PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kuriozum czy norma?

  • 1. Data: 2009-11-30 18:31:46
    Temat: Kuriozum czy norma?
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Popatrzcie na to ogłoszenie:

    http://www.praca.egospodarka.pl/ogloszenia/zachodnio
    pomorskie/PROGRAMISTA-PHP-SQL,7660687.html

    Ogłoszenie jak ogłoszenie, ale...przy uważnym przeczytaniu można się
    trochę ubawić, a w innym miejscu zadziwić.

    I tak:

    1. "Rozliczenie fakturą" - a przecież jak sugerują, ogłoszenie dotyczy
    pracy!

    2. "Oferujemy dużą samodzielność" - a co oni mają do zaoferowania osobie
    prowadzącej d.g.? :)))

    3. Wymagania stawiane pracownikowi(sic!): *spryt*. - że co? :)))

    Niezłe.

    A może to ja jestem niedzisiejszy, i tak powinno wyglądać ogłoszenie
    o...pracę? ;D

    j.

  • 2. Data: 2009-11-30 18:48:12
    Temat: Re: Kuriozum czy norma?
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Niezłe.
    >
    > A może to ja jestem niedzisiejszy, i tak powinno wyglądać ogłoszenie

    To ogłoszenie jest po prostu kolejnym dowodem na prawdziwość znanej definicji
    socjalizmu.
    To tak zwane "prawo pracy" jest nienienormalne a nie wszelkie rozpaczliwe
    sposoby poradzenia sobie z absurdalnymi problemami, które ono stwarza.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-11-30 18:48:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jacem pisze:
> [...]
    >
    > I tak:
    >
    > 1. "Rozliczenie fakturą" - a przecież jak sugerują, ogłoszenie dotyczy

    Jest jakiś przepis zabraniający świadczenia pracy na zasadzie DG?

> [...]
    >
    > 3. Wymagania stawiane pracownikowi(sic!): *spryt*. - że co? :)))

    > A może to ja jestem niedzisiejszy, i tak powinno wyglądać ogłoszenie

    Ale o co chodzi? Mieli coś w nim nakłamać, aby pasowało do Twojej
    wizji ogłoszenia o pracę?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-30 19:59:40
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To ogłoszenie jest po prostu kolejnym dowodem na prawdziwość znanej
    > definicji socjalizmu.

    Nie znam tej definicji. Zacytuj.

    > To tak zwane "prawo pracy" jest nienienormalne a nie wszelkie
    > rozpaczliwe sposoby poradzenia sobie z absurdalnymi problemami, które
    > ono stwarza.

    Być może tak jest.
    Ale sposób radzenia sobie z problemami jakie stwarza niedoskonałe prawo,
    nie oznacza, że ktoś, kto oferuje pracę lub (jak w przytoczonym
    ogłoszeniu - tak naprawdę zlecenie usługi) musi obchodzić to prawo,
    żerując na naiwności innych.

    Ogłoszeniodawcy byliby fair, gdyby napisali, że poszukują programisty -
    podwykonawcy, zamiast mamić, że oferują pracę.
    Po co ta ściema?
    Czy potrafisz wyjaśnić?

    j.

  • 5. Data: 2009-11-30 20:01:45
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hf142i$4o5$2@news.onet.pl...
    pomorskie/PROGRAMISTA
    > Jest jakiś przepis zabraniający świadczenia pracy na zasadzie DG?
    > Ale o co chodzi? Mieli coś w nim nakłamać, aby pasowało do Twojej
    > wizji ogłoszenia o pracę?

    Wystarczyło, żeby napisali prawdę, że chodzi o zlecenie usługi.

    j.

  • 6. Data: 2009-11-30 20:23:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jacem pisze:
    > wiadomości news:hf142i$4o5$2@news.onet.pl...

    > Wystarczyło, żeby napisali prawdę, że chodzi o zlecenie usługi.

    Zlecenie usługi jest również oferowaniem pracy. Przypuszczam, że
    chodzi Ci o to, że PRACOWNIKiem może być tylko osoba zatrudniona na UoP
    i z tego wyciągasz błędny wniosek, że PRACOWAĆ można wyłącznie na UoP. A
    to już nieprawda. Można pracować na umowę zlecenie, można pracować w
    kuchni w domu i zarówno w potocznej i prawnej definicji PRACY nie będzie
    to z niczym kolidowało. Jedyne, do czego może to nie pasować, to do
    definicji pracy w fizyce :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-30 21:01:42
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Zlecenie usługi jest również oferowaniem pracy. Przypuszczam, że

    A nawet jeśli masz kogoś takiego, kto ci codziennie ugotuje obiad,
    upierze skarpetki i posprząta, to też praca, ale czy nazwiesz swoją
    żonę, mamę, babcię - pracownikiem?

> [...]
    > UoP. A to już nieprawda. Można pracować na umowę zlecenie, można
    > pracować w kuchni w domu i zarówno w potocznej i prawnej definicji

    no właśnie, jak wyżej.

    Ale czy stolarz, któremu zlecisz np wykonanie schodów w swoim domu, a on
    wystawi tobie fakturę, będziesz miał prawo nazwać swoim pracownikiem?
    Chyba by się obraził.

    A w tym ogłoszeniu użyto terminu 'pracownik'.

    j.

  • 8. Data: 2009-11-30 21:22:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jacem pisze:

    > A w tym ogłoszeniu użyto terminu 'pracownik'.

    Czepiasz się, i tyle :) To nie egzamin z prawa, tylko ogłoszenie o
    pracę.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-11-30 21:38:33
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hf1d2i$2sm$1@news.onet.pl...
    > Czepiasz się, i tyle :) To nie egzamin z prawa, tylko ogłoszenie o
    > pracę.

    Nie czepiam się.

    Pracownik ma inne obowiązki i przywileje, natomiast usługodawca też,
    wynikające z umowy cywilnej, która ich wiąże.
    To bardzo ważne.

    Jeśli ktoś, kto zleca mi pracę jako podwykonawcy, twierdzi, że oferuje
    mi samodzielność, to sobie kpi.

    Po prostu, z ogłoszenia jasno wynika, że 'pracodawca' pragnie uniknąć
    kosztów i obowiązków związanych z zatrudnieniem pracownika, natomiast
    miałby oczekiwania jak od osoby zatrudnionej na podst. umowy o pracę.

    Takie cuda to tylko w Erze. ;-)

  • 10. Data: 2009-11-30 21:51:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jacem pisze:

    > Po prostu, z ogłoszenia jasno wynika, że 'pracodawca' pragnie uniknąć
    > kosztów i obowiązków związanych z zatrudnieniem pracownika, natomiast
    > miałby oczekiwania jak od osoby zatrudnionej na podst. umowy o pracę.

    Dzięki czemu:

    1/ stać go w ogóle na pracownika
    2/ może mu (do ręki) zapłacić więcej.

    --