PracaGrupypl.praca.dyskusje › Łamanie praw pracownika / umowa-zlecenie

  • 1. Data: 2007-03-06 21:00:43
    Temat: Łamanie praw pracownika / umowa-zlecenie
    Od: a...@w...pl

    Witam
    Pracuje w ogromnej zachodniej firmie we Wrocławiu.Jestem zatrudniony
    na umowe/zlecenie przez firme wspolpracujaca i wykonuje taka sama
    prace jak pracownicy etatowi.Podpisalem umowe/zlecenie na 1,5
    roku.Bardzo czesto zeby zarobic troche wiecej jestem zmuszony zostac w
    godzinach nadliczbowych( 3 ZMIANY) oraz pracowac w weekendy.Norma jest
    300 godzin mc.Zdarzaja sie przypadki pracownikow ktorzy zaczynaja
    prace o 18.00 w niedziele i koncza o 22.00 w poniedzialek.Pracodawca
    umawia sie z pracownikami ze na papierze wyplaca kwote minimalna a
    reszte,daje do reki.Wszystko dzieje sie za zgoda/wiedza firmy ktora
    zatrudnia mojego pracodawce.Czy moge cos z tym zrobic?Czy da sie
    postraszyc ludzi ktorzy wprawiaja to wszystko w ruch?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-06 21:10:44
    Temat: Re: Łamanie praw pracownika / umowa-zlecenie
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > zatrudnia mojego pracodawce.Czy moge cos z tym zrobic?Czy da sie
    > postraszyc ludzi ktorzy wprawiaja to wszystko w ruch?

    Czyżbyś był kolejnym uważającym, że lepiej pracy nie mieć, niż mieć
    kiepską (cokolwiek dla Ciebie kiepska oznacza) ?

    A zanim zaczniesz cokolwiek robić, to się zastanów, jak inni w tej
    firmie odpowiedzieliby na powyższe pytanie - czy im przypadkiem nie
    zrobisz niedźwiedziej przysługi.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-03-06 21:13:36
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:1173214843.079700.196220@j27g2000cwj.googlegro
    ups.com>
    Użytkownik <a...@w...pl> pisze:

    > Czy da sie
    > postraszyc ludzi ktorzy wprawiaja to wszystko w ruch?

    Da się.
    Choć w rezultacie na 100% stracisz tę pracę.
    Kwestia wyboru - czy chcesz być honorowym i uczciwym bezrobotnym czy brać
    udział w oszustwie, ale mieć co do garnka włożyć.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-03-06 21:27:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    a...@w...pl napisał(a):
    > Pracuje w ogromnej zachodniej firmie we Wrocławiu.Jestem zatrudniony
    > na umowe/zlecenie przez firme wspolpracujaca i wykonuje taka sama
    > prace jak pracownicy etatowi.
    Nie jestes zatrudniony. Wykonujesz zlecenie.
    > Podpisalem umowe/zlecenie na 1,5
    > roku.Bardzo czesto zeby zarobic troche wiecej jestem zmuszony zostac w
    > godzinach nadliczbowych( 3 ZMIANY) oraz pracowac w weekendy.
    Zmuszony? Jak?
> [...]
    > reszte,daje do reki.Wszystko dzieje sie za zgoda/wiedza firmy ktora
    > zatrudnia mojego pracodawce.Czy moge cos z tym zrobic?
    Tak. Panstwowa Inspekcja Pracy
    Ponadto Sad Pracy - wniosek o ustalenie stosunku pracy
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-03-07 00:52:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    a...@w...pl <a...@w...pl> pisze:

    > Pracuje w ogromnej zachodniej firmie we Wrocławiu.Jestem zatrudniony
    > na umowe/zlecenie
    Nie pracujesz w firmie, tylko dla firmy, ew. na zlecenie firmy. I nie jesteś
    zatrudniony.

    > przez firme wspolpracujaca i wykonuje taka sama
    > prace jak pracownicy etatowi.
    To być może daje możliwość dochodzenia przed sądem stwierdzenia faktycznie
    istniejącego stosunku pracy.

    > Bardzo czesto zeby zarobic troche wiecej jestem zmuszony zostac w
    > godzinach nadliczbowych( 3 ZMIANY) oraz pracowac w weekendy.
    Pojęcie godzin ponadwymiarowych (nadliczbowych) jest związane z umową o
    pracę. Ty nie masz umowy o pracę ergo - nie masz nadgodzin.

    > Norma jest 300 godzin mc.
    Normę czasu pracy (dla pracowników) określa KP. Dla wykonawców zleceń i
    dzieł takich norm nie ma.

    > Zdarzaja sie przypadki pracownikow ktorzy zaczynaja
    > prace o 18.00 w niedziele i koncza o 22.00 w poniedzialek.
    Pracownicy czy zleceniobiorcy?

    > Pracodawca
    > umawia sie z pracownikami ze na papierze wyplaca kwote minimalna a
    > reszte,daje do reki.
    To zmartwienie pracowników, ty do nich nie należysz. Może im to pasuje? Co
    ty jesteś - Robin Hood? ;)

    > Wszystko dzieje sie za zgoda/wiedza firmy ktora
    > zatrudnia mojego pracodawce.
    Nie masz pracowdawcy. Masz zleceniodawcę.

    > Czy moge cos z tym zrobic?Czy da sie
    > postraszyc ludzi ktorzy wprawiaja to wszystko w ruch?
    Pewnie, że można.
    Na początek nasłać Sanepid, skarbówkę, PIPę, może mają jakiś soft
    nielegalny - zawiadomienia można złożyć anonimowo.
    Tylko o co tobie właściwie chodzi? Chcesz dbać o innych bez ich wiedzy i
    zgody, a może i wbrew im samym?
    Czy załatwić własne sprawy?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-03-07 06:59:42
    Temat: Re: Łamanie praw pracownika / umowa-zlecenie[ot]
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jotte napisał(a):

    > PIPę

    ciekawie to brzmi w wymowie :D

  • 7. Data: 2007-03-07 10:13:55
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    On 7 Mar, 07:59, Tomek wrote:
    > ciekawie to brzmi w wymowie :D

    Hehehee... Ostatnio tak działa, jak pisana małymi literami;p
    ;-)

    --
    Pozdrawiam :)
    JM