PracaGrupypl.praca.dyskusje › KP art 25 1 - była zmiana?

  • 1. Data: 2007-02-08 17:01:27
    Temat: KP art 25 1 - była zmiana?
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Witam, dzisiaj zostałem zaskoczony informacją, że trzecia umowa ze mną
    zostanie podpisana na czas określony. (pierwsza 1.12.05-31.01.06, druga
    1.02.06-31.01.07).

    Ponoć zmieniły się przepisy prawa. Próbowałem się doszukać tego na
    stronie sejm.gov.pl, ale nic nie znalazłem.

    Znalazłem za to informację o projekcie zmian w Kodeksie Pracy, który
    zakłada, że pracodawca może przez trzy lata zawierać nieograniczoną
    ilość umów na czas określony.

    Jaki jest stan prawny na dzień dzisiejszy?

    Rozumiem, że jest/było tak, że trzecia umowa nawet jeśli terminowa to w
    świetle prawa jest bezterminowa, więc tym się nie martwię.

  • 2. Data: 2007-02-08 17:03:47
    Temat: Re: KP art 25 1 - była zmiana?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Carbo nabazgrolił na ekranie:

    > Witam, dzisiaj zostałem zaskoczony informacją, że trzecia umowa ze mną
    > zostanie podpisana na czas określony. (pierwsza 1.12.05-31.01.06, druga
    > 1.02.06-31.01.07).

    A czy pierwsza nie była na okres próbny? Bo umowa na okres próbny nie jest
    umową na czas określony.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-02-08 17:11:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqfl0e$8ua$1@news.onet.pl Carbo <c...@c...com> pisze:

> [...]
    > Rozumiem, że jest/było tak, że trzecia umowa nawet jeśli terminowa to w
    > świetle prawa jest bezterminowa, więc tym się nie martwię.
    Taki, którym się nie martwisz.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-02-08 17:28:46
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Jotte napisał(a):

    > Taki, którym się nie martwisz.

    Czekaj, po polsku proszę. Nie było takiej zmiany?

    Chyba sobie zadzwonię jutro do kadr z pytaniem o podstawę prawną.

  • 5. Data: 2007-02-08 17:37:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqfmjk$dvs$1@news.onet.pl Carbo <c...@c...com> pisze:

    > Czekaj, po polsku proszę. Nie było takiej zmiany?
    Wg mnie - jak dotąd nie.

    > Chyba sobie zadzwonię jutro do kadr z pytaniem o podstawę prawną.
    Tak uczyń.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-02-08 19:25:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 08 Feb 2007 18:01:27 +0100, Carbo <c...@c...com>
    zakodował:

    >Witam, dzisiaj zostałem zaskoczony informacją, że trzecia umowa ze mną
    >zostanie podpisana na czas określony. (pierwsza 1.12.05-31.01.06, druga
    >1.02.06-31.01.07).

    Trzecia umowa działa jak umowa na czas nieokreślony (i nie ma
    znaczenia, jaki ma nagłówek i daty obowiązywania).
    Umowa na okres próbny nie jest umową na czas określony w rozumieniu
    ustawy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2007-02-08 20:21:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:66ums2pch6h37pp20bbl55ivqj91fm2sdm@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Trzecia umowa działa jak umowa na czas nieokreślony (i nie ma
    > znaczenia, jaki ma nagłówek i daty obowiązywania).
    Nieprawda. Data między pierwszą a drugą, albo drugą a trzecią większa niż
    miesiąc i wcale tak nie jest (art. 25^1 §1 KP).

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-02-08 20:26:47
    Od: Carbo <c...@c...com>

    Kaizen napisał(a):

    > Trzecia umowa działa jak umowa na czas nieokreślony (i nie ma
    > znaczenia, jaki ma nagłówek i daty obowiązywania).
    > Umowa na okres próbny nie jest umową na czas określony w rozumieniu
    > ustawy.

    A gdzie to dokładnie jest ujęte?

    I jak to się ma do tego:

    § 3. Przepis § 1 nie dotyczy umów o pracę na czas określony zawartych:

    1) celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy,

    2) w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym albo
    zadań realizowanych cyklicznie.

  • 9. Data: 2007-02-08 22:39:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 8 Feb 2007 21:21:54 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >W wiadomości news:66ums2pch6h37pp20bbl55ivqj91fm2sdm@4ax.com Kaizen

    >Nieprawda. Data między pierwszą a drugą, albo drugą a trzecią większa niż
    >miesiąc i wcale tak nie jest (art. 25^1 §1 KP).

    Przecież masz daty napisane - gdzie widzisz te większe przerwy?

  • 10. Data: 2007-02-08 22:55:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ck9ns2p44gmgjkdsr09fj7gnu66rjsdhqk@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Przecież masz daty napisane - gdzie widzisz te większe przerwy?
    Odnoszę sie do twojej odpowiedzi. Nic w nim nie ma o datach, jest tylko
    błędne stwierdzenie. Uznałem, że trzeba sprostować.

    --
    Jotte