PracaGrupypl.praca.dyskusjeKasa › Re: Kasa
    From: "Marcin Stefaniak" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kasa
    Date: Mon, 25 Sep 2006 19:40:11 +0000 (UTC)

    vertret <v...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Włodi" <o...@p...wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:ef8odo$dlo$1@inews.gazeta.pl...

    > podziale dóbr i transferze zysków za granicę.
    >
    > Co nazywasz niesprawiedliwością? To, że ktos jest bogaty a inny biedny?

    Rozwarstwienie społeczne, rozwarstwienie międzynarodowe - fakt że zawsze ktoś
    jest bogaty, a inny jest biedny, ale to jeszcze pozostawia pytanie o skalę
    tego zjawiska.

    Ponieważ dyskusja jest o porównaniu gospodarki Polski i UK, to trzeba się
    zastanowić, skąd się biorą kursy walut. Jak to jest że funt kosztuje 7PLN a
    nie 2PLN i czy kiedykolwiek się to wyrówna w związku z tym że możemy pracować
    w UK?

    Nie wiem dokładnie, skąd się takie a nie inne kursy walut biorą, wedle różnych
    poglądów jest to niewidzialna ręka rynku albo spisek międzynarodowej
    finansjery - dyskusja na ten temat tutaj miałaby taki sam sens jak czy światło
    jest falą czy cząstką

    Natomiast trzeba zauważyć że Polska ma dług zagraniczny wobec banków,
    nieprzypadkowo nazywanych klubem Londyńskim. Stawiam dukaty przeciw bananom,
    że gdyby to Anglia miała dług wobec banków zrzeszonych w klubie Warszawskim,
    to sytuacja wyglądałaby zgoła odmiennie.

    Marcin Stefaniak