PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zatrudnić żeby było najtaniej...?

  • 1. Data: 2007-02-08 00:01:16
    Temat: Jak zatrudnić żeby było najtaniej...?
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    Dokładnie chodzi mi o ciocię, którą chcę posadzić w sklepie żeby odbierała
    telefony od klientów. Jak najtaniej w tej chwili mi wyjdzie zatrudnić ją w
    sposób legalny żeby podczas ewentualnej kontroli nikt się nie przyczepił.
    Jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy to żeby otworzyła działalność
    gospodarczą i podpisać z nią umowę o współpracę. Akurat ciocia łapie się na
    preferencyjny ZUS na dwa lata także wyjdzie około 280 miesięcznie. Ale może
    da się to zrobić jeszcze jakoś taniej????

  • 2. Data: 2007-02-08 07:46:29
    Temat: Re: Jak zatrudnić żeby było najtaniej...?
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Konrad [Thu, 8 Feb 2007 01:01:16 +0100]:

    > Jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy to żeby otworzyła
    > działalność gospodarczą i podpisać z nią umowę o współpracę.

    Ale mówiłeś, że miało być legalnie...?

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ +75$ * mSpam * dorób 100 * KseroToZero

  • 3. Data: 2007-02-08 08:27:56
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eqekni$3he$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Re to: Konrad [Thu, 8 Feb 2007 01:01:16 +0100]:

    > Ale mówiłeś, że miało być legalnie...?

    A DG jest nielegalne?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-02-08 08:32:06
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 08-02-2007 o 08:46:29 Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > Re to: Konrad [Thu, 8 Feb 2007 01:01:16 +0100]:

    > Ale mówiłeś, że miało być legalnie...?
    >

    > Kira

    oj chiba przegłaś

  • 5. Data: 2007-02-08 08:33:03
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Thu, 8 Feb 2007 09:27:56 +0100]:

    > A DG jest nielegalne?

    "chcę posadzić w sklepie żeby odbierała telefony od klientów"
    - w świetle przepisów obowiązujących od 1 stycznia, na moje
    oko jest nie jest to już samozatrudnienie.

    Kira

  • 6. Data: 2007-02-08 08:39:24
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 08-02-2007 o 09:33:03 Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

> [...]
    > - w świetle przepisów obowiązujących od 1 stycznia, na moje
    > oko jest nie jest to już samozatrudnienie.

    teoretycznie tak, ale można pewnie tak zrobić umowę żeby tak nie było

  • 7. Data: 2007-02-08 09:21:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqdp8a$e9c$1@news.onet.pl Konrad

> [...]
    > Jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy to żeby otworzyła działalność
    > gospodarczą i podpisać z nią umowę o współpracę.
    Obawiam się, że opisana sytuacja zawiera przesłanki pozwalające domniemywać,
    że ciocia jednak nie będzie uznawana za osobę fizyczną prowadzącą
    pozarolniczą działalność gospodarczą (tzw. samozatrudnienie).
    To wprawdzie bardziej jej problem niż twój, ale chciałeś legalnie...

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-02-08 09:42:54
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Konrad wrote:

> [...]
    > na preferencyjny ZUS na dwa lata także wyjdzie około 280 miesięcznie. Ale
    > może da się to zrobić jeszcze jakoś taniej????
    na czarno

  • 9. Data: 2007-02-08 09:51:42
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: sg [Thu, 08 Feb 2007 09:32:06 +0100]:

    > oj chiba przegłaś

    Oj, chyba skarbówka się z tobą nie zgodzi.

    Kira

  • 10. Data: 2007-02-08 10:05:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > może
    > da się to zrobić jeszcze jakoś taniej????
    Zatrudniasz ciocie na ułamkowy etat- najmniejszy jaki się da, np 1/10 etatu.
    Oficjalnie - w papierach płacisz jej zgodnie z umową, "pod stołem" tyle ile
    ma być. Od ułamkowego etatu płacisz jej ułamkowe składki proporcjonalne do
    wynagrodzenia.
    Ważna jest dokumentacja - listy obecności itp prowadzisz tak aby było
    zgodnie z czasem wpisanym w umowę i wynikającej z części etatu na którym
    jest ciocia.
    Jeżeli nakryje Cię jakaś kontrola i stwierdzi że ciocia siedziała 8h zamiast
    1h, to w papierach przez następny okres ospowiednio do tego nie może być jej
    w pracy bo przecież już "przerobiła" czas jej należy, lub akurat "ma
    nadgodziny" co przy etatach ułamkowych jest o tyle fajne że do osiągniecia
    czasu pełnoetatowego czyli 8h dziennie płaci się za godzinę stawkę nominalną
    a nie nadgodzinową. Nadgodzinowa wchodzi dopiero po przekroczeniu 8h
    dziennie.
    Im więcej na to wszystko masz paierów tym lepiej.
    Proste i na tyle legalne na ile się tylko da.
    --
    Jackare