PracaGrupypl.praca.dyskusje › [ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-)

  • 1. Data: 2006-12-16 14:13:33
    Temat: [ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-)
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Witam,

    Powiem otwarcie, że przydałaby mi się mała pomoc w moderacji
    pl.praca.oferowana. W przyszłym roku czekają mnie kilkumiesięczne wyjazdy
    za granicę, a nie chciałbym zostawiać wówczas grupy bez opieki i na
    auto-moderacji (obecnie na 100 szt. wiadomości ok. 25 to ogłoszenia,
    reszta to zwykły spam).

    Jeśli chodzi o "wymagania":
    - przydałoby się jakieś oswojenie z linią poleceń i linuksem. Główne
    narzędzie jakiego się w czasie moderacji używa to mutt, wspomagany
    skryptem perlowym, więc warto cokolwiek wiedzieć na temat, żeby nie
    bać się wciskać literek. ;-)
    - fajnie by było jakby dana osoba pisywała regularnie na pl.praca.dyskusje
    i była tu kojarzona. Udzielenie dostępu do serwera moderacji jest jednak
    kwestią zaufania, a ciężko zaufać osobie, która nigdy nic tu nie napisała
    wcześniej
    - dużo ułatwi, jak dana osoba ma chociażby lekkie pojęcie o specyfice
    usenetu. Kodowanie, te sprawy. Nie mówię, że to jest kluczowe, ale
    jak się wie gdzie i na co patrzeć, to jest jakby nieco łatwiej.

    To w zasadzie tyle z tych kluczowych spraw. Czasem wskazana jest też
    cierpliwość (naprawdę sporo spamu trzeba odsiać ;-).

    W zamian mogę zaoferować jedynie serdeczną nienawość niektórych pracodawców,
    wieczne podejrzenia o branie w łapę i mało pasjonujące, szybko nudzące się
    zajęcie. A no i oczywiście brak jakiegokolwiek wynagrodzenia, czy choćby
    uścisku dłoni prezesa. ;-)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2006-12-16 16:51:02
    Temat: Re: [ppo] Pomoc/zastępstwo w moderacji :-)
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

> [...]
    > i była tu kojarzona. Udzielenie dostępu do serwera moderacji jest jednak
    > kwestią zaufania, a ciężko zaufać osobie, która nigdy nic tu nie

    Czyli np. ja się nadaję z tego akurat punktu? :)

    A tak poważnie - jakie jest Twoje umocowanie do moderacji? Tzn. jak to jest,
    że masz dostęp do odpowiednich serwerów, pełnisz funkcję moderatora itd.
    Ktoś Ci za to płaci, masz jakąś umowę?

  • 3. Data: 2006-12-16 17:35:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any_User napisał(a):

    > Czyli np. ja się nadaję z tego akurat punktu? :)

    To jakie prezentujesz poglądy nie mówi nic o tym jakim byłbyś moderatorem.
    Aczkolwiek sądzę, że miałbyś opory np. by podpisywać się własnym imieniem
    i nazwiskiem pod decyzją o moderacji. :)

    > A tak poważnie - jakie jest Twoje umocowanie do moderacji? Tzn. jak to jest,
    > że masz dostęp do odpowiednich serwerów, pełnisz funkcję moderatora itd.
    > Ktoś Ci za to płaci, masz jakąś umowę?

    Moje umocowanie wygląda tak: odpowiedni serwer akceptuje mój klucz. I nie.
    Nikt mi nie płaci, ani też nie mam żadnych umów, czy żadnych profitów z tego
    tytułu.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2006-12-16 17:46:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2006 17:51:02 +0100, "Any_User" <t...@u...com>
    wklepał(-a):

    >A tak poważnie - jakie jest Twoje umocowanie do moderacji? Tzn. jak to jest,
    >że masz dostęp do odpowiednich serwerów, pełnisz funkcję moderatora itd.
    >Ktoś Ci za to płaci, masz jakąś umowę?

    Myślę, że się nie nadajesz, bo nie rozumiesz słowa pisanego. :]

  • 5. Data: 2006-12-16 18:03:28
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

> [...]
    > Nikt mi nie płaci, ani też nie mam żadnych umów, czy żadnych profitów z

    To zapytam inaczej: a jak to się stało, że odpowiedni serwer nagle zaczął
    akceptować Twój klucz?

  • 6. Data: 2006-12-16 18:12:43
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Any_User wrote:

    > To zapytam inaczej: a jak to się stało, że odpowiedni serwer nagle zaczął
    > akceptować Twój klucz?

    Pierwszy moderator był ustalony przy głosowaniu grupy. Kolejni byli pewnie
    wybierani tak, jak teraz Wojtek szuka następnego.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 7. Data: 2006-12-16 18:28:23
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

    > Pierwszy moderator był ustalony przy głosowaniu grupy. Kolejni byli pewnie
    > wybierani tak, jak teraz Wojtek szuka następnego.

    Której grupy? ppo? I kto jest właścicielem biznesowym tej grupy? Czy można o
    tym gdzieś poczytać?

  • 8. Data: 2006-12-16 18:31:03
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    > Której grupy? ppo?

    Tak.

    > I kto jest właścicielem biznesowym tej grupy?

    Nikt nie jest właścicielem biznesowym tej grupy. Natomiast cała hierarchia
    pl.* należy do jej założyciela, Tomasza (R.) Surmacza.

    Więcej w przepastnych archiwach dyskusji na pl.news.nowe-grupy i na
    http://usenet.pl

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 9. Data: 2006-12-16 18:40:33
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Sławomir Szyszło, Sat, 16 Dec 2006
    18:46:41 +0100 nie napisał(a), że:

    > Dnia Sat, 16 Dec 2006 17:51:02 +0100, "Any_User" <t...@u...com>
    > wklepał(-a):

    > Myślę, że się nie nadajesz, bo nie rozumiesz słowa pisanego. :]

    Wprawdzie zazwyczaj tę grupę tylko czytam, nie wypowiadając się, ale też
    jakoś nie chciałbym mieć Any_Usera za moderatora p.p.o.

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 10. Data: 2006-12-16 18:51:47
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bartłomiej Szymański napisał(a):
    > Wprawdzie zazwyczaj tę grupę tylko czytam, nie wypowiadając się, ale też
    > jakoś nie chciałbym mieć Any_Usera za moderatora p.p.o.
    Mysle ze Any_User jako moderator odrzucalby wszystkie ogloszenia, w
    ktorych pracodawcy informowaliby o premiach, dodatkach pozaplacowych
    itp. Zostawialby tylko te, w ktorych byloby napisane cos w stylu '1200zl
    za 60godz tydzien pracy, sluzbowa komorka oplacana z pensji pracownika,
    dyspozycyjnosc 24h/dobe, wszelkie choroby i porody planowane w 3m-cznym
    wyprzedzeniem' ;P
    --
    badzio