PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą?

  • 1. Data: 2007-03-06 10:42:05
    Temat: Czy muszę płacić podwójną składkę zdrowotną gdy mam etat + działalność gospodarczą?
    Od: s...@i...com

    Pytanie może naiwne, ale dlaczego ponoć MUSZĘ płacić dodatkową składkę
    zdrowotną, gdy jestem na etacie w budżetówce (edukacja) i jednocześnie
    prowadzę działalność gospodarczą?
    Skoro juz RAZ płacę składkę (odliczaną od pensji) to nie rozumiem po
    co mam płacić to samo w przypadku prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    A jeśli tak to czy można to jakoś odliczyć od podatków??

    Jak to jest ---- może ktoś mnie oświetli.
    Dzieki.

    SK

  • 2. Data: 2007-03-06 14:05:01
    Od: Sender Bell <s...@s...pl>

    s...@i...com pisze:
> [...]
    > gospodarczej.
    > A jeśli tak to czy można to jakoś odliczyć od podatków??

    A co tu jest do rozumienia? - płakać i płacić.

    Składka na ubezpieczenie zdrowotne jest odliczana od podatku, jednak
    odliczasz mniej niż płacisz - ot taki psikus ;)
    Nie pamiętam w tej chwili dokładnych stawek, ale na pewno da się to
    wygooglować.

    Sender Bell

  • 3. Data: 2007-03-07 06:14:07
    Od: MK <X...@p...fm>

    Sender Bell napisał(a):

> [...]
    > odliczasz mniej niż płacisz - ot taki psikus ;)
    > Nie pamiętam w tej chwili dokładnych stawek, ale na pewno da się to

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1013

    MK