PracaGrupypl.praca.dyskusjeList motywacyjny - podanie minimalnych oczekiwanych zarobkow › Re: List motywacyjny - podanie minimalnych oczekiwanych zarobkow
    From: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: List motywacyjny - podanie minimalnych oczekiwanych zarobkow
    Date: Thu, 10 Jun 2010 20:43:09 +0200

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a nie można zrobić tego jednocześnie, tak jak to jest w innych "ofertach
    > typu handlowego", tzn od razu znana jest cena oraz "parametry" (na
    > papierze tylko wprawdzie, ale kupując coś materialnego też często tak
    > jest)? Nie bardzo rozumiem, czemu niby rozsądek miałby nakazywać jakieś
    > podchody, które w polskiej praktyce (rekrutacji specjalistów) służą
    > wyłącznie zbiciu ceny przez pracodawcę i które kończą się zwykle w kwaśnej
    > atmosferze poważnego nieporozumienia :)

> [...]
    Można różnie, proponuję spróbować i zobaczyć, co z tego wyniknie.

    Ceny towarów w sklepie to jednak co innego, a podawanie widełek ma sens
    w przypadku prac standardowych. Jakość pracy specjalistów i ich
    przydatność dla firmy może się bardzo różnić, ich gotowość
    zaakceptowania różnych ofert też, a na dodatek może to robić złe
    wrażenie na ludziach, którzy już w firmie pracują. Dlatego w wielu
    krajach nie ma takiego zwyczaju, m.in. w Polsce, w Niemczech.

    Ja bym w pierwszym liście nie podawał żadnych cen, tak jak nie robię
    tego oferując niestandardowe usługi swojej firmy. To się opłaca dopiero
    po nawiązaniu kontaktu i zorientowaniu się, że druga strona jest
    wystarczająco zainteresowana, żeby rozważyć moją ofertę.

    W. Bicz