PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy się zarejestrować w Urzędzie Pracy ?

  • 1. Data: 2002-12-02 07:14:44
    Temat: Kiedy się zarejestrować w Urzędzie Pracy ?
    Od: "Anton" <w...@p...onet.pl>

    Z końcem listopada zakończyłem pracę w firmie, w której byłem zatrudniony na
    stałe na pełen etat. Pracę rozwiązałem na zasadzie porozumienia stron.
    Docelowo zamierzam prowadzić własną działalność gospodarczą. Przez pół roku
    od zakończenia dotychczasowej pracy jestem objęty ubezpieczeniem. Czy jeżeli
    po 6 miesiącach od momentu zakończenia pracy zarejestruję się w Urzędzie
    Pracy to zachowam prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej przez następne 6
    miesięcy ?. Czyli własną działalność gospodarczą zacząłbym za rok. Czy też
    należałoby od razu pójść i zarejestrować się w UP ? (i dlaczego ?) Dodam, że
    prawo do zasiłku jest dla mnie mało istotne. Ważne jest aby zachować
    ciągłość w prawie do świadczeń zdrowotnych. Dodam także że do momentu
    rozpoczęcia własnej działalności gosp. będę pracował na umowę-zlecenie.
    Pozdr
    Anton

  • 2. Data: 2002-12-02 08:44:26
    Temat: Re: Kiedy się zarejestrować w Urzędzie Pracy ?
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Anton" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciągłość w prawie do świadczeń zdrowotnych. Dodam także że do momentu
    > rozpoczęcia własnej działalności gosp. będę pracował na umowę-zlecenie.

    Ubezpieczeniem zdrowotnym jesteś objęty przez cały czas pozostawania na
    ewidencji Urzędu Pracy, może to być nawet 10 lat (od chwili zarejestrowania
    do czasu wyrejestrowania), chyba że każą Ci się ubezpieczyć jako członek
    rodziny pracującej żony.
    Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje Ci po 3 miesiącach od czasu
    zarejestrowania przez następne 3 miesiące.
    Wynika z tego że należy zarejestrować sie jak najszybciej.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-12-02 09:13:00
    Od: "Arek" <a...@y...com>

    "Anton" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    (..)
    > Dodam także że do momentu
    > rozpoczęcia własnej działalności gosp. będę pracował na umowę-zlecenie.

    Wobec tego nie będziesz miał prawa do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
    Warunkiem tego jest bowiem nie posiadanie żadnych dochodów (podpisujesz
    stosowne oświadczenie).

    --
    Pozdr
    Arek

  • 4. Data: 2002-12-03 13:35:22
    Od: "tomek" <t...@a...net.pl>

    Dodam także że do momentu
    > rozpoczęcia własnej działalności gosp. będę pracował na umowę-zlecenie.
    > Pozdr
    > Anton

    Jesli bedziesz pracowal to sila rzeczy nie mozesz byc zarejestrowany jako
    bezrobotny.

    pzdr
    tomek
    gg56312