PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Date: 19 Mar 2004 22:43:11 +0100

    > korzysci.
    > caly
    >
    > Co w takim razie "zatrudniajacy" dal pracownikom, czego oni sami
    > nie zrobili?

    pare linijek wyzej - wynagradzal ich na dlugo ZANIM zobaczyl jakiekolwiek
    efekty ich pracy. Ponoszac ryzyko, ze w ogole ich nie zobaczy.

    > wykonana
    >
    > Wiec dlaczego nie otrzymuja wynagrodzen z powodu niewyplacalnosci
    > firmy/utraty plynnosci?
    > Nalezy sie im a nie dostaja.

    Pracownikowi przysluguje roszczenie o nalezne wynagrodzenie. Moze skierowac
    sprawe do sadu pracy, w/w sytuacji ja wygrywa i pracodawca albo dobrowolnie
    placi, albo naleznosci sciaga komornik (Stosownych paragrafow poszukaj sobie
    sam). Pracodawca zas, jesli mu biznes nie wypali, moze najwyzej zaplakac ew.
    podumac nad marnoscia swiata tego, zzerajacego mu np. oszczednosci z ostatnich
    10 lat. I nic wiecej.

    > ryzyko
    > pracownicy.
    > "sfera
    >
    > Wiec wymien te zasoby, ktore zainwestowali, a nie sa one rzeczowymi zasobami
    > i nastepnie odpowiedz, czy moga je inwestowac, gdyby nie mieli rzeczowych
    > zasobow?

    Przemysl znaczenie technologii w procesie produkcji. Zarowno w aspekcie
    technicznym, jak i organizacyjnym.

    > Rolls-
    >
    > Prosze bardzo odejmij od wartosci tego samochodu wartosc surowcow i
    > wartosc wynagrodzen pracownikow.
    > Ile zostanie ?
    > Po pelnym zautomatyzowaniu, okaze sie, ze ludzie nie sa potrzebni
    > i wystarczy wlasciciel "know-how".

    zapewne. I co z tego?

    > lub w

    > gospodarczy?
    >
    > Jesli wydatki=wplywom, to akumulacja jest stala.
    > Wzrosnie, gdy konsumpcja spadnie i odwrotnie.
    > Akumulacja moze wzrosnac dzieki zadluzeniu, ale wowczas
    > ludzie wiecej akumuluja niz konsumuja.
    > A kto ma skorzystac z akumulacji, przyszle pokolenie?

    p...rzysz bzdury. Najpierw doksztalc sie, co to jest akumulacja i czym sie
    rozni od zadluzenia.

    > zaglade
    >
    > Juz pisalem, ze zapasy maja byc tworzone.
    > Ale nawet bardzo duze zapasy nie pomoga na duzy kataklizm.

    Twoja teoria nie przewiduje sie tworzenia zapasow, a tylko produkcje "zgodna z
    zapotrzebowaniem". W innym przypadku "ludzie pracy" byliby wyzyskiwani,
    pracujac dodatkowo (bez wynagrodzenia) na rzecz tajemniczych "zapasow", ktorych
    dysponentem i beneficjentem bylby nie wiadomo kto. Podobnie zreszta wyglada
    kwestia postulowanej przez Ciebie przy innej okazji "placy minimalnej".
    Reasumujac - Twoj model ma przypominac (w aspekcie fiskalnym) obecny system
    podatkowo-ZUSowy w Polsce - z wynagrodzena pracownika odciaga sie 60 i wiecej %
    na rzecz "dobra wspolnego".

    > A juz pomijajac twoja ocene z gramatyki, ktora nic  nie wnosi, tylko
    > dyskredytuje,
    > zamiast merytorycznie prowadzic dyskusje.

    wiec okaz minimum szacunku rozmowcom i pisz po polsku a nie "polskawemu". Nie
    mam ochoty przebijac sie przez belkot.

    > Wiec firmy istnieja bo system bankowy je kredytuje i bo Bank Centralny
    > emituje
    > zlotego.
    > Tak?

    nie.
    Mylisz cel ze srodkami.
    Firmy istnieja, bo przynosza dochod swoim wlascicielom.

    pozdrawiam,

    glos