PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podrabianie podpisów

  • 1. Data: 2006-12-16 20:02:37
    Temat: Podrabianie podpisów
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    Witam,
    mam następujący problem:firma,w której pracuję, żąda stawiania się w pracy
    pół godziny wcześniej, niż wskazuje na to grafik i wychodzenia później. W
    ten sposób omijają w dokumanetacji przepis o obowiązkowym dniu wolnym po 12h
    dniu pracy, itd. Tłumaczą to jakimiś fikcyjnymi przpeisami o "bezpłatnym
    sprzątaniu przez pracownika stanowiska pracy" itd. bzdurami. Ostatnio
    odmówiliśmy z kolegami wpisywania się na "listę spóźnień" (dwukrotna
    obecność na niej powoduje obcięcie premii uznaniowej), jeśli godzina naszego
    przyjścia do pracy pokrywa się z ta wyznaczona w grafiku, lub jest od niej
    wcześniejsza. Kierownik w związku z tym podrobił nasze podpisy na tej
    liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa
    dokument), czy do Sądu Pracy ?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    JC

    P.S. Jeśli znacie godnego polecenia prawnika/eksperta od prawa pracy we
    Wrocławiu,to proszę o podanie namiarów. Nosimy się z zamiarem wniesienia
    pozwu zbiorowego w kilkanaście osób, tylko nie wiemy, jak to dokładnie
    zrobić.

  • 2. Data: 2006-12-17 09:09:58
    Temat: Re: Podrabianie podpisów
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

    Użytkownik "JC" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    > fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa

    Zgłoś to na policję, podrobienie podpisu jest ścigane z paragrafu kodeksu
    karnego.

  • 3. Data: 2006-12-17 09:28:39
    Od: "Wolvier" <p...@o...pl>

    > Zgłoś to na policję, podrobienie podpisu jest ścigane z paragrafu kodeksu
    > karnego.

    Czeka go 3 lata w zawiasach, prędko nie zostanie kierownikiem.
    Poza tym po zgłoszeniu na Policje zgłoście to przełożonym.

  • 4. Data: 2006-12-18 02:12:53
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    JC napisał(a):
    > wcześniejsza. Kierownik w związku z tym podrobił nasze podpisy na tej
    > liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    A po co to zglaszac? Macie wpisane 1h wiecej pracy niz w rzeczywistosci :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2006-12-18 08:06:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    JC napisał(a):
> [...]
    > dniu pracy, itd. Tłumaczą to jakimiś fikcyjnymi przpeisami o "bezpłatnym
    > sprzątaniu przez pracownika stanowiska pracy" itd. bzdurami.

    Stanowisko pracy ma obowiazek przygotowac pracodawca. Jesli to wchodzi
    do twoich obowiazkow, to jest to normalna placa.

> [...]
    > liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    > fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa

    I tu i tu. Podrobienie podpisu to przestepstwo scigane przez organy
    scigania, a ze dotyczy rzeczy zwiazanych z praca to do PIPu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl