PracaGrupypl.praca.dyskusje[ :-) ] Kogo szukaja pracodawcy › Re: [ :-) ] Kogo szukaja pracodawcy
    From: "PiotrG" <p...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [ :-) ] Kogo szukaja pracodawcy
    Date: Thu, 13 Nov 2003 23:51:37 +0100

    Nie myslalem, ze dyskusja tak ciekawie sie potoczy...

    > duzego
    >
    > Bez zartow, o malo nie pomyslalem zes wlasnie taki student z IV roku co to
    > sam SAP'a potrafi napisac ;-)))). I wdrozyc co smieszniejsze.
    No nie. Nie jestem juz dawno studentem, SAP-a tez nie napisze...
    Natomiast bylem przekonany, ze to Ty jestes studentem ;-)

    > O sobie:
    > 14 lat w branzy IT, w tym u producenta systemu ERP (producent w pierwszej
    > 10-tce na swiecie [w sprzedazy] - potrafisz wymienic choc trzech z tej
    > branzy?)
    O sobie: 12 lat w branzy IT, w tym 7 w firmach produkcyjnych, ktore wrazaly
    u siebie to i owo (m.in. w jednej z tych firm piekny IFS wylozyl sie na
    lopatki),
    a 5 w firmie integrujacej swoje rozwiazania m.in. z SAP-em, Baanem itp.

    > Takze osoba przeprowadzajaca szkolenia nowych pracownikow wlasnie w
    > _niektorych_ z tych dziedzin - bo ich trzeba _wyszkolic_ (ja tam zreszta
    > widze
    > 3 rozne stanowiska - jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego).
    > A wiec majaca dokladny wglad w umiejetnosci tych, co przeszli przez sito.
    Tez szkole nowych ludzi - fakt, nie w tych dziedzinach konkretnie...
    A to, ze widzisz 3 rozne stanowiska - to prawda. Niestety, patrzysz z
    pozycji
    duzej firmy - mniejszej firmy zwyczajnie nie stac na 3 stanowiska, i zawsze
    probuje znalezc "omnibusow" (co zreszta rzadko sie udaje ;-), ale czasami
    tak).

    > Wiem co mowie - mlody zdolny to zaledwie ktos, kogo trzeba wychowac
    > i nauczyc.
    To prawda. I tez mnie wk...wia, gdy kolejny absolwent sie zali: "umiem
    wszystko,
    a nikt nie chce mnie zatrudnic". Ale nadal utrzymuje, ze istnieja mlodzi,
    zdolni i
    z doswiadczeniem. Choc rzadko.

    > Widze, ze umknely Ci sprzeczne wymagania w ogloszeniach?
    > Odpowiedz (sobie, ja _nie_ chce wiedziec) na pytanie - wiesz co to ERP?
    > I proba
    > wdrozenia tego w firmie produkcyjnej?
    2 x Wiem

    > I po ilu wdrozeniach nabiera sie
    > doswiadczenia?
    Mam wyobrazenie.

    > I ile trwa wdrozenie ERP w jednej firmie (no chyba ze
    > wdrazamy
    > "kadry/place")?
    > Wiesz jak wygladaja ogloszenia np SAP-a? "Konsultant z modulu xxx" itp.
    2 x Wiem.

    > A tu ma byc student z doswiadczeniami w calym ERP (wiem - mile widziany,
    > pewnie studentka jeszcze milej).
    Ok. To sie nie da - masz racje. Nie doczytalem. Emocje ;-)

    > ze
    >
    > Widze, ze nie przeczytales _dokladnie_ ogloszen.... Ze zrozumieniem!
    ????

    > Zakladam, ze mowisz prawde - przyjales ludzi, ktorzy maja nadzieje ze
    > ich niekompetencja nie wyjdzie na jaw. I pewnie nie wyjdzie ;-)...
    > Dlaczego nie wyjdzie? Zostawiam to sobie.
    No ciekawe. Nie podejme "zaczepki" personalnej, bo nie miejsce i nie czas.
    Wiem, ze przyjalem dobrych ludzi, bo sie sprawdzaja. A wybralem ich sobie
    z prawie 50-tki kandydatow, ktorzy pozostali "na placu boju" po pierwszym
    "odsiewie" (nie spelnianie podstawowych wymagan, fantazjowanie w CV
    itp.). W tym, co maja robic, sa kompetentni.

    > Bledne wnioskowanie. Jestem osoba, ktora uwaza ze pracodawcy nie potrafia
    > _szukac_ pracownikow. Studentow przyjmowac sie _powinno_, ze swiadomoscia
    > ich
    > atutow (i ograniczen).
    Alez oczywiscie. Ale to nie znaczy, ze nalezy zalozyc, ze wszyscy sa
    kiepscy.
    Zdarzaja sie rodzynki - i sztuka, zeby je wylowic zanim sie zepsuja.

    > studentow
    >
    > Kurcze, czuje sie jakbym czytal studenta... Przepraszam, byc moze to tylko
    > zatroskany ojciec studenta/tki...
    No widzisz jakie los plata figle ;-)
    Jak pisalem: bylem przekonany, ze to Ty jestes studentem ;-)))

    > Wiem dlaczego. Twoje zacietrzewienie wiele tlumaczy...
    No coz - jezcze raz sorry. Potraktowalem Cie jak kolejnego goscia z
    roszczeniowa postawa...

    > A ja jednak pozdrawiam i pytam - czy jesli z kims sie nie zgadzasz, od
    razu
    > mu reki nie podajesz? Jak kibic Szmacianki nie poda reki kibicowi
    Naprzodu?
    Zwykle podaje. A nie podalem z powodu j.w.

    > Ja nie podejrzewam Cie o brak dojrzalosci...
    > Ciagle mi po glowie chodzi Twoj syn/corka, student/ka informatyki :-)))
    Nie. Corka dopiero wybiera sie. Na politologie.

    > Sam nie wiem, po co tyle tu napisalem - bardziej dla czytajacych...
    Niech sobie poczytaja ;-)

    > Pozdrawiam serdecznie - Wojtek H.
    Nieco zbity z tropu lecz mocno rozbawiony pozdrawiam rowniez.
    PiotrG