PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lewe listy

  • 21. Data: 2006-12-19 10:47:15
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: m...@g...com

    Any_User wrote:

    > Np. po to, aby zniwelować niesłuszną przewagę prawną pracowników.

    Ta niesłuszna przewaga prawna trzyma się między innymi dlatego że ciągle
    pracodawcy stosujący takie chamskie (i nie wiem czy nie przestępcze) metody
    nie są marginesem, tylko swojego rodzaju normą.

    p. m.

  • 22. Data: 2006-12-19 11:04:44
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

> [...]
    > metody
    > nie są marginesem, tylko swojego rodzaju normą.

    No dobrze. Załóżmy więc, że by nie były normą i wróćmy do przykładu tego
    gościa, któremu spadło na stopę 50 kg czegośtam.

    I co pracodawca ma z takim kimś teraz zrobić? Z jakiej racji ma płacić za
    jego leczenie?

    Jeśli powiemy sobie jasno: pracownik pracuje, a pracodawca płaci mu "gołą
    pensję", czyli np. 899 brutto i NIC go więcej nie obchodzi, to ja jestem za
    takim prawem. Ale z jakiej racji pracodawca ma się wikłać w takie bagno
    tylko dlatego, że pracownikowi cośtam się stało?

  • 23. Data: 2006-12-19 12:19:10
    Od: m...@g...com

    Any_User wrote:

> [...]
    > za takim prawem. Ale z jakiej racji pracodawca ma się wikłać w takie bagno
    > tylko dlatego, że pracownikowi cośtam się stało?

    Dlatego, że pracodawca ma zorganizować tak pracę, żeby nikomu nic tam na
    nogi nie spadało. Poza tym, płaci mu tylko za jakiśtam okres, potem płaci
    ZUS.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-12-19 12:21:08
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any_User [Tue, 19 Dec 2006 12:04:44 +0100]:

    > I co pracodawca ma z takim kimś teraz zrobić? Z jakiej racji
    > ma płacić za jego leczenie?

    Z takiej, że chciał sobie zaoszczędzić na składkach ubezpieczenia.
    To chyba normalne, że się takie wykupuje, jak praca jest ze swej
    zasady niebezpieczna i wiadomo, że do wypadku może dojść? A jak
    ktoś pizda i tego nie wie, to niech się za biznes nie bierze...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 25. Data: 2006-12-19 12:41:57
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Any_User" <t...@u...com> napisał w wiadomości

    > Taki sposób faktycznie jest ciekawy i zapewne skuteczny, aczkolwiek w
    > naszej rzeczywistości prawnej może być niestety dość ryzykowny - prawo
    > ciągle bardziej chroni szeregowego pracownika, niż tego, kto wszystko
    > organizuje i za wszystko płaci...

    Tak to napisałeś jakby ktoś prowadził działalność charytatywną, a
    skurczybyki pracowniki
    chcą go oskubać. Tylko kto tu kogo skubie.

  • 26. Data: 2006-12-19 13:15:15
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

> [...]
    > zasady niebezpieczna i wiadomo, że do wypadku może dojść? A jak
    > ktoś pizda i tego nie wie, to niech się za biznes nie bierze...

    Nie przeczytałeś dokładnie mojego poprzedniego posta:

> [...]
    > pensję", czyli np. 899 brutto i NIC go więcej nie obchodzi, to ja jestem

    NIC czyli coś w stylu obecnej umowy o dzieło. Jest wykonana praca, jest
    gotówka dla pracownika, jest podatek. I nic więcej.

    Ponawiam więc: z jakiej racji pracodawca ma płacić jeszcze jakieś
    ubezpieczenia? Pracownik powinien dostawać gołą pensję w uzgodnionej
    wysokości i z tego sobie opłacić to, na to ma ochotę. A jeśli go nie stać,
    bo jest zwykłym robolem i nie jest warty takiej kasy, jaką kosztują różne
    obecne dodatki - no to sorry, trza się było uczyć i być wartym dla
    potencjalnych pracodawców odpowiednio dużo.

  • 27. Data: 2006-12-19 13:24:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Any_User napisał(a):

> [...]
    > kosztują różne obecne dodatki - no to sorry, trza się było uczyć i być
    > wartym dla potencjalnych pracodawców odpowiednio dużo.

    Wszystko moze byc, tylko wtedy kwota szybuje dosc znacznie w gore....
    Dodatkowo, jesli jest taki sposob placenia, to pracodawca moze byc
    pewien, iz pracownika ma teraz, dzis, a jutro - no coz, jak konkurent
    zaplaci wiecej....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2006-12-19 14:02:45
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

> [...]
    > obecne dodatki - no to sorry, trza się było uczyć i być wartym dla
    > potencjalnych pracodawców odpowiednio dużo.

    Cały problem polega na tym, że postkomuna wmówiła "pracodawcom",
    że są pępkiem świata. Zapominają oni, że bez pracowników którym się dobrze
    płaci
    ich biznes jest zamkiem na lodzie. A o dobrych pracowników będzie coraz
    trudniej.
    Jakbym budował dom i szukał firmy budowlanej, to zrobiłbym tak jak Niemcy.
    Jak znajdą firmę, to jadą na budowę i sprawdzają jakimi samochodami
    przyjeżdżają
    zwykli robotnicy. Jeżeli są to stare graty, to wiadomo że zarabiają marnie i
    taka firma
    dobrych fachowców nie ma. Takiej firmy się nie bierze.
    Pozdrawiam.

  • 29. Data: 2006-12-19 14:31:29
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

> [...]
    > i taka firma
    > dobrych fachowców nie ma. Takiej firmy się nie bierze.

    Cóż, Twoje zdanie, co do tego pępka świata. A co do tej budowy, to już w
    ogóle sobie nie wyobrażam, aby pracownik fizyczny mógł posiadać samochód, a
    do tego lepszy, niż 126p.

  • 30. Data: 2006-12-19 14:47:30
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

    > Cóż, Twoje zdanie, co do tego pępka świata. A co do tej budowy, to już w
    > ogóle sobie nie wyobrażam, aby pracownik fizyczny mógł posiadać samochód,
    > a do tego lepszy, niż 126p.

    Może, ale nie w tym zaścianku.
    Cóż, jaki kraj tacy terorryści.