PracaGrupypl.praca.dyskusjeLogistyk, logistyka - warto? › Re: Logistyk, logistyka - warto?
    From: "nornik" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Logistyk, logistyka - warto?
    Date: Mon, 23 Apr 2007 23:22:52 +0200

    > rozważam studia podyplomowe z zakresu logistyki (WSL w Poznaniu), sam
    > ukończyłem studia matematyczne (specjalność informatyczną), jednak ten
    temat
    > mnie mocno zainteresował (nie mam wiedzy i doświadczenia praktycznego).
    >
    > Czy warto przy obecnych czasach i prognozach rynku
    > + pracy decydować się na taki kierunek;
    > + jakie jest (będzie za rok) zapotrzebowanie na logistyków;
    > + wielkość zarobków i możliwości rozwoju (awansu) zawodowego;
    >
    > czytałem już:
    > http://www.pracuj.pl/kariera-zarobki-raporty-placowe
    -2006_13907.htm#top

    > może pomogą mi pracujący zawodowo w tej branży?
    >
    > liczę na wszelkie uwagi, spostrzeżenia i opinie
    Pracuje w logistyce juz 8 lat (logistyk, kierownik logistyki, konsultant,
    planista, zakupowiec). Przeszedlem juz prawie wszystkie szczeble w
    logistyce, wiec troche doswiadczenia mam (lecz tylko kilka branz, glownie
    samochodowa) a wiec:
    Ad.1- decydowac sie, bo czemu nie
    Ad.2 - zapotrzebowanie jest zawsze, teraz jest mozna powiedziec ssanie na
    logistykow, a na logistykow z dobrym doswiadczniem jeszcze wieksze
    Ad.3 - zrobki, roznie, poczatkujacy ma 1,5-2 k netto, wraz z doswiadczniem
    dochodzi do 2,7 - 3 k,
    im wieksze doswiadcznie i jednoczesnie twoje zaangarzowanie, oraz
    "zobacznie" cie przez szefa - twoja pozycja mocno rosnie, ale roznie to
    bywa...

    Praca polega na analizie sytuacji praktycznie caly czas, bardzo czesto np.
    pozycja planisty to rowniez wyrabianie charakteru, bo od planisty zalezy
    praca calego zakladu, to on ustala rytm, wiec niekiedy musi bardzo pchac i
    rozwiazywac problemy. Rozwoj zawodowy ? Z matematyka ze specjalnoscia
    informatyczna to mozesz sie pokierowac np. na analityka biznesowego, lub
    konsulatanta systemu infor. Ale to rozwoj poziomy, przy dobrych
    umiejetnosciach moze to byc rozwoj pionowy, bo mozesz pojsc np. w kierownika
    projektu, lub w kierownika logistyki. A jesli ci sie podoba (a raczej w
    logistyce ludzie sie nie nudza) to mozesz zostac specjalista z dobra pensja
    np. 6-8 k brutto.
    Moze moj wywyod jest troche "mentorski" za co przepraszam, ale daje ci info
    jak to wyglada w rzeczywistosci.
    Cos jeszcze?

    pozdr
    nornk