PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komentarz do PPO bez moderacji.

  • 1. Data: 2004-08-18 22:08:52
    Temat: Komentarz do PPO bez moderacji.
    Od: DT <d...@A...pl>

    Najwięcej hałasu robią "klakierzy" i Trolle ewidentnie "nasłani"
    (różne posty z tym samym IP).

    Następnie 2 dżentelmenów, ewidentnie nie zdających sobie sprawy, że
    moderowanie jest zajęciem non-profit.

    Z pewnością ilość śmieci przy braku moderatora będzie wzrastać w
    postępie geometrycznym, ale chciałbym zwrócić Waszą uwagę na coś
    innego:

    - postów ewidentnie idiotycznych jest ok. 10 do 20 %
    - w celu ugłaskania "betonu" dla potrzeb przeliczeniowych przyjmijmy
    nawet 30%
    - postów w dniach 12 - 18 jest 625, czyli prawie 90 (ponad 89:) na
    dobę.
    - odrzucić 30%, wyjdzie ok. 60 w miarę sensownych ofert pracy na
    dobę.
    - PPO moderowana mogła poszczycić się średnią liczbą ok. 40 - 60
    postów dwa - trzy razy w tygodniu.

    Stosunek więcej jak 1/3, czyli mówiąc prostym językiem ukazuje się
    _znacznie_ ponad 3x więcej "w miarę sensownych" ogłoszeń, których lwia
    część nie ukazałaby się - dalsze wnioski niech sobie każdy sam
    wyciągnie...

  • 2. Data: 2004-08-18 22:12:06
    Temat: Re: Komentarz do PPO bez moderacji.
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    DT <d...@a...pl> wrote:
> [...]
    > _znacznie_ ponad 3x więcej "w miarę sensownych" ogłoszeń, których lwia
    > część nie ukazałaby się - dalsze wnioski niech sobie każdy sam

    A może pozostawić moderację, ale uprościć zasady postowania?

    P.

  • 3. Data: 2004-08-18 22:20:39
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    > A może pozostawić moderację, ale uprościć zasady postowania?

    Osobiście to byłbym za czymś na zasadzie automoderacji jak teraz tyle tylko
    że z opcją blokowania odpowiedzi i filtrowania co bardziej natrętnych
    spamerów.
    Rolą moderatora było by tylko czuwanie aby ten system działał i w miarę
    potrzeby uzupełnianie KF.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: mariuszr.post@pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-08-18 22:58:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2004 22:12:06 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    napisał:

    > A może pozostawić moderację, ale uprościć zasady postowania?
    >
    > P.
    Nie przejdzie.
    Nie da rady byc "troche w ciazy"
    Trzeba by w opisie grupy zmienic praktycznie calosc i dac zgode na
    moderowanie niezgodne z FAQ, praktycznie zdajace sie na intuicje i dobra
    wole moderatora.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2004-08-18 23:00:54
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Thu, 19 Aug 2004 00:58:40 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >Trzeba by w opisie grupy zmienic praktycznie calosc i dac zgode na
    >moderowanie niezgodne z FAQ, praktycznie zdajace sie na intuicje i dobra

    Tak. Należałoby moderatorowi "ustawowo" nakazać myślenie podczas
    moderowania. IMHO - nie da się...

  • 6. Data: 2004-08-19 05:49:33
    Od: "Pablo" <p...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > _znacznie_ ponad 3x więcej "w miarę sensownych" ogłoszeń, których lwia
    > część nie ukazałaby się - dalsze wnioski niech sobie każdy sam

    Z własnej praktyki wiem jak odbywało sie ogłaszanie oferty pracy .
    Próbowałem kilka razy znaleźć pracownika za każdym razem ogłoszenie było
    odrzucane z jakichś tam powodów. OK. mogłem spędzić troche czasu grzebiąć w
    FAQ, konfigurując czytniki kodowanie itd ale mi zależało na czasie i
    chciałem znaleźć pracownika a nie zastanawiać sie czy łąskawie moderator
    odrzuci moje ogłoszenie czy nie. Wnioski jakie mam po usunięciu moderowania
    , sa identyczne z Twoimi. Oprócz kilku oszołomów generujących sztuczny
    "bałagan" jest dużo więcej ogłoszeń, które kiedyś za Chiny ludowe nie
    spełniły by wymagań wszechmocnego moderatora. Tak więc jestem za anarchią w
    takim przypadku a kilku uciążliwych można sobie szybciutko odfiltrować.

    pozdrawiam
    Pablo

  • 7. Data: 2004-08-19 08:00:24
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Nie przejdzie.
    > Nie da rady byc "troche w ciazy"

    Nie 'trochę' - usunąć np. wymóg podawania formy zatrudnienia, dokładnego
    opisu wymagań i propozycji pracodawcy, zawierania tylko jednego ogłoszenia
    w jednym poście, zachowania poprawnego kodowania (jak komuś bardzo zależy,
    to przebrnie przez te chaszcze, a przynajmniej będzie wiedział na jakim
    poziomie informatycznym jest firma :) ).

    P.

  • 8. Data: 2004-08-19 08:02:48
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Pablo <p...@s...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > FAQ, konfigurując czytniki kodowanie itd ale mi zależało na czasie i
    > chciałem znaleźć pracownika a nie zastanawiać sie czy łąskawie moderator

    Ja podobnie - wysłałem, było odrzucone, wysłałem jeszcze raz z dodaną formą
    zatrudnienia - 'umowa o pracę' - i zostało przyjęte. A ilu osobom nie chce
    się sprawdzać FAQ punkt po punkcie i ponownie wysyłać? Jak ktoś szuka na
    szybko murarza, to nie będzie się bawił w kotka i myszkę.

    P.

  • 9. Data: 2004-08-19 16:26:08
    Od: mgl <m...@s...net>

    Paszczak wrote:
    > A może pozostawić moderację, ale uprościć zasady postowania?

    a dlaczego nie chcesz zalozyc alt.pl.praca.oferowana, ktora nie bylaby
    moderowana? tym bardziej, ze wielu osobom moderacja na p.p.o bardzo
    odpowiada, mi takze.

    pozdrawiam,
    mgl

  • 10. Data: 2004-08-19 16:42:40
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    MariuszR wrote:

> [...]
    > natrętnych spamerów.
    > Rolą moderatora było by tylko czuwanie aby ten system działał i w miarę

    A może dałoby się to rozwiązać za pomocą cancelbota? Pytanie do speców od
    internetu - czy jest to możliwe do wykonania?

    pozdrawiam
    Piotr