PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lewe listy

  • 31. Data: 2006-12-19 14:52:55
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Any_User porozsypywal nastepujace haczki:
    > A co do tej budowy, to już w
    > ogóle sobie nie wyobrażam, aby pracownik fizyczny mógł posiadać
    > samochód, a do tego lepszy, niż 126p.
    ROTFL
    --
    badzio

  • 32. Data: 2006-12-19 15:18:29
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    badzio napisał(a):

    > ROTFL

    Gorzej, że on tak chyba na serio uważa. A to już zabawne nie
    jest. :(

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2006-12-19 15:32:59
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wojciech Bańcer porozsypywal nastepujace haczki:
    > Gorzej, że on tak chyba na serio uważa. A to już zabawne nie
    > jest. :(
    To ze tak uwaza, to wiem. Wystarczy przesledzic jego wypowiedzi tutaj
    czy np na pl.comp.programming.
    Ja go traktuje jako ciekawostke. Poki (na szczescie) jego teorie nie sa
    wprowadzane w zycie to jest to tylko ciekawa i nieszkodliwa dla ogolu
    ciekawostka. Tak jak program Drzyzgi w ktorym kobiety twierdza ze byly
    wykorzystywane seksualnie przez demony/duchy.
    Mozna go wrzucic do KF, mozna go wysmiewac. Ale wkurzac sie na niego?
    Albo martwic tym co jego 'rozum' nowego wymysli? Ej, bez przesady.
    Przezlismy stokrotke, przezyjemy i jego:)
    --
    badzio

  • 34. Data: 2006-12-19 16:02:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any_User [Tue, 19 Dec 2006 14:15:15 +0100]:

    > Nie przeczytałeś dokładnie mojego poprzedniego posta

    Primo: jeśli nie przestaniesz mi członka przyprawiać, to lecisz
    do KFa szybciej niż te 50 kg czegośtam na tamtego faceta.

    Secundo: przeczytałam, ale nie widzę sensu dyskutować z twoimi
    poglądami na temat prawa. Mało mnie one. Zadałeś konkretne pytanie
    to ci konkretnie odpowiedziałam.

    > Ponawiam więc: z jakiej racji pracodawca ma płacić jeszcze
    > jakieś ubezpieczenia?

    Bo chce zarabiać. No, chyba że nie chce. Ale to już jego wola.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 35. Data: 2006-12-19 16:15:47
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

    > Primo: jeśli nie przestaniesz mi członka przyprawiać, to lecisz
    > do KFa szybciej niż te 50 kg czegośtam na tamtego faceta.

    Aaaa, sorry, tak tylko z rozpędu...

    > Bo chce zarabiać. No, chyba że nie chce. Ale to już jego wola.

    No właśnie jakieś dodatkowe ubezpieczenia, czy inne opłaty, ten zysk mu
    obniżają. W przypadku pracodawców z założenia jadących na małych marżach, a
    bardzo dużym obrocie, jest to nawet dość radykalne. Dlatego właśnie
    dodatkowe opłaty, o ile dotyczą pracowników umysłowych, którzy wyrabiają dla
    firmy zyski znacznie większe, niż w sumie kosztują, nie są takie dolegliwe,
    natomiast w przypadku pracowników fizycznych, mogą wręcz stanowić o
    być-albo-nie-być danego pracodawcy.

    Dlatego też uważam, że powinno się zmienić prawo tak, aby:
    a) pracownikowi była wypłacana pensja brutto, bez jakichkolwiek potrąceń,
    które nie idą do pracodawcy (żadnych podatków, ubezpieczeń itp.)
    b) nie było żadnej pracy minimalnej - w końcu mamy wolny rynek
    c) nie było żadnej ochrony pracownika - jeśli jest on w stanie fizycznie
    świadczyć w danym momencie pracę, to ma umowę, a w momencie, gdy przestaje
    być w stanie, to momentalnie wylatuje (nawet jeśli nie jest to jego wina, to
    pracodawcy tym bardziej nie - a jakie będą jego warunki ubezpieczenia [za
    które sobie sam zapłaci-lub-nie z otrzymanej pensji brutto] i w jakim
    stopniu będą go zabezpieczały przed pozostaniem bez środków do życia, to już
    jego problem)

  • 36. Data: 2006-12-19 16:29:58
    Od: MK <X...@p...fm>

    Any_User napisał(a):

    > Dlatego też uważam, że powinno się zmienić prawo tak, aby:
    > a) pracownikowi była wypłacana pensja brutto, bez jakichkolwiek
    > potrąceń, które nie idą do pracodawcy (żadnych podatków, ubezpieczeń itp.)

