PracaGrupypl.praca.dyskusjeLogistyk, logistyka - warto? › Re: Logistyk, logistyka - warto?
    From: "petronik" <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Logistyk, logistyka - warto?
    Date: 24 Apr 2007 11:34:36 +0200

    > Pracuje w logistyce juz 8 lat (logistyk, kierownik logistyki, konsultant,
    > planista, zakupowiec). Przeszedlem juz prawie wszystkie szczeble w
    > logistyce, wiec troche doswiadczenia mam (lecz tylko kilka branz, glownie
    > samochodowa) a wiec:
    > Ad.1- decydowac sie, bo czemu nie
    > Ad.2 - zapotrzebowanie jest zawsze, teraz jest mozna powiedziec ssanie na
    > logistykow, a na logistykow z dobrym doswiadczniem jeszcze wieksze
    > Ad.3 - zrobki, roznie, poczatkujacy ma 1,5-2 k netto, wraz z doswiadczniem
    > dochodzi do 2,7 - 3 k,

    w jakim województwie pracujesz? może jesteś zaorientowany jak "rozrośnięte"
    firmy potrzebują logistyków, specjalistów z doświadczeniem?

    > im wieksze doswiadcznie i jednoczesnie twoje zaangarzowanie, oraz
    > "zobacznie" cie przez szefa - twoja pozycja mocno rosnie, ale roznie to
    > bywa...
    >
    > Praca polega na analizie sytuacji praktycznie caly czas, bardzo czesto np.
    > pozycja planisty to rowniez wyrabianie charakteru, bo od planisty zalezy
    > praca calego zakladu, to on ustala rytm, wiec niekiedy musi bardzo pchac i
    > rozwiazywac problemy. Rozwoj zawodowy ? Z matematyka ze specjalnoscia
    > informatyczna to mozesz sie pokierowac np. na analityka biznesowego
    tutaj jednak mile widziana byłaby wiedza ekonomiczna, tej niestety nie posiadam
    , lub
    > konsulatanta systemu infor.
    konsultant zazwyczaj ma juz za soba pewną ścieżkę pracy zawodowej jako
    informatyk-programista (różny poziom), zaś zapotrzebowanie na ifformatyków
    niby nadal spore (nawet coraz wieksze) lecz wynagrodzenie znacząco spadło
    (dobrze zarabiaja kierownicy projektów, managerowie), co zapewne spowodowane
    jest wysypem (wręcz wylewem) młodych informatyków

    Generalnie ja wolałbym uderzyć w węższą specjalizację, w której nie ma
    jeszcze tak wielu ludzi z potwierdzoną wiedza merytoryczną oraz praktyką, stąd
    m.in. myśl o logistyce
    > Ale to rozwoj poziomy, przy dobrych
    > umiejetnosciach moze to byc rozwoj pionowy, bo mozesz pojsc np. w kierownika
    > projektu, lub w kierownika logistyki. A jesli ci sie podoba (a raczej w
    > logistyce ludzie sie nie nudza) to mozesz zostac specjalista z dobra pensja
    > np. 6-8 k brutto.
    > Moze moj wywyod jest troche "mentorski" za co przepraszam, ale daje ci info
    > jak to wyglada w rzeczywistosci.
    > Cos jeszcze?
    Jeśli chcę zdobyc dobre!!! prygotowanie merytoryczne, to studia podyplomowe?
    Poznań? (bo taka słyszałem opinię)

    Czy pracodawca poszukujący logistyka, zwróci uwage na osobę (mnie), który
    posiada ukończoną podyplomówkę i brak praktycznego doświadczenia (stąd
    chciałbym równolegle współpracować z jakaś firmą, gdzie nawet bezpłatnie
    mógłbym uczestniczyć w pracach działu logistycznego)

    > pozdr

    również pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas
    > nornk

    petronik