PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca przy laserze i odlewaniu żywic

  • 1. Data: 2007-04-23 10:02:18
    Temat: Praca przy laserze i odlewaniu żywic
    Od: "Ciekawy" <n...@i...pl>

    Witam,
    mam pytanie o ew. szkodliwosc warunkow pracy przy laserowym ploterze (tnie
    glownie plekse, pcv i podobne) oraz odlewaniu roznych elementow z zywic
    epoksydowych (wypelniacze, utwardzacze itp.).

    Pozdrawiam
    Ciekawy

  • 2. Data: 2007-04-23 19:01:06
    Temat: Re: Praca przy laserze i odlewaniu żywic
    Od: "Przemysław Mańkowski" <m...@t...pl>

    ew. szkodliwosc przy braku stosowania podstawowoych zasad BHP bardzo wysoka.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-24 05:48:52
    Od: "Ciekawy" <n...@i...pl>

    > ew. szkodliwosc przy braku stosowania podstawowoych zasad BHP bardzo wysoka.
    >
    > pozdrawiam

    W tym sek. Ale jak ja zmierzyc/okreslic? Na materialach poddawanych obrobce
    nie ma informacji o zwiazkach chemicznych wydzielanych podczas ciecia laserem.
    A odlewanie z zywic tez jest zagadka, poniewaz nie wiadomo jakie reakcje
    chemiczne zachodza podczas mieszania z wypelniaczem i utwardzania i co
    wydziela sie wtedy do atmosfery.

    Pozdrawiam

    Ciekawy

  • 4. Data: 2007-04-24 09:04:12
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:6ba9.00000020.462d9a43@newsgate.onet.pl, *Ciekawy* wrote:

> [...]
    > poniewaz nie wiadomo jakie reakcje chemiczne zachodza podczas
    > mieszania z wypelniaczem i utwardzania i co wydziela sie wtedy do

    Co to znaczy nie wiadomo?
    Wiadomo tylko widac nikomu z was (W tym pracodawcy) nie chcialo sie tego
    ustalic. Firmy ktore sprzedaja wam odczynniki (zywice) powinny miec karty
    szkodliwosci produkow. Do tego ktos kto zajmuje sie BHP dla firmy powinien
    okresli dla danego stanowiska pracy czynniki szkodliwe.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."