach a znajacych sie na temacie ...

    czy analityk finansowy może zaczynać drogę zawodową nie znając się na
    ekonomii? przebliż mi ten fach jak możesz i masz o nim jakąś wiedzę..

    >zazwyczaj wystarczy sql - do potrzebnych raportow,

    czy w swojej pracy zawodowej (logistyk) wykorzystujesz raporotwanie z użyciem
    SQLa, jak zaawansowany jest to stopień SQLa?

    > stąd
    >
    > Bardzo waska specjalizacje, w logistyce ?, tu dobrze miec wiedze na calosc
    > "lancucha logistycznego" czyli co i jak ma wplyw dalej ...

    wąska (węższa) specjalizacja... miałem na mysli własnie logistyka jako
    takiego, a nie dość popularnego obecnie informatyka jako takiego (chociaż, czy
    jeszcze są dziś potrzebni informatycy... a nie programiści, bazodanowcy,
    sieciowcy,sprzętowcy, etc.

> [...]
    > wysylek, optymalizacja kosztow, tras itd

    > Mysle ze tak, u mnie tak zostaly przyjete 3 osoby, z ktorych wyrosli
    jaki kierunek studiów (jakie dotychczasowe doświadczenie zawodowe) miały
    wspomniane osoby?

    na co (poza doświadczeniem zawodowym w tej branży) w głównej mierze należy
    zwrócić uwagę aplikując na stanowisko logistyka, czego najbardziej (jakich
    umiejętności, doświadczeń, cech osobowości) oczekuja pracodawcy szukający
    nowych pracowników - szukam elementów, które powinienem ew. uwydatnieć w swoim
    CV, LM

    dzięki za wszelkie info,
    pozdrawiam, petronik

  • 6. Data: 2007-04-26 20:01:37
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    > jakie kwoty (netto) są oferowane w dolnośląskim za "młodzika" w logistyce
    > posiadającego tylko papierek (podyplomówka przypuśćmy)

    roznie od 1000 netto, do 1500 dla swierzaka

    > czy analityk finansowy może zaczynać drogę zawodową nie znając się na
    > ekonomii? przebliż mi ten fach jak możesz i masz o nim jakąś wiedzę..

    ja pisalem o analityku biznesowym, a to zupelnie inne stanowisko od
    analityka finansowego

    > czy w swojej pracy zawodowej (logistyk) wykorzystujesz raporotwanie z
    użyciem
    > SQLa, jak zaawansowany jest to stopień SQLa?

    we wczesniejszej pracy tak uzywalem sql, dosyc zaawansowanego, a jeszcze
    wczesniej to troche meczylem Oracla Reporting-a
    teraz nie robie tego bo nie mam czasu ...

> [...]
    czy
    > jeszcze są dziś potrzebni informatycy... a nie programiści, bazodanowcy,

    Cala logistyka dzieli sie m.in. na to co napisalem wyzej, a w logistyce
    specjalizujesz sie na poszczegole dzialki.

> [...]
    > nowych pracowników - szukam elementów, które powinienem ew. uwydatnieć w

    umiejestnosc rozwiazywania problemow, analiza sytuacji, czesto jezyk,
    bardzo wazne to samodzielnosc, umiejetnosc oceny sytuacji
    np. ze sam wychodziles z jakas inicjatywa aby rozwiazac problem, ktory
    wszyscy omijali itd.

    ok, pozdr
    nornik