    Tu jestem za, niech zaliczka na podatek będzie odprowadzana, ale
    odnośnie ubezpieczeń to niech każdy decyduje sam gdzie i na co chce być
    ubezpieczony i za ile.

    > b) nie było żadnej pracy minimalnej - w końcu mamy wolny rynek

    Popieram.

    MK

  • 37. Data: 2006-12-19 17:49:08
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    > Ponawiam więc: z jakiej racji pracodawca ma płacić jeszcze jakieś
    > ubezpieczenia? Pracownik powinien dostawać gołą pensję w uzgodnionej
    > wysokości i z tego sobie opłacić to, na to ma ochotę. A jeśli go nie stać,
    > bo jest zwykłym robolem i nie jest warty takiej kasy, jaką kosztują różne
    > obecne dodatki - no to sorry, trza się było uczyć i być wartym dla
    > potencjalnych pracodawców odpowiednio dużo.

    Walisz bajki gościu z kosmosu, a więc według ciebie robol to zwierze
    pociągowe które jak się zarobi idzie się po nowe. Widać że
    "w dupie byłeś gówno widziałeś" popracuj sobie tak chociaż z 3 miesiące, ale
    niech to będzie praca typu odlewnia, cementownia czy chemia budowlana i
    zostaw tam zdrowie to zobaczymy jak będziesz śpiewał. W jednym się zgadzam:
    powinno być tak że to pracownik dostaje całą kasę i albo sobie płaci albo
    nie przy czym jest kilka firm ubezpieczeniowych na zasadach rynkowych i to
    było by piękne tylko że min pensja na dzisiaj musiała by być 1600 netto.
    Niestety mało jest mądrych w tym kraju i na UPR nikt nie zagłosuje, lepiej
    dać składki na ZUS niech je sobie poprzejada. I nie opowiadaj bajek że
    robotnik nic nie wnosi do zakładu bo zakład to zbiór pracowników a nie mury
    !!! Taki zakład jacy pracownicy jak nie wierzysz zwolnij wszystkich i
    zobaczymy ile się zrobi !!

  • 38. Data: 2006-12-19 17:51:58
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Any_User" <t...@u...com> napisał w wiadomości

    > Cóż, Twoje zdanie, co do tego pępka świata. A co do tej budowy, to już w
    > ogóle sobie nie wyobrażam, aby pracownik fizyczny mógł posiadać samochód,
    > do tego lepszy, niż 126p.

    Dobra teraz to już wiemy-prowokator a więc:

    ********************
    | NIE KARMIĆ TROLA |
    | !!! |
    | |
    /| /| | |
    ||__|| | |
    / O O\__ | |
    / \ | |
    / \ \ | |
    / _ \ \ ********************
    / |\____\ \ ||
    / | | | |\____/ ||
    / \| | | |/ | _ ||
    / / \ ------- |_____| | ||
    / | | | --|
    | | | | _____ --|
    |<-|_|_|_|--<<< | \----
    /\ |
    / /\ | /
    / / | | |
    ___/ / | | |
    |____/ c_c_c_C/ \C_c_c_c

  • 39. Data: 2006-12-19 18:18:03
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

> [...]
    > stopniu będą go zabezpieczały przed pozostaniem bez środków do życia, to

    Ciekaw jestem w jakiej firmie produkcyjnej pracownicy umysłowi wypracowują
    zysk.
    No chyba, że chodzi o biura projektowe, zespoły adwokackie, banki itp.

  • 40. Data: 2006-12-19 18:26:48
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Dec 2006 19:18:03 +0100, "@ndre" <a...@n...pl>
    wklepał(-a):

    >Ciekaw jestem w jakiej firmie produkcyjnej pracownicy umysłowi wypracowują
    >zysk.

    Handlowiec - który załatwił kontrakty na kolejny miesiąc/rok, księgowy - który
    załatwił ulgę podatkową. I można tak długo.