PracaGrupypl.praca.dyskusjeKombinujcie... by żyło się lepiej › Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    From: tomas <t...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Date: Thu, 28 Jan 2010 13:57:07 +0000
    <s...@p...org> <hjn9ou$1jdb$1@news.mm.pl>
    <s...@p...org> <hjphu7$20mj$1@news.mm.pl>
    <s...@p...org> <hjq8gs$2mco$1@news.mm.pl>
    <f...@g...googlegroups.com>
    <hjrivn$d32$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@v...googlegroups.com>
    <hjrmnf$pd1$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>

    > Tym niemniej będzie musiał tam wydać więcej [1], więc w efekcie to co będzie
    > w stanie odłożyć, to nie jest taka astronomiczna różnica jaka się wydaje
    > z prostego przeliczenia po kursie waluty.

    Wydac wiecej na co?Jedzenie przy tych zarobkach to nie jest cos
    wielkiego.Ubranie tez nie jest astronomicznie drogie.

    > Tym bardziej, że kurs jest chwiejny, ale ostatnimi czasy jednak z tendencją
    > do umocnienia się złotówki. Latem 2007 przed wybuchem kryzysu i w czasie
    > rekordowo mocnej złotówki - dało się przeczytać artykuły o tym, że jak funt
    > spadnie jeszcze trochę, to ludzie zaczną wracać do kraju, bo miesięczne
    > oszczędności przesyłane rodzinie, po przeliczeniu - przestają być
    > wystarczające i rekompensować rozłąke.

    Ludzie narzekali bo byli przyzwyczajenie do zarobkow na poziomi 10tys a
    tu nagle 2 tys mniej , dla polaka to wiecej niz 2 razy minimalna krajowa :)

    > [1] Chyba, że zrezygnuje ze standardowej jakości życia na rzecz "mieszkam
    > z pięcioma innymi zagraniczniakami i żywię się najgorszym crapem z Tesco".

    Starczy ze zamieszkam z jedną osobą , zaplace 1500zl za mieszkanie w
    pracy zarobie zalozmy 5-6 tys , dodatkowo wezme jakies fuchy po pracy
    typu malowanie itp - 3tys i mam dochod miesieczny po oplaceniu
    mieszkania na poziomie 7-8 tys.Po roku mam 60 tys.Policz sobie po jakim
    czasie musial bym to odlozyc pracujac w polsce przy sredniej krajowej
    zalozmy 2tys.Zalozmy mam 2tys na reke 1tys oddaje na zycie czyli rocznie
    w polsce moge zaoszczedzic 12tys.Roznica jest co nie?Za granica moge po
    roku kupic sobie nowe auto a tutaj